Már a nyuszi is a neten vásárol

Egy felmérés szerint idén átlagosan 4-5000 forintot szánnak egy-egy gyerekre a családok, a legtöbben társasjátékot vagy építőjátékot vesznek ajándékba. Az ünnepek előtt megnő az online bankkártyás vásárlások száma: 64 százaléka a családoknak webshopon keresztül vesz ajándékot.

Kép: SXC

Az egyik hazai játékbolthálózatot üzemeltető cég online kérdőívét kitöltő több mint ezer fő 42 százaléka társasjátékot, 38 százaléka építőjátékot, 33 százaléka ügyességi játékot venne, míg 20 százalék legszívesebben szerepjátékra költene. Egy válaszadó többféle kategóriát is bejelölhetett. A húsvéti ajándékok között várhatóan kevés műszaki termék lesz, a mobiltelefon, táblagép kategóriát csak 15 százalék jelölte be.

A szülők, rokonok 16 százaléka 1-2 ezer forintot, 25 százaléka 5000 forint feletti összeget szán ajándékra egy-egy gyerek esetében. A legtöbben (44 százalék) 2-5000 forint közötti összeget jelöltek meg. Az eredmények szerint az ünnepek előtt megnő az online bankkártya-használatok száma, és ezt a felmérés is alátámasztja: a megkérdezettek 64 százaléka nyilatkozott úgy idén, hogy webshopon keresztül vesz húsvéti ajándékot. (Ennek oka részben a vasárnapi boltzár.)

Úgy tűnik, kezd visszaszorulni a locsolópénz, és a többség inkább csokoládét adna ajándékba a gyerekeknek. A K&H két évvel ezelőtt mérte fel a szülők nyilatkozatai alapján, hogy mennyi locsolópénzre számíthatnak a fiúk. Az akkori eredmény szerint, míg egy idegen kisgyerek legalább 50 és legfeljebb 200 forintot kap, addig a rokon gyerekekkel bőkezűbben bánnak a család hölgy tagjai. Az általános vélemény szerint legalább ötszáz - ezer forintot „illik” adni a rokongyerekeknek. De napjainkban akár több ezer forintot is kaphat a fiatal locsolópénzként.

Az internetes fórumokon rendszeres téma húsvét környékén az is, hogy mire fordítják a gyerekek ezt a pénzt. Van, akinél vásári körhintázásra költik a megszerzett összeget, de olyan is akadt, ahol egy bicikli is kijött az „összelocsolkodott” pénzből. A gyerekek úgy érzik, mivel „megdolgoztak” a pénzért, annak elköltéséről is ők dönthetnek.

„Ahol nagyobb összeget kapnak a fiúk, ott érdemes javasolni a szülőknek, hogy a hirtelen jött pénz elköltését előbb tervezze meg a fiatal. Ha esetleg van olyan dolog, például egy bicikli vagy egy videójáték, amit már régóta szeretne, akkor előbb nézzen utána az áraknak, hogyan juthat hozzá ár/érték arányban a legjobb ajánlathoz. Az ünnepek előtt és után is például a webáruházak számos akciót hirdetnek, ha a szülők segítenek a rendelésben, együtt, online is megvehetik a vágyott tárgyat” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő zsűritagja.

A menekülő turistákra számít a Balaton
Statisztikai adatok is bizonyítják, hogy húsvétkor szinte menekülünk otthonról. Egy kutatás szerint ilyenkor a szokásos vendégjárás – különösen az azzal gyakran együtt járó locsolkodás – és az ünnephez tartozó készülődés elkerülése az egyik indok, hogy elutazik a család.

Véleményvezér

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo