Mivel 4-ből 3 magyar hetente használja az internetet, sőt, minden második magyar naponta intenzíven internetezik, elkerülhetetlen, hogy az online vásárlások is fejlődjenek. A széles árukínálat az e-kereskedelem motorja, amit jól példáz, hogy GfK E-commerce Riportja szerint a havonta internetezők kétharmada vásárolt online 2015 első felében - írta a GazdaságTV.
A hazai webshopok a megrendelések 88 százalékát viszik el, a maradék 12 százalékon osztozkodnak a külföldi szolgáltatók. A hazai piac koncentrált, ugyanis a megrendelések 47 százaléka a legnagyobb 30 webshop oldalán történik. A fennmaradó 53 százalékon pedig elképesztő mennyiségű, több ezer weboldal osztozik. A top 10 webáruház a teljes magyar forgalom ötödét realizálja.De a legnépszerűbb webshop most Magyarországon nem magyar, hanem amerikai: az eBay az, amely az összes hazai fogyasztói vásárlás 7,3 százalékát hasította ki 2014. november és 2015. április között. Népszerű még az Alibaba, a booking.com és az Amazon is, a többi online áruház Magyarországon bejegyzett vállalkozás által működtetett vagy .hu domainnévvel is rendelkező webshop. A nem hazai oldalakon a jellemző vásárlási kategóriák a ruházat és kiegészítők, kisebb méretű lakásfelszerelési cikkek, a telefon és IT-kiegészítők.