Tippek, trükkök, tanácsok online kereskedőknek

Dinamikusan növekvő szektor a webáruházaké, érdemes hát időben megjelennie a neten minden kereskedőnek! De hogy készüljünk fel megfelelően? És kell-e valamit kezdeni online is a vasárnapi zárva tartás új szabályával? Szakértőinktől megtudhatja!

A rendszeresen internetezők több mint négyötöde vásárolt online legalább egy alkalommal az elmúlt év során, míg 2010-ben ez még csak minden második netezőről volt elmondható – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Reportjából. Az tehát bizonyos, hogy érdemes erősítni a kereskedő cégeknek az online értékesítés területén.

Akik még soha nem vásároltak online, elsősorban azzal indokolták ezt, hogy nem volt még rá szükségük (42%), illetve nem tudják személyesen megvizsgálni a terméket (41%), ugyanakkor egyharmaduk még mindig az internetes vásárlással szembeni bizalmatlanságra hivatkozott.

Az sem ritka, hogy valaki vásárlási szándéka ellenére végül üres kézzel hagyja el a webáruházat: az online termékvásárlók kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt 1 évben legalább egyszer előfordult vele, hogy bár terméket helyezett virtuális kosarába, mégis rendelés nélkül távozott. Közülük a legtöbben (35%) a magas szállítási díj miatt döntöttek így. Számos olyan egyéb indok merült fel a kutatás során, melyre a webáruházak egy kis odafigyeléssel megoldást tudnának találni. Ilyen például a megfelelő fizetési mód, illetve termékátvételi lehetőség hiánya, a hosszú szállítási idő vagy a készlethiány.

A sikeres online értékesítéshez át kell jutni azokon az akadályokon, amit az adózási és jogi szabályoknak való megfelelés jelent, vagy épp el kell érni, hogy a potenciális vevők éppen a mi áruházunkra találjanak az internet rengetegében. A minél jobb kiszolgálás mellett az online értékesítés esetében is elengedhetetlen a megfelelő vevőkapcsolatok kialakítása, a vásárlói élmény fokozása a sikerhez. A várható és kívánatos forgalomnövekedés viszont kezelendő feladatokat támaszt a webáruházakat kiszolgáló informatikai és logisztikai rendszerekben, az elektronikus számlázásban és fizetésben is.

Ráadásul jelentősen felforgatta a kereskedők életét a vasárnapi zárva tartás március közepétől élő szabálya. A szabályozás nem csak a fizikai boltok, de a webáruházak életére is hatással van. Természetesen lehetőségeket is tartogat annak ellenére is, hogy az NGM közölte, a kiszállítások sem teljesíthetőek ezen a napon. Valamilyen módon tehát a webáruházaknak is reagálnia kell a változásokra. Jobb előre felkészülni!

Mindehhez a gyakorlatot jól ismerő szakértők nyújtanak segítséget kis-és középvállalkozásoknak februrár 19-én a Piac & Profit KKV-AKADÉMIÁjának „Webáruházi trendek 2015” konferenciáján.

Szakértőink segítségével készüljön fel a változásokra, az elengedhetetlen fejlesztésekre!

Részletes program és regisztráció itt.

 

Véleményvezér

Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.
Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo