A rendszeresen internetezők több mint négyötöde vásárolt online legalább egy alkalommal az elmúlt év során, míg 2010-ben ez még csak minden második netezőről volt elmondható – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Shopping Reportjából. Az tehát bizonyos, hogy érdemes erősítni a kereskedő cégeknek az online értékesítés területén.
Akik még soha nem vásároltak online, elsősorban azzal indokolták ezt, hogy nem volt még rá szükségük (42%), illetve nem tudják személyesen megvizsgálni a terméket (41%), ugyanakkor egyharmaduk még mindig az internetes vásárlással szembeni bizalmatlanságra hivatkozott.
Az sem ritka, hogy valaki vásárlási szándéka ellenére végül üres kézzel hagyja el a webáruházat: az online termékvásárlók kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt 1 évben legalább egyszer előfordult vele, hogy bár terméket helyezett virtuális kosarába, mégis rendelés nélkül távozott. Közülük a legtöbben (35%) a magas szállítási díj miatt döntöttek így. Számos olyan egyéb indok merült fel a kutatás során, melyre a webáruházak egy kis odafigyeléssel megoldást tudnának találni. Ilyen például a megfelelő fizetési mód, illetve termékátvételi lehetőség hiánya, a hosszú szállítási idő vagy a készlethiány.
A sikeres online értékesítéshez át kell jutni azokon az akadályokon, amit az adózási és jogi szabályoknak való megfelelés jelent, vagy épp el kell érni, hogy a potenciális vevők éppen a mi áruházunkra találjanak az internet rengetegében. A minél jobb kiszolgálás mellett az online értékesítés esetében is elengedhetetlen a megfelelő vevőkapcsolatok kialakítása, a vásárlói élmény fokozása a sikerhez. A várható és kívánatos forgalomnövekedés viszont kezelendő feladatokat támaszt a webáruházakat kiszolgáló informatikai és logisztikai rendszerekben, az elektronikus számlázásban és fizetésben is.
Ráadásul jelentősen felforgatta a kereskedők életét a vasárnapi zárva tartás március közepétől élő szabálya. A szabályozás nem csak a fizikai boltok, de a webáruházak életére is hatással van. Természetesen lehetőségeket is tartogat annak ellenére is, hogy az NGM közölte, a kiszállítások sem teljesíthetőek ezen a napon. Valamilyen módon tehát a webáruházaknak is reagálnia kell a változásokra. Jobb előre felkészülni!
Mindehhez a gyakorlatot jól ismerő szakértők nyújtanak segítséget kis-és középvállalkozásoknak februrár 19-én a Piac & Profit KKV-AKADÉMIÁjának „Webáruházi trendek 2015” konferenciáján.
Szakértőink segítségével készüljön fel a változásokra, az elengedhetetlen fejlesztésekre!
Részletes program és regisztráció itt.