A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a legjobb megoldások az Egyesült Királyságból és Németországból érkeznek. A legjobb 19 applikáció közül öt az Egyesült Királyságból, öt Németországból, és kettő Törökországból származott. Az előbbi két ország nem csak az alkalmazások minősége, hanem a mennyisége miatt is kiemelkedik a többiek közül, hiszen mind Egyesült Királyságban, mind Németországban több mint hetven elérhető mobilvásárlási alkalmazás van, míg Európában országonként harminc applikáció volt az átlag.
A mobil, mint kirakat
“Jóllehet a kereskedők egyre fontosabbnak tartják, hogy mobiltelefonos platformon is elérhetőek legyenek, sok alkalmazás csupán úgy tekint a mobiltelefon képernyőjére, mint egy kirakatra. Az alkalmazások egy részénél azonban jól használják a lehetőségeket egyszerű vásárlási folyamat mellett éppen elegendő információt nyújtva a termékről vagy a szolgáltatásról ahhoz, hogy a vásárlási élmény könnyen illeszkedjen a mobil életstílushoz” – vélte Dr Carsten Sørensen, az LSE (London School of Economics and Political Science) egyetemi docense, a digitális innováció szakértője.
Az európai kiskereskedők és az applikációk fejlesztői jelenleg leginkább hét kategóriában érdekeltek, ezekből áll össze az applikációk mintegy 65%-a: Ételszállítás, Taxi, Tömegközlekedési jegyek vásárlása (vonat, busz, stb.), Média (könyvek, folyóiratok, stb.), Szállás, Parkolás és szórakozás (mozi, színház, fesztiválok, sportesemények, stb.)
A fizetési kártyák messze a legnépszerűbb fizetési módszernek számítanak az app tulajdonosok/fejlesztők körében, a vásárlási alkalmazások 52 százaléka kínál ilyen típusú fizetést. A készpénzes utánvételi lehetőség még mindig jelentős, és az összes vásárlói alkalmazás 36 százalékában elérhető. Ugyanakkor az online pénztárcák is gyorsan lendületet kapnak, ma már a legjobb applikációk 24%-ában megtalálhatóak. Azoknál az applikációknál, amelyeket a teljes adatbázisból a legjobbak közé választottak, az internetes kártyás fizetés és az online pénztárca lényegesen nagyobb arányban szerepel – 82 és 39 százalékban elérhető.
Közösségi média: Az idők jele?
Az elmúlt években hihetetlen növekedést tapasztaltunk a honlapok ún. „közösségi média bejelentkezési" funkciójánál. A közösségi média bejelentkezés egyszerűen azt jelenti, hogy a felhasználók könnyen beléphetnek egy harmadik féltől származó oldalra a közösségi média hozzáférésükkel és így nincs arra szükség, hogy újra kitöltsenek egy űrlapot a személyes adataikkal. Ennek a növekvő tendenciának köszönhetően azt várhattuk, hogy a legtöbb applikáció esetében ez a bejelentkezési forma jelenik meg. Meglepő módon azonban az eredmények éppen ellenkezőek voltak. A több mint ezer letesztelt alkalmazásnak csupán a 7,5%-a kínált közösségi média bejelentkezést az önálló regisztrációval szemben. A legjobb alkalmazások csoportjában azonban megduplázódott ez az arány (ez a szám még mindig alacsonyabb a vártnál), ezeknél az alkalmazásoknál egy kicsit több mint egyötödnél van lehetőség közösségi média belépésre.
Eltérő tendenciák
A legjobb helyezést elérő alkalmazások mellett volt néhány, amelyik kitűnt a sorból. Ezek köre kiterjedt például a rendkívüli ötletek gyakorlatba átültetésére – pl. lehetővé tenni, hogy étel-ital előre rendelhető legyen a rendezvényeken, beazonosítani és meg is vásárolni azokat a ruházati cikkeket, amelyeket TV szereplőkön láttunk, vagy fizetni egy elektromos autóért, amit út közben töltenek. Így azok számára, akik mindig is szerettek volna földgázt, vagy ballonnyi vizet rendelni, vagy akár egy vallási szertartást lefoglalni, és bankkártyával fizetni érte, a mobilvásárlás világa mindezt lehetővé tette.