Ezek Európa legjobb appjai

A MasterCard bemutatta 36 európai ország legjobb mobilvásárlási alkalmazásait. A Mobile Top App Index 19 kiskereskedelmi kategóriában mutatja be a legjobb vásárlási alkalmazásokat és rávilágít a legfontosabb ágazati trendekre.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a legjobb megoldások az Egyesült Királyságból és Németországból érkeznek. A legjobb 19 applikáció közül öt az Egyesült Királyságból, öt Németországból, és kettő Törökországból származott. Az előbbi két ország nem csak az alkalmazások minősége, hanem a mennyisége miatt is kiemelkedik a többiek közül, hiszen mind Egyesült Királyságban, mind Németországban több mint hetven elérhető mobilvásárlási alkalmazás van, míg Európában országonként harminc applikáció volt az átlag.

A MasterCard Top App-ok, vagyis a legjobb mobilvásárlási alkalmazások 2015-ben

A mobil, mint kirakat

“Jóllehet a kereskedők egyre fontosabbnak tartják, hogy mobiltelefonos platformon is elérhetőek legyenek, sok alkalmazás csupán úgy tekint a mobiltelefon képernyőjére, mint egy kirakatra. Az alkalmazások egy részénél azonban jól használják a lehetőségeket egyszerű vásárlási folyamat mellett éppen elegendő információt nyújtva a termékről vagy a szolgáltatásról ahhoz, hogy a vásárlási élmény könnyen illeszkedjen a mobil életstílushoz” – vélte Dr Carsten Sørensen, az LSE (London School of Economics and Political Science) egyetemi docense, a digitális innováció szakértője.

Az európai kiskereskedők és az applikációk fejlesztői jelenleg leginkább hét kategóriában érdekeltek, ezekből áll össze az applikációk mintegy 65%-a:  Ételszállítás, Taxi, Tömegközlekedési jegyek vásárlása (vonat, busz, stb.), Média (könyvek, folyóiratok, stb.), Szállás, Parkolás és szórakozás (mozi, színház, fesztiválok, sportesemények, stb.)

Mi vár ránk az idén az online világban – a legfontosabb trendek
Folytatódik az okostelefonok diadalmenete, főleg fizetni fogunk velük sokat, de még nem váltják fel a hagyományos pénztárcákat. A fejlesztők mindinkább a vállalatok igényeit igyekeznek majd kielégíteni, a fókusz így nem a fogyasztókra koncentrál majd.
Fizetési térkép

A fizetési kártyák messze a legnépszerűbb fizetési módszernek számítanak az app tulajdonosok/fejlesztők körében, a vásárlási alkalmazások 52 százaléka kínál ilyen típusú fizetést. A készpénzes utánvételi lehetőség még mindig jelentős, és az összes vásárlói alkalmazás 36 százalékában elérhető. Ugyanakkor az online pénztárcák is gyorsan lendületet kapnak, ma már a legjobb applikációk 24%-ában megtalálhatóak. Azoknál az applikációknál, amelyeket a teljes adatbázisból a legjobbak közé választottak, az internetes kártyás fizetés és az online pénztárca lényegesen nagyobb arányban szerepel – 82 és 39 százalékban elérhető.

Közösségi média: Az idők jele?

Az elmúlt években hihetetlen növekedést tapasztaltunk a honlapok ún. „közösségi média bejelentkezési" funkciójánál. A közösségi média bejelentkezés egyszerűen azt jelenti, hogy a felhasználók könnyen beléphetnek egy harmadik féltől származó oldalra a közösségi média hozzáférésükkel és így nincs arra szükség, hogy újra kitöltsenek egy űrlapot a személyes adataikkal. Ennek a növekvő tendenciának köszönhetően azt várhattuk, hogy a legtöbb applikáció esetében ez a bejelentkezési forma jelenik meg. Meglepő módon azonban az eredmények éppen ellenkezőek voltak. A több mint ezer letesztelt alkalmazásnak csupán a 7,5%-a kínált közösségi média bejelentkezést az önálló regisztrációval szemben. A legjobb alkalmazások csoportjában azonban megduplázódott ez az arány (ez a szám még mindig alacsonyabb a vártnál), ezeknél az alkalmazásoknál egy kicsit több mint egyötödnél van lehetőség közösségi média belépésre.

Eltérő tendenciák

A legjobb helyezést elérő alkalmazások mellett volt néhány, amelyik kitűnt a sorból. Ezek köre kiterjedt például a rendkívüli ötletek gyakorlatba átültetésére – pl. lehetővé tenni, hogy étel-ital előre rendelhető legyen a rendezvényeken, beazonosítani és meg is vásárolni azokat a ruházati cikkeket, amelyeket TV szereplőkön láttunk, vagy fizetni egy elektromos autóért, amit út közben töltenek. Így azok számára, akik mindig is szerettek volna földgázt, vagy ballonnyi vizet rendelni, vagy akár egy vallási szertartást lefoglalni, és bankkártyával fizetni érte, a mobilvásárlás világa mindezt lehetővé tette.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo