A WebShop-Expert idén is folytatta 2008-ban indított hagyományos felmérését a magyar webshopokkal kapcsolatosan. Ennek keretében a hazai webáruházak tulajdonosait kérdezték meg többek között arról, hogy hogyan alakult a forgalmuk az előző évhez képest, illetve milyen változásokat tapasztaltak 2014-ben. A WebShop-Expert rekord nagyságú részvétellel zárta az idei tesztjét 790 hazai webáruház válaszolta meg a kérdéseiket, tehát a minta felettébb nagy és bár pontos számokat nem ismerünk, és talán már reprezentatívnak is mondható.
Meglepő, de a megkérdezett webáruházak 89 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít, a jó hír, hogy kimagaslóan növekedtek a bevételeik 2014-ben. Aki ide fektetett be az bizony jól járt, különösen, ha autóalkatrészt, vagy barkácsgépekre alapozta az üzletét.
Fontos tudni azt, hogy aki online áruházat szeretne nyitni, annak türelmesnek kell lennie. A webáruházak napi látogatottsága egyenes arányosságban van azok életkorával. A felmérésben résztvevő webáruházak 70%-nak napi 200-nál kevesebb látogatója van, és csak 3%-uk büszkélkedhet 2000-nél is több látogatóval napi szinten.
Mennyire éri meg?
A legfontosabb mégiscsak az minden vállalkozás esetén, hogy mindezzel mennyit lehet keresni. A jó hír az, hogy elég biztos a növekedés. A WebShop-Experts felmérése szerint a magyar webáruházak 76%-ának növekedett a bevétele 2014-ben.
Magad uram?
A magyar piacon egyedi fejlesztésű webáruházból jóval kevesebb van, mint az ingyen, vagy pénzért bérelhető kész webáruházmotorokra építő cégeknél. A magyar webáruházak 43 százaléka bérelhető webáruház típus. Ez többek között annak köszönhető, hogy egy bérelhető webáruház a funkcionalitást tekintve ma már képes felvenni a versenyt egy egyedileg fejlesztett webáruházzal is, miközben az üzemeltetési költségei jóval alacsonyabbak.
Okostelefonnal vagy nélküle?
Szinte minden vállalkozás, ebben a piaci szegmensben a mobilok platformjaira írja/igazítja a programjait. Alig maradtak olyanok 10 százalék körül lehetnek, akik egyáltalán nem terveznek mobil applikációval piacra lépni. Egyre többen állítják azt, hogy rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal. A Google áprilisi algoritmusváltásról szóló bejelentése ezt a tendenciát csak tovább erősítheti.
Mit érdemes online eladni?
A legjobban a barkács-, és szerszámgép, valamint autó-és motoralkatrészeket gyártó webshopok működnek. Őket a szórakoztató elektronikai cikkeket és könyveket árusító üzletek követik. A sor végén az élelmiszer áll. Többnyire kismamák azok, akik online intéznek nagybevásárlást, a többiek a hagyományos boltokat részesítik előnyben ha alapanyagra van szükség az esti vacsorához.