Milyen színű legyen a webshop?

A webáruház tervezésének folyamatában az egyik legkritikusabb pont a design, ugyanis itt megjelennek olyan szubjektív faktorok, mint a színek – ahol csak egy alapos piackutatás segíthet döntésre jutni.

Kép: Pixabay

Amíg az információk egyeztetése, és a felületi tervezés folyik, addig meglehetősen absztrakt dolgokkal kell foglalkozni, viszont a látványtervezés során először a megrendelő egy olyan állapottal szembesül, ahol képet kap a leendő webáruháza kinézetéről. Itt pedig megjelennek azok a szubjektív, érzelmi faktorok, amelyeket a dizájn színei hordoznak magukban. Ez nem lényegtelen szempont: ha a webáruházunk színeit megfelelően választjuk ki, azt tapasztaljuk, hogy a látogatóink tovább maradnak az oldalunkon és többet ios vásárolnak.. Ezt viszont csak úgy érhetjük el, ha a színek kiválasztását egy kutatás előzi meg, amely a célcsoportunkat vizsgálja: ha csak a szubjektív érzéseinkre hallgatunk, az könnyen tévútra vezethet.

Hogy milyen szempontok szerint érdemes értékelni a designer által kialakított színvilágot, és milyen tényezőket kell figyelembe venni, mikor oldalunk színösszeállítását tervezgetjük, arra szakértő partnerünk, a Webshop Experts cikke világít rá.

A kevesebb mindig több

Soha ne használjunk oldalunk dizájnjában túl sok színt. A túl sok (kb. 4-nél több) szín használata nehezen áttekinthetővé teszi weboldalunk megjelenését.

Figyeljünk a hatásokra

Vannak színek, amelyek egymással párosítva harmóniát adnak (komplementer színek), s amelyeket együtt alkalmazva vibrálást, erős hatást váltanak ki (színpárok). A honlap szerkezeti, navigációs részeinél mindenképp érdemes inkább semleges vagy hideg, színekkel, komplementer színpárokkal dolgozni, ezekkel nagyon jól lehet a kiemelt oldalelemeket is kommunikálni az egyik szín túlsúlyával. A vibráló színpárokat a bannerek esetén lehet használni, ezekkel azonban érdemes csínján bánni: a túl sok harsány oldalelem összezavarja és elbizonytalanítja látogatóinkat... és a szemnek sem túl jó. (Megfelelő célcsoport esetén természetesen ettől el lehet térni, de ezt lehetőleg előzze meg egy piackutatás, és teszteljük a dizájn hatásait, nem lőttünk-e mellé.)

Csak óvatosan

A színek használatánál is vannak egy kialakult gyakorlat azzal kapcsolatban, hogy mely színek mutatnak jól egymással. Az én személyes véleményem az, hogy webáruházunk dizájnjának kialakításakor inkább ezeket kövessük, ezzel is támogatva a jó használhatóságot, a kísérletezést pedig hagyjuk meg a grafikusok portfólió oldalainak.

Milyen színű legyen az eladható termék?
Míg az egyik szín az összetartozás érzését kelti, a másik az étvágyunkat serkenti. Csupán színnel növelni lehet az inspirációt, kreativitást, a jókedvet. Van olyan szín, melyet csak kis mértékben szabad alkalmazni, mert nagy felületen már negatív a hatása. Érdekességek a színekről, melyeket jól lehet hasznosítani egy tárgyalás, eladás és persze a különféle kreatívok készítése során. Szakértőnk segít! Cikkünk első részében a fekete, fehér, piros, kék és zöld lényeges tulajdonságait, hatásait gyűjtöttük egybe, most folytatjuk az egyik legnőiesebb színnel, melyet a divat már néhányszor átadott a férfiak számára is.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo