Amíg az információk egyeztetése, és a felületi tervezés folyik, addig meglehetősen absztrakt dolgokkal kell foglalkozni, viszont a látványtervezés során először a megrendelő egy olyan állapottal szembesül, ahol képet kap a leendő webáruháza kinézetéről. Itt pedig megjelennek azok a szubjektív, érzelmi faktorok, amelyeket a dizájn színei hordoznak magukban. Ez nem lényegtelen szempont: ha a webáruházunk színeit megfelelően választjuk ki, azt tapasztaljuk, hogy a látogatóink tovább maradnak az oldalunkon és többet ios vásárolnak.. Ezt viszont csak úgy érhetjük el, ha a színek kiválasztását egy kutatás előzi meg, amely a célcsoportunkat vizsgálja: ha csak a szubjektív érzéseinkre hallgatunk, az könnyen tévútra vezethet.
Hogy milyen szempontok szerint érdemes értékelni a designer által kialakított színvilágot, és milyen tényezőket kell figyelembe venni, mikor oldalunk színösszeállítását tervezgetjük, arra szakértő partnerünk, a Webshop Experts cikke világít rá.
A kevesebb mindig több
Soha ne használjunk oldalunk dizájnjában túl sok színt. A túl sok (kb. 4-nél több) szín használata nehezen áttekinthetővé teszi weboldalunk megjelenését.
Figyeljünk a hatásokra
Vannak színek, amelyek egymással párosítva harmóniát adnak (komplementer színek), s amelyeket együtt alkalmazva vibrálást, erős hatást váltanak ki (színpárok). A honlap szerkezeti, navigációs részeinél mindenképp érdemes inkább semleges vagy hideg, színekkel, komplementer színpárokkal dolgozni, ezekkel nagyon jól lehet a kiemelt oldalelemeket is kommunikálni az egyik szín túlsúlyával. A vibráló színpárokat a bannerek esetén lehet használni, ezekkel azonban érdemes csínján bánni: a túl sok harsány oldalelem összezavarja és elbizonytalanítja látogatóinkat... és a szemnek sem túl jó. (Megfelelő célcsoport esetén természetesen ettől el lehet térni, de ezt lehetőleg előzze meg egy piackutatás, és teszteljük a dizájn hatásait, nem lőttünk-e mellé.)
Csak óvatosan
A színek használatánál is vannak egy kialakult gyakorlat azzal kapcsolatban, hogy mely színek mutatnak jól egymással. Az én személyes véleményem az, hogy webáruházunk dizájnjának kialakításakor inkább ezeket kövessük, ezzel is támogatva a jó használhatóságot, a kísérletezést pedig hagyjuk meg a grafikusok portfólió oldalainak.