Három tipikus hiba, amit webshop indításkor elkövethetünk

Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására: szakértőnk segítségével felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

1. hiba: Nem hosszú távra tervezni

Az egyik legtipikusabb hiba, hogy azt hisszük a webáruházat elég egyszer jól megcsinálni, és utána az megy magától az idők végezetéig – írja cikkében szakértő partnerünk, a Webshop Experts.

Rossz hír: nincs még egy olyan gyorsan fejlődő piac, mint az internetes kereskedelem piaca, és bizony folyamatosan követni kell a trendeket, mind üzletileg, mind technikailag. Ha nem csak rövidtávon szeretnénk valamit kezdeni az áruházunkkal, akkor bizony nem árt már az elején átgondolni, hogyan fog az áruház 1, 2 vagy 3 év múlva is működő- és versenyképes lenni.

Pár fontos kérdés, amit érdemes tisztázni indulás előtt a webáruházat fejlesztő céggel:

Ki és milyen módon fejleszti a webáruházunk által használt rendszert?

Milyen módon lesz a webáruház befrissítve az új verziókkal?

Mennyibe fog ez kerülni?

Milyen support fog járni hozzá, és az mennyibe fog kerülni?

Ki fogja végezni ezt a supportot?

Öt tévhit a webáruházakról
Míg a kiskereskedelmi forgalom inkább stagnál hazánkban, addig az interneten folytatott kereskedelem mindinkább növekszik. Sok kereskedő még mindig nem, vagy rosszul használja ki az internet kínálta lehetőségeket. Szakértőnk rámutat néhány pontra, amelyek a siker gátjai lehetnek!
Igen rossz előjel, ha egy 1-2 fős csapattal dolgozunk együtt, ahol ugyanaz az ember az értékesítő, a projekt menedzser és a supportos (vagy pláne még a fejlesztő is): ott bizony bármi közbejöhet (túlterheltség, betegség, karrierváltás, stb.), és a webáruházunk támogatása gyakorlatilag megszűnt.

2. hiba: Nincs elég pénz marketingre

A második legjellemzőbb hiba, hogy valaki a webáruház indításánál az erőforrások (idő és pénz) nagyobb részét a webáruház elindításába öli, és nem marad keret a marketingre.

Márpedig marketing nélkül nincs élet, és hiába a csillogó-villogó webáruház, ha utána nincs pénz azt hirdetni. És nem célszerű csak egyfajta marketing eszközre feltenni mindent, érdemes kísérletezni, és megtalálni a számunkra leghasznosabb marketing eszközöket. Ökölszabály: a webáruház elkészítése ne kerüljön többe, mint amit a következő fél évben a marketingre tervezünk szánni. Ezzel persze részben magunk ellen beszélünk, de hisszük, hogy jobb egy sikeres, „low budget” webáruház, mint egy sikertelen „full extrás”.

Célszerű az elején egy bérelhető webáruházzal elindulni, ahol is minimalizáljuk a kezdeti költségeket és kockázatokat, és a büdzsé szinte teljes egészét marketingre tudjuk költeni.

3. hiba: „Túlkészülni” magunkat

Habár ez a cikk pont a hibák elkerüléséről szól, mégis úgy látjuk, hogy egyike a leggyakoribb hibáknak, amikor valaki „túlkészül”: vagyis elképzel számos olyan problémát, ami szerinte fel fog merülni a jövőben, és mindegyikre elkészíti előre a megoldást.

Lefordítva a gyakorlatra: hiba telerakatni az áruházat az elején egyedi fejlesztésekkel („mert X funkció nélkül nincs élet”). Az egyedi fejlesztések mindig rendkívül drágák, sok bennük a hibalehetőség, és az a tapasztalat, hogy az esetek 80 százalékban feleslegesek (ami persze csak utólag szokott kiderülni).

Érdemes kiválasztani egy jó webáruház rendszert az elején (amelyik lefedi igényeink 90 százalékát), elindulni vele, és a hiányzó igényeket majd akkor hozzáfejlesztetni, ha már az áruház kitermeli ennek a költségét. Jó esély van rá, hogy közben kiderül: ezen igények többsége nem is volt olyan fontos, mint hittük.

Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo