Három tipikus hiba, amit webshop indításkor elkövethetünk

Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására: szakértőnk segítségével felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

1. hiba: Nem hosszú távra tervezni

Az egyik legtipikusabb hiba, hogy azt hisszük a webáruházat elég egyszer jól megcsinálni, és utána az megy magától az idők végezetéig – írja cikkében szakértő partnerünk, a Webshop Experts.

Rossz hír: nincs még egy olyan gyorsan fejlődő piac, mint az internetes kereskedelem piaca, és bizony folyamatosan követni kell a trendeket, mind üzletileg, mind technikailag. Ha nem csak rövidtávon szeretnénk valamit kezdeni az áruházunkkal, akkor bizony nem árt már az elején átgondolni, hogyan fog az áruház 1, 2 vagy 3 év múlva is működő- és versenyképes lenni.

Pár fontos kérdés, amit érdemes tisztázni indulás előtt a webáruházat fejlesztő céggel:

Ki és milyen módon fejleszti a webáruházunk által használt rendszert?

Milyen módon lesz a webáruház befrissítve az új verziókkal?

Mennyibe fog ez kerülni?

Milyen support fog járni hozzá, és az mennyibe fog kerülni?

Ki fogja végezni ezt a supportot?

Öt tévhit a webáruházakról
Míg a kiskereskedelmi forgalom inkább stagnál hazánkban, addig az interneten folytatott kereskedelem mindinkább növekszik. Sok kereskedő még mindig nem, vagy rosszul használja ki az internet kínálta lehetőségeket. Szakértőnk rámutat néhány pontra, amelyek a siker gátjai lehetnek!
Igen rossz előjel, ha egy 1-2 fős csapattal dolgozunk együtt, ahol ugyanaz az ember az értékesítő, a projekt menedzser és a supportos (vagy pláne még a fejlesztő is): ott bizony bármi közbejöhet (túlterheltség, betegség, karrierváltás, stb.), és a webáruházunk támogatása gyakorlatilag megszűnt.

2. hiba: Nincs elég pénz marketingre

A második legjellemzőbb hiba, hogy valaki a webáruház indításánál az erőforrások (idő és pénz) nagyobb részét a webáruház elindításába öli, és nem marad keret a marketingre.

Márpedig marketing nélkül nincs élet, és hiába a csillogó-villogó webáruház, ha utána nincs pénz azt hirdetni. És nem célszerű csak egyfajta marketing eszközre feltenni mindent, érdemes kísérletezni, és megtalálni a számunkra leghasznosabb marketing eszközöket. Ökölszabály: a webáruház elkészítése ne kerüljön többe, mint amit a következő fél évben a marketingre tervezünk szánni. Ezzel persze részben magunk ellen beszélünk, de hisszük, hogy jobb egy sikeres, „low budget” webáruház, mint egy sikertelen „full extrás”.

Célszerű az elején egy bérelhető webáruházzal elindulni, ahol is minimalizáljuk a kezdeti költségeket és kockázatokat, és a büdzsé szinte teljes egészét marketingre tudjuk költeni.

3. hiba: „Túlkészülni” magunkat

Habár ez a cikk pont a hibák elkerüléséről szól, mégis úgy látjuk, hogy egyike a leggyakoribb hibáknak, amikor valaki „túlkészül”: vagyis elképzel számos olyan problémát, ami szerinte fel fog merülni a jövőben, és mindegyikre elkészíti előre a megoldást.

Lefordítva a gyakorlatra: hiba telerakatni az áruházat az elején egyedi fejlesztésekkel („mert X funkció nélkül nincs élet”). Az egyedi fejlesztések mindig rendkívül drágák, sok bennük a hibalehetőség, és az a tapasztalat, hogy az esetek 80 százalékban feleslegesek (ami persze csak utólag szokott kiderülni).

Érdemes kiválasztani egy jó webáruház rendszert az elején (amelyik lefedi igényeink 90 százalékát), elindulni vele, és a hiányzó igényeket majd akkor hozzáfejlesztetni, ha már az áruház kitermeli ennek a költségét. Jó esély van rá, hogy közben kiderül: ezen igények többsége nem is volt olyan fontos, mint hittük.

Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo