A cégek közti üzletbe is betört a net

Magyarországon egyre gyorsabban bővül a cégek közötti (B2B) online kereskedelem, aminek köszönhetően éveken belül behozható az ország 4-5 éves lemaradása, a globális piac trendjeihez képest – derült ki a Tablazat.hu online beszerzési portál elemzéséből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

Egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállító-kereséshez és beszerzések lebonyolításához, ráadásul a beszerzők is egyre céltudatosabban keresnek beszállítói partnereket. A Tablazat.hu elemzéséből kiderül, hogy 2013 és 2015 között csaknem 10 százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga, tehát egyre nagyobb a beszerzői igény a költséghatékonyabb megoldások iránt. „Míg egyes fejlettebb piacokon a cégek 30-40, Kínában pedig több mint 50 százaléka használja az online lehetőségeket az ipari beszerzések során, addig Magyarország egyelőre 4-5 éves lemaradásban van. A hátrány azonban ledolgozható, tapasztalataink és adataink szerint a növekedés ma már egyre gyorsabb. Azt látjuk, hogy a beszerzők egyre inkább megismerik az online beszerzés kényelmi, hatékonysági és költségbeli előnyeit, így a több éven vagy évtizeden keresztül megszokott offline módszereket egyre többen egészítik ki vagy helyettesítik online csatornákkal” – magyarázza Kócsi Norbert, a Tablazat.hu beszerzési szakértője.

A Tablazat.hu októberben csaknem 200 beszerzőt kérdezett meg a beszerzési folyamat alatt tapasztalt nehézségekről. Válaszaikban leggyakrabban azt nehezményezik a beszerzők, hogy körülményes és időigényes megtalálni a megfelelő beszállítót, de az igényelt termékhez szükséges információk hiányára és a beszállítók ajánlatainak minőségére is többen panaszkodnak. Ha a beszállítók nem szentelnek kellő figyelmet arra, hogy könnyen elérhetőek legyenek és kellő mennyiségű információt biztosítsanak a beszerzők számára, komoly összegektől eshetnek el, és a piac gyors reakcióidejű, nyíltan kommunikáló szereplői szerezhetik meg, az akár hosszú távra beszállítót kereső ügyfeleket.

Az évek során az online beszerzési folyamatokhoz egyre inkább hozzászokó beszerzők és beszállítók közötti kommunikáció minősége és intenzitása jelentősen változott. „Ahogy mindkét fél egyre inkább él az online adásvétel lehetőségével, úgy válnak egyre pontosabbá a beszerzői ajánlatkérések, és egyre gyorsabbakká a beszállítói reakcióidők. Ennek eredményeként 2013-ról 2015-re több mint 60 százalékkal csökkent a beszerzési folyamat átfutási ideje. Ezért is érdemes nagy hangsúlyt fektetni a beszerzőknek szánt, informatív útmutató tartalmakra, amelyeknek köszönhetően a beszerzők igényeiket pontosabban körül tudják határolni, és így a beszállítók is pontosabb ajánlatokat tudnak adni, elhúzódó egyeztetések nélkül” – tette hozzá Kócsi Norbert.

Így lehet százezreket spórolni a beszerzésen
Átlagosan 23 százalékos árkülönbség mutatható ki az ipari beszállítók árajánlatai között, de egyes termékek díjai esetén akár több mint 80 százalékos eltéréssel is találkozhatnak a beszerzők. Ez terméktől függően több tízezer, illetve százezer forint különbséget is jelenthet.

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo