Ezért érdemes befektetni az okostelefonos vásárlókba

A mobil kereskedelem a teljes e-kereskedelem növekedési ütemének háromszorosával bővül. Az okostelefonról történő vásárlások növekedésének hátterében elsősorban a fiatal felnőttek állnak.

Kép: Marcetingfacts

A mobil kereskedelem becsült átlagos éves növekedési üteme a 2013 és 2016 közötti időszakra 42%, míg ugyanez az érték a teljes e-kereskedelemre vetítve (beleértve a mobil kereskedelmet is) csak 13% – derült ki a PayPal és az Ipsos friss kutatásából. „A mobilról történő költések összege folyamatosan emelkedik. Míg 2010-ben a fizetési forgalom kevesebb mint egy százalékát tették ki a mobilkészülékről történő fizetések, 2014-re ez az arány a teljes fizetési forgalom 20%-át teszi ki. Ezzel a „mobile first” korszak fordulóponthoz érkezik” - mondta Anuj Nayar, a PayPal nemzetközi üzletágának vezetője.

Fényes jövő előtt áll a mobil kereskedelem

A mobil kereskedelem globális online költésekhez viszonyított százalékos aránya még mindig viszonylag alacsony: a kutatás szerint az okostelefonról történő vásárlások az online költések kilenc, a tabletről történő vásárlások pedig csak öt százalékát teszik ki, szemben az asztali számítógépekről és notebookokről történő vásárlásokkal, amelyek együttesen 85%-át teszik ki az online költéseknek.

Azonban míg a költésekre vonatkozó adatok alacsonynak tűnhetnek, a mobilról történő vásárlások száma igen jelentős. A kutatásban megkérdezett online vásárlók harmada (33%) vásárolt valamit az elmúlt 12 hónapban okostelefonról, 20%-uk pedig tablet használatával.

Az okostelefonról történő vásárlások növekedésének hátterében elsősorban a fiatal felnőttek állnak. A kutatás megállapítja, hogy világszerte átlagosan az okostelefonról vásárlók 59%-a a 18 és 34 év közötti korosztályból kerül ki, míg ugyanez a korosztály az összes online vásárló 44%-a.

Új értékesítési csatornát kínál a mobilfizetés
A mobilfizetés egyre elterjedtebb Magyarországon – egy tavalyi felméréssorozat szerint a hazai mobiltulajdonosok 12 százaléka legalább hetente egyszer mobilja segítségével rendezi számláját
Kína, Törökország, és az Egyesült Arab Emírségek az élvonalban

Kína, Törökország és az Egyesült Arab Emírségek a legdominánsabb országok a mobil kereskedelemben. Az Egyesült Arab Emírségekben a megkérdezett online vásárlók beszámolója alapján a költések átlagosan 24%-a történik okostelefonról. Utánuk következnek a kínai fogyasztók 21%-kal, míg harmadik helyen a törökök állnak 19%-kal.  Ugyancsak ez a három ország vezet az okostelefonos vásárlások gyakoriságának tekintetében is. Kínában az online vásárlók több mint kétharmada (68%), az Egyesült Arab Emírségekben és Törökországban a vásárlók több mint fele (57 és 53%-a) vásárolt valamit okostelefon segítségével a kutatást megelőző 12 hónapban.

Az online fogyasztók az appokat választják

A globális kutatás kimutatta, hogy az okostelefonos vásárlók 64%-a alkalmazások, 52%-uk pedig böngésző segítségével vásárolt, továbbá, hogy azok a felhasználók, akik mindkét platformot használják, általában az alkalmazásokat részesítik előnyben (47% inkább vásárol applikációval).  Amikor az okostelefon és tablet felhasználókat a fizetésre alkalmas applikációk előnyeiről kérdezték, legtöbbször a kényelemet (35% és gyorsaságot (30%) említették.

Az alkalmazások használatának egyéb előnyei az egyes országok fogyasztói szerint a következők voltak: „azonnali fizetési visszaigazolás" (a mexikói okostelefon/tablet felhasználók 37%-a választotta); „emlékeztető ajánlatokra/kedvezményekre/kuponokra”, Kína (30%); „a digitális elismervények nyomon követhetősége”, Izrael (26%).

EGYRE TÖBBEN MONDANAK NEMET A BANKKÁRTYÁRA
A MasterCard 2011-ben végzett hazai felmérésének tanúsága szerint a mobiltelefon elfogadottsága fizetőeszközként egyre nagyobb: a válaszadók 12 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer fizet mobiltelefonja segítségével. Ugyanakkor a klasszikus mobilnál kifinomultabb fizetési lehetőségeket lehetővé tévő okostelefonok száma is napról napra nő – a ma hagyományos mobilkészülékekkel rendelkezők közel fele tervezi okostelefon vásárlását a jövőben.
Mire használjuk leggyakrabban az okostelefont most, és mire fogjuk a jövőben?

Jelenleg az okostelefon tulajdonosok ill. felhasználók körében a legtöbbször említett m-kereskedelemhez kapcsolódó tevékenység a termékről való információszerzés. A megkérdezettek 36%-a használta okostelefonját termékinformációk keresésére a kutatást megelőző 12 hónapban. A megkérdezettek 27%-a használta okostelefon készülékét áruházakról, vagy üzletekről történő információk keresésére/helyének azonosítására, és 25%-uk egyes termékekhez kapcsolódó felhasználói vélemények olvasására.

Mindazonáltal, amikor az okostelefon felhasználókat megkérdezték, hogy milyen funkciókra szeretnék használni a jövőben készülékeiket (azok közül, amire még nem használták) a legtöbben olyan közeljövőben elérhetővé váló funkciókat említettek,  mint egyes új fizetési lehetőségek. Az okostelefon felhasználók 16%-a választotta az “okostelefon használta fizetésre kasszánál (pl. NFC használt)” és 15% választotta a “böngésző, vagy applikáció segítségével történő előrendelés leadása (pl. kávé, élelmiszer)” válaszokat.

A mobil kereskedelem növekedését korlátozó tényezők

A mobil kereskedelem gyorsabb növekedésének legnagyobb akadálya, hogy a fogyasztók még nem érzékelik a mobilos vásárlás nagyobb képernyőjű eszközökön történő vásárláshoz képest nyújtott előnyeit. Azok az okostelefon felhasználók, akik a kutatást megelőző 12 hónapban nem használták készüléküket vásárlásra, a következők akadályokat nevezték meg: „szívesebben vásárolok más eszközről (pl. laptop, asztali számítógép)” (39%); „a képernyő mérete túl kicsi” (34%); „szívesebben internetezek egyéb eszközökön” (28%).

Azok, akik kutatást megelőző 12 hónapban használták készüléküket vásárlásra némiképp más okokat adtak meg arra vonatkozóan, hogy miért nem vásárolnak gyakrabban: „túl kicsi képernyő” (34%); „szívesebben vásárol online más készülékről (pl. laptop, asztali számítógép)” (27%); „biztonsági aggodalomak a mobilkészülkről történő vásárlással kapcsolatban” (21%). „Az olcsó mobiltelefonok tömeges megjelenésével, a nagyobb képernyőméretek és a mobil eszközök biztonságának fejlődésével csökkeni fognak a mobil kereskedelem gyors növekedését jelenleg gátló tényezők” - folytatta Anuj Nayar

Szeretünk online vásárolni
Négyből három internetet használó magyar felnőtt vásárolt már a világhálón – derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányának aktuális adataiból. A magyar online vásárló főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamely webshopban, és leggyakrabban bankkártyaadatainak a megadásával egyenlíti ki a számlát.

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo