Hitelből veszünk tévét az Eb-re

A júniusi labdarúgó-Eb továbbélénkítheti a már egyébként is növekvő magyarországi áruhitel-piacot, hiszen nőhet a kereslet a televíziók iránt – vélik a Magyar Cetelem Bank szakértői. A Cetelem felmérése szerint az internet előretörése mellett is stabil a televíziózás népszerűsége, amely az Eb alatt várhatóan kiugrást mutat majd.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A júniusi labdarúgó-Eb továbbélénkítheti a magyar áruhitel-piacot, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján a sportesemények alkalmával sokan lecserélik televíziójukat. A piac ugyanakkor már most is érezhető élénkülést mutat: a Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint tavaly közel egyötödével nőtt a kihelyezett áruvásárlási hitelek mennyisége Magyarországon, idén az első negyedévben pedig több mint másfélszer annyi áruvásárlási kölcsönt vett fel a lakosság, mint egy évvel korábban.

Negyven éve erre várnak a sörgyárak
A magyar sörfogyasztás várhatóan nő – áll az Atradius hitelbiztosító ágazati elemzésében. Az elemzés szerint a foci-Eb felpörgeti az élelmiszeripart és ezen belül az italgyártást is, ami rá is fér az ágazatra.
Arra persze már csak leginkább az 50 év feletti generáció emlékszik, hogy milyen volt világversenyen a magyar labdarúgó-válogatottnak szurkolni, hiszen legutóbb az 1986-os mexikói világbajnokságra jutott ki a magyar csapat.  A Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményei szerint a magyar ezüstkorúak átlagosan heti 8 és fél órát töltenek a televízió előtt. Ráadásul a nagy világversenyek – foci-Eb, vb, olimpia – idején többszörösére nő a tévézésre fordított idő, függetlenül az egyes korosztályoktól.

A tévé előtt töltött idővel párhuzamosan a készülékek iránti kereslet is ugrásszerűen nő a világversenyek idején: a Magyar Cetelem Bank adatai szerint például 2012-ben, a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően kiugró volt a műszaki áruházak forgalma, hiszen akkor 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet figyelhettünk meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a vb-t megelőző 3 hónapban.

Az áruhitel-piac szempontjából szintén biztató, hogy a televíziók iránti kereslet ismét növekedni kezdett Magyarországon, holott az elmúlt 2-3 évben inkább visszaesés jellemezte a piacot. A kereskedők tapasztalatai szerint most nincs olyan új technológia a piacon, amely tömeges keresletet generálna, inkább a minőségi csere a fő motiváció a vásárlásoknál. Jól látható trend a készülékek méretének növekedése: az eddig népszerű, 32”-os képátlójú tv-k bekerülnek a hálószobákba, a nappalikban pedig a 42” feletti készülékeké kezd lenni a főszerep; ezen belül is a 49” és 55” közötti kategóriában várható a legnagyobb növekedés. A 3D technológia viszont nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, leginkább a SMART típusok, illetve – a felsőbb kategóriában – a hajlított képernyős tv-k számítanak népszerűnek.

„Az áruhiteleknél érezhető erősödésnek indult a kereslet: a labdarúgó-Eb kapcsán pedig szinte biztos, hogy a költési kedv is megnő, így optimisták vagyunk a következő hetek kilátásait illetően is” – nyilatkozta Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.

Meccs az irodában? Jó ötlet!
Engedélyezzük vagy tiltsuk a nagyobb sportesemények televíziós közvetítéseinek nézését a munkahelyen? Főnökként most újra előkerülhet a dilemma, hiszen a foci-Eb nemcsak a fanatikus szurkolókat mozgatja meg. A HR-szakértők szerint, ha az engedékenyebbek táborába tartozunk, sokat nyerhetünk vele.

Véleményvezér

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo