Az autópiac is a netre költözik

Európa meghatározó piacán, Németországban az autók közel 10 százalékát már online felületen értékesítik és az előrejelzések szerint ez a szám még növekedni fog. Az eredeti autógyáraknak és a kereskedőknek is alkalmazkodniuk kell a gyors változáshoz – mondja a Roland Berger tanulmánya.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Az autógyártók és a kereskedők a világ minden pontján feszélyezve érzik magukat az online vásárlások, az autóipar új szegmense miatt. Az emberek többsége élvezi az internetes vásárlás kényelmét, amit ma már az autóvásárláshoz is előszeretettel használnak. A Roland Berger új tanulmányában az autóipari szakértők az új trendeket és modelleket elemezték. “Tízből egy autót már online értékesítenek. Ez a szám a duplájára fog növekedni a következő években” – mondta el Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. “Egyértelmű, hogy ez a folyamat egyre több új szereplőt vonz majd az értékesítési piacra és új, innovatív üzleti modellek jelennek meg.”

A piaci szereplők négy archetípusa és a vevők két típusa

A tanulmány szerint az online autókereskedés piaci szereplői négy csoportba sorolhatók és egymás után jelentek meg a piacon. A 90-es évek közepén léptek piacra az ár-összehasonlító portálok, őket egy évtizeddel később követték az ügynökök, akik összekötik a kereskedőket a vásárlókkal. 2010 körül jelentek meg az online piacon a komplett szolgáltatási ajánlatokat kínáló lízingcégek és az OEM kereskedők, amelyek webshop szolgáltatást is biztosítanak többrétegű üzleti modelljükben. Ez utóbbi csoport szerepe és befolyása folyamatosan nőtt az elmúlt két évben.

A német online autókereskedelmi piac felét az ár-összehasonlító portálok uralják, 45%-on az ügynökök és lízingcégek osztoznak, a maradék 5% pedig az OEM kereskedőké.

A piaci szereplők kétféle vevőkört szolgálnak ki. A „jól informált megtakarító” kategóriába tartoznak azok, akik sok információval rendelkeznek, és internetes kutatással keresik a kedvezőbb árakat. Míg a „többcsatornás vásárlók” csoportjába azok tartoznak, akik a kedvezőbb ár mellett a kényelmet is szem előtt tartják. Németországban már a vevők 45%-a az ún. „többcsatornás vásárlók” kategóriájába tartozik, azaz elsődleges számára a kényelem, a személyre szabott kiszolgálás és a megbízhatóság. Ezek a vevők gyakorlatilag minden vásárlásukat online intézik, de hajlandóak magasabb árat fizetni a szolgáltatásokért.

Ezeket a márkákat keresik a használtkocsi-piacon
Az utóbbi két évben egyre többen keresik az új helyett a használt kocsikat, 2012 óta több használt gépkocsi kerül az utakra, mint új. Mutatjuk, mely típusokat, márkákat keresik a legtöbben, akik használtautó-vásárlásra adják a fejüket!
„Függetlenül attól, hogy melyik vevőtípust kívánják elérni, a kereskedőknek bizonyos elvárásoknak meg kell felelniük, ha sikeresek akarnak lenni az online térben. Ezek a következők: transzparencia, megbízhatóság, könnyű kezelhetőség, teljes vásárlási folyamat elérhetősége, innovatív szolgáltatások és rugalmasság.” – mondta el Schannen Frigyes – A négy piaci szereplő közül az ár-összehasonlító portálok rendelkeznek a legnagyobb transzparenciával és ők fókuszálnak legkönnyebben a „jól informált megtakarító” vevőkre. A másik három piaci szereplő szolgáltatások és a megbízhatóság frontján élvez előnyt és ezért számukra a „többcsatornás vásárlók” az ideális célcsoport. Pillanatnyilag egyik csoport sem felel meg az összes elvárásnak, ezért az online piac még nagy fejlődési potenciált rejt magában.

Az új piaci szereplők megragadják a lehetőséget

A már meglévő nagy vállalatok számára túl bonyolult a többcsatornás modelljüket teljesen átszabni az új trendek érdekében, ezért az új generációs autóvásárlókat nehezen érik el. Ezzel szemben a folyamatosan növekvő számú – elsősorban amerikai startupok a kényelmet kereső autóvásárlókra fókuszálnak, betöltik a piaci rést. Olyan online portálokat működtetnek, amelyek internetes autókereskedéssel foglalkoznak, illetve olyan szolgáltató oldalakat hoznak létre, amelyek megkeresik az ügyfél számára a tökéletes autót. Végig kísérik a vevőt a teljes vásárlási folyamaton az ügyfél megismerésétől az autóátvételét követő kényelmi szolgáltatásokig. Ez az a terület, amelyben a hagyományos szereplők fejlődni tudnak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo