Köszönjük Black Friday

Elemzők szerint idén is folytatódhat a kiskereskedelmi forgalom növekedése, a novemberi adatokat a mosógépcsere-program és a Fekete Péntek húzta fel.

Kép: SXC

A KSH csütörtökön közzétett első becslése alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2015 novemberében nyers adat szerint 4,8, naptárhatástól megtisztítva 4,4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára szerint a vártnál jobban alakult a novemberi kiskereskedelmi forgalom növekedése, azzal számoltak ugyanis, hogy az év vége felé az online pénztárgépek hatása gyengülni fog, és ez érződik majd a kiskereskedelmi forgalom alakulásán is.

A főtitkár szerint a kiskereskedelmi forgalom vártnál nagyobb novemberi növekedése mögött az húzódhat meg, hogy a nagy értékű háztartási eszközök vásárlását felhúzta az október végén indult mosógépcsere program. Az is a forgalom növekedését hozta, hogy novemberben két „black friday” akció is volt, ami elsősorban a webáruházak eladását növelte – értékelt Vámos György, aki szerint az olcsóbb benzin hatására az üzemanyag forgalma is jobban növekedett. Emelte a hónap kiskereskedelmi forgalmát az is, hogy novemberben végén vasárnap már nyitva tartottak az üzletek – tette hozzá.

Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője szerint folytatódhat a dinamikus forgalomnövekedés, a kiskereskedelmi forgalom növekedési üteme decemberben is 4,5 százalék körül maradhat, mivel a növekvő reálbérek és foglalkoztatás mellett a devizahitelek tavalyi elszámolása is jelentősen növelte a háztartások elkölthető jövedelmét.

Az újra megugró fogyasztói bizalom szintén dinamikus forgalomnövekedést vetít előre, a hiteltörlesztések kiszámíthatóvá válása egyre kevésbé indokolja a háztartások óvatossági megtakarításait, így az elmúlt években elhalasztott fogyasztás pótlása is hozzájárulhat a fogyasztás dinamikus növekedéséhez – fogalmaz a Takarékbank elemzője, aki arra számít, hogy 2015-ban évi 5,4-5,5 százalékos növekedés lehet.

A drogériákban a tusfürdő volt a legmenőbb termék
Hét százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk forgalma az idén, a tusfürdők, papír zsebkendők és öblítők forgalma viszont két számjegyű növekedést könyvelhetett el. A legtöbbet Budapesten és a keleti országrészben emelkedett a vásárlások értéke.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo