Köszönjük Black Friday

Elemzők szerint idén is folytatódhat a kiskereskedelmi forgalom növekedése, a novemberi adatokat a mosógépcsere-program és a Fekete Péntek húzta fel.

Kép: SXC

A KSH csütörtökön közzétett első becslése alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 2015 novemberében nyers adat szerint 4,8, naptárhatástól megtisztítva 4,4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára szerint a vártnál jobban alakult a novemberi kiskereskedelmi forgalom növekedése, azzal számoltak ugyanis, hogy az év vége felé az online pénztárgépek hatása gyengülni fog, és ez érződik majd a kiskereskedelmi forgalom alakulásán is.

A főtitkár szerint a kiskereskedelmi forgalom vártnál nagyobb novemberi növekedése mögött az húzódhat meg, hogy a nagy értékű háztartási eszközök vásárlását felhúzta az október végén indult mosógépcsere program. Az is a forgalom növekedését hozta, hogy novemberben két „black friday” akció is volt, ami elsősorban a webáruházak eladását növelte – értékelt Vámos György, aki szerint az olcsóbb benzin hatására az üzemanyag forgalma is jobban növekedett. Emelte a hónap kiskereskedelmi forgalmát az is, hogy novemberben végén vasárnap már nyitva tartottak az üzletek – tette hozzá.

Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője szerint folytatódhat a dinamikus forgalomnövekedés, a kiskereskedelmi forgalom növekedési üteme decemberben is 4,5 százalék körül maradhat, mivel a növekvő reálbérek és foglalkoztatás mellett a devizahitelek tavalyi elszámolása is jelentősen növelte a háztartások elkölthető jövedelmét.

Az újra megugró fogyasztói bizalom szintén dinamikus forgalomnövekedést vetít előre, a hiteltörlesztések kiszámíthatóvá válása egyre kevésbé indokolja a háztartások óvatossági megtakarításait, így az elmúlt években elhalasztott fogyasztás pótlása is hozzájárulhat a fogyasztás dinamikus növekedéséhez – fogalmaz a Takarékbank elemzője, aki arra számít, hogy 2015-ban évi 5,4-5,5 százalékos növekedés lehet.

A drogériákban a tusfürdő volt a legmenőbb termék
Hét százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk forgalma az idén, a tusfürdők, papír zsebkendők és öblítők forgalma viszont két számjegyű növekedést könyvelhetett el. A legtöbbet Budapesten és a keleti országrészben emelkedett a vásárlások értéke.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo