Közlekedés cikkek


Nem használhatjuk a teafőzőt, ha az elektromos autót töltjük a garázsban

Nem használhatjuk a teafőzőt, ha az elektromos autót töltjük a garázsban 

Anglia 2040-től betiltja az új gyártású benzin- és dízelüzemű autók értékesítését. Ahhoz viszont, hogy az áramhálózat elbírja a megnövekedett számú elektromos autók energiaigényét, korszerűsítésekre van szükség. Ez drága mulatság.
Nem lesz könnyű közlekedni a hétvégén

Nem lesz könnyű közlekedni a hétvégén 

A Mobilitási Hét és a Nemzeti Vágta miatt forgalomkorlátozások lesznek az Andrássy út és a Hősök tere környékén. Magyarország legnagyobb zöld eseményén, a Mobilitási Hétvégén az Andrássy úton idén is a gyalogosok, kerékpárosok vehetik át az autók helyét.
Itt az aszfalt, ami befoltozza magát

Itt az aszfalt, ami befoltozza magát 

Svájci fejlesztésű találmány az aszfalt, mely mágneses nanorészecskék segítségével betömi a saját repedéseit. Ez megduplázza az utak élettartamát. A motorosok életét is megmentheti a találmány, hiszen az aszfalton keletkező lyukak végzetes közúti balesetek okozói.
Elektromos autók töltésébe kezdene benzinkútjainál a BP

Elektromos autók töltésébe kezdene benzinkútjainál a BP 

Egy lépéssel a Shell mögött kullog a BP, mely végre észbe kapott és helyezkedni próbál az elektromos mobilitás piacán. A cég tárgyalásba kezdett autógyárakkal, hogy közösen létesítsenek töltőállomásokat elektromos járművek számára.
Egyszerűbb lesz a szürke rendszám kiváltása

Egyszerűbb lesz a szürke rendszám kiváltása 

Szombattól egyszerűen és olcsóbban váltható ki a harmadik vagy más néven szürke rendszám. A szabálymódosítás jelentősen megkönnyíti azoknak a kerékpárosoknak a helyzetét, akiknek a vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító eszköze eltakarja a rendszámot.
Megszüntetné az üzemanyag jövedéki adóját a magyar kutató

Megszüntetné az üzemanyag jövedéki adóját a magyar kutató 

Magyar kutató nyerte a legrangosabb, negyedmillió fontos (csaknem 90 millió forintos) díjjal járó brit közgazdasági elismerést annak modellezéséért, hogy miként lehetne hatékonyabb díjfizetési rendszerrel javítani a brit közúti közlekedési infrastruktúra állapotát.
Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók!

Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók! 

Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.
Vállalkozók, figyelem! Autóval elérhetőbbek lesznek a vidéki városok

Vállalkozók, figyelem! Autóval elérhetőbbek lesznek a vidéki városok 

Közel 1400 milliárd forint áll rendelkezésre közlekedési célokra a jövő évi költségvetésben, amelyből 775 milliárd forint fordítható közlekedésfejlesztésre - mondta el Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a csütörtökön Budapesten tartott sajtótájékoztatón.
Meglepő módon nem szeretnénk dugódíjat fizetni

Meglepő módon nem szeretnénk dugódíjat fizetni 

Mekkora összeget lenne hajlandó fizetni dugódíjként? Milyen közösségi közlekedési eszközöket ismer? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kereste a választ a Europcar Autókölcsönző mini kutatásában, amiből kiderült, hogy a megkérdezettek 72%-a szerint bevezetik hazánkban a dugódíjat.
Milliárdok bio- és földgáz alapú közlekedésre

Milliárdok bio- és földgáz alapú közlekedésre 

Az Európai Unió közlekedésinfrastruktúra fejlesztésére 2014-2020 közötti időszakban 22 milliárd eurós összeget biztosít a tagállamok számára. Ebből az első két évben 19,3 milliárd eurót kötöttek le a pályázók.

Van légzsák a kocsijában? Biztos? 

Több százezer magyar autóból hiányozhatnak a légzsákok és az azokat kiegészítő legfontosabb közlekedésbiztonsági, utast védő berendezések. A helyzetet csak rontja, hogy akár további egymillió személygépjárműbe kerülhettek nem megfelelően működő, ellenőrizetlen forrásból származó manipulált biztonsági elemek, amelyek rendkívül súlyos biztonsági kockázatokat rejtenek az utasok számára – hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

A biciklizés nyereséget, az autózás veszteséget hoz a gazdaságnak 

Koppenhága 2016-ban érte el azt, amit Amszterdam két évtizeddel korábban: több a bicikli van az utcáin, mint az autó. Minden egyes biciklivel megtett kilométer profitot hoz a nemzetgazdaságnak, az autózás viszont veszteséget.

Az ólom lehet a klímaváltozás korának aranya 

Világszerte 35 millió járműben alkalmazzák a stop-start indítórendszert. A befektetők szerint nagy pénz van az ólomkitermelésben, mert az ólomalapú akkumulátorokra nagy igény lesz, ahogy az autógyárak egyre inkább ilyen rendszerű járművekkel próbálják csökkenteni a közlekedés ÜHG-emisszióját.

Az autógyárak is készülnek a kocsimegosztás világhatalmára 

Az autómegosztás és az önvezető autók teljes mértékben megváltoztatják a jelenlegi autóipart. Még az autómegosztásra szakosodott cégek, mint például az Uber, is nagyon kapaszkodnak, nehogy egy perc alatt elveszítsék relevanciájukat a felhasználóknál.

Évente 100 órát ülünk a dugóban 

Éves szinten 100 óra extra utazást jelentenek a dugók Budapesten, de még ezzel a döbbenetes számmal sem Budapest a legzsúfoltabb város a régióban a TomTom Traffic Index szerint.

Már idén nyáron indulnak a drón taxik 

A tervek szerint idén nyáron elindítanák az első drón taxi szolgáltatást Dubaiban. Vagyis néhány hónap, és önvezető, repülő járműveket is választhatnak az utasok a hagyományos kocsik helyett. Ez a konkurencia, nem az Uber!

A gyerekek miatt pattannak nyeregbe a magyarok 

A leggyakrabban gépkocsival közlekednek a magyarok, a megkérdezettek 60 százaléka ül hetente többször a volán mögé. Azonban, ha van gyerek a családban, akkor többször váltanak két kerékre: a szülők 40 százaléka szeretne többet biciklizni, míg a gyermektelen felnőtteknek csak 27 százaléka tervezi ezt. A közlekedési eszközök közül a legbiztonságosabbnak a vonatot tartjuk.

Virul a benzinkút-turizmus Luxemburgban 

Nemcsak a kelet-európai polgárok járnak a határon túlra olcsóbban tankolni, Luxemburgban is dívik a benzinturizmus. A szállítmányozó cégek is direkt itt haladnak át kamionjaikkal, hogy olcsón tudjanak üzemanyagot szerezni. A miniállamban ugyanis jóval alacsonyabb az üzemanyagadó, mint másutt.

Olcsóbb közlekedést és munkanélküliséget hoz az önvezető autó 

Az Uber riválisa, a Lyft elemzése szerint 10 éven belül csakis önvezető autókat használnak majd a kocsimegosztó alkalmazások. A sofőrök pedig elvesztik a pénzkereseti lehetőségüket. A nagyvárosokban egyszerűen nem lesz értelme autótulajdonosnak lenni.

Perelhetőséggel fenyítik az önvezető autókat 

Barack Obama glosszában dicsérte a technológiai óriáscégek önvezérlő autók létrehozására irányuló fejlesztéseit, közlekedési minisztériuma pedig 15 pontos ajánlást tesz közzé az autógyártók számára. Nem rendeletről van szó, de ha nem felelnek meg a termékek a kritériumoknak, perelhetővé válnak az autógyárak és az autószoftvert előállító technológiai cégek.

Clinton kóstolgatja az etanolt 

A bioüzemanyag-gyártás folyókat szennyez el, az üzemekből kiáramló ipari szennyvíz a Mexikói-öbölben oxigénmentes „halálzónát” hozott létre. Hillary Clinton a kaliforniai törvényhozáshoz fordult tanácsért, hogyan alakítsa át az etanolszabályozást.

Megy az Uber. Mit buknak a sofőrök? 

Július 24-én leáll Magyarországon az Uber autómegosztó szolgáltatása, mivel a cég nem kívánta vállalni az aznap hatályba lépő törvény kockázatát, ami a sofőrjeiket érintené. Ez bizonyos szempontból azt jelenti, hogy kkv-k győzedelmeskedtek egy multi felett. Más szempontból viszont azt is jelenti, hogy szembe megyünk a világ trendjével, 1200 embernek pedig új megélhetés után kell néznie.

Saját veszteséges cégét vásárolja fel a Tesla vezére 

Hárommilliárd dollárért vásárol fel egy veszteséges céget a Tesla vezetője. Ráadásul a sajátját. Rosszul hangzik? Pedig van benne logika! Musk a megújuló energiás közlekedés minden szeletére igényt tart.

Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz 

Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.

2018-ban jön a repülő autó 

Larry Page, a Google alapítója 100 millió dollárt fektetett magánvagyonából abba a cégbe, mely repülő autót fejleszt. Egy holland cég már 2018-ban piacra dobja a saját verzióját.

BKV-buszokkal vinnék a turistákat a Várba 

Váratlanul érte a szakmát, hogy május 15-ől nem hajthatnak be a turistabuszok a várba csatornázási munkálatok és a karmelita kolostor felújítása miatt. A főváros a BKV-buszaival vinné a turistákat a Várba. Nem ez az első korlátozás, annak ellenére, hogy a kormányzat kiemelten kezelné a turizmust.

Mit nekünk drón, ha repülhetünk jetpackkel 

Már Michael Jackson hátizsákszerű repülőalkalmatossággal hagyta el a színpadon a Dangerous turné előadásainak végén 1992-ben. Bő negyed évszázadot váratott magára, hogy kereskedelmi forgalomba kerüljön a technológia. Potom 200 000 dollárba fog kerülni.

Tudta, hogy mennyi időt tölt nap mint nap a dugóban? 

Világszinten is állandónak bizonyulnak a túlzsúfoltság által okozott közlekedési problémák, igaz a kontinensek között elképesztőek a különbségek.

Jön a pénz Közép-Magyarországra is 

Több mint 22 milliárd forint értékben jelentek meg pályázati felhívások a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében - tájékoztatta Rákossy Balázs európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkár az MTI-t.

Lassabban és drágábban jutunk Amerikába a klímaváltozás miatt 

Az éghajlatváltozás hatására hosszabbodnak a nyugati irányú repülőjáratok. Az üzemanyagköltségek is nőnek, amiket vélhetően beépítenek az árakba a légitársaságok. Az ok a magas légköri zónákban erősödő szélfúvások.

Merkel menti az autógyárakat 

A Merkel-kormány 5000 dollár támogatást adna minden egyes elektromos autóra. Heteken belül kormánystratégiával állnak elő a gyártásuk fellendítésére, holott 2012-ben e célról már lemondott a kabinet. Valószínűsíthető, hogy a Volkswagen-botrány a fordulat oka: a perek miatt bajba került szektornak politikailag korrekt siker-termékre van szüksége. Az államnak pedig egy életképes húzóágazatra.

Levegőben futó biciklik csökkenthetik a dugót 

A vasúti sínek fölé építene bicikliutakat Londonban a sztárépítész Norman Foster. És még az is lehet, hogy a 220 kilométeres SkyCycle tényleg megvalósul.

Vizsgálat indul az Uber ellen 

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter utasítására vizsgálat indul az Uber taxicég ellen, amely érdemi adófizetés, és sok esetben a taxizáshoz szükséges szakmai feltételek teljesítése nélkül végzi tevékenységét. Az adóhivatali vizsgálattal a piaci verseny megóvását, valamint az adózó és a vonatkozó szabályokat betartó taxisok védelmét akarja biztosítani a tárca.

Nem csak egészséges és zöld, még munkahelyeket is teremt a biciklizés 

Több embert foglalkoztat Európában a kerékpár-ipar, mint a bányászat és majdnem a dupláját az acéliparnak. Egy friss tanulmány szerint már most 650.000 munkahelyet hozott létre, ami 2020-ra egymillióra nőhet.

Már a repülő autókra készül az EU 

A sci-fi filmekben már láttuk őket sokszor, a Szárnyas fejvadásztól a Star Wars: A klónok támadásáig. Mik az esélyei, hogy kereskedelmi forgalomba kerüljenek ilyen modellek?

Kezdődik a bringaszezon! Mire ügyeljünk, hogy túl is éljük? 

Ahogy beköszönt a jó idő, egyre többen veszik elő kerékpárjaikat. Azonban sajnos ilyenkor a balesetek is megszaporodnak. Mire ügyeljünk, hogy túléljük a bringaszezont?

Késésnél a légiutasnak is jár a kártérítés 

Hosszú késés esetén kártérítést kaphatnának a légitársaságok utasai az uniós szabályok tervezett módosításával. A légi fuvarozók segítségnyújtási, ellátási és kártérítési kötelezettségeinek hatékonyabb betartatását célozza a légi utasok jogaival összefüggő uniós rendeletmódosítás, a készülő előírások egyértelmű jogi helyzetet teremthetnek a csatlakozó járatok lekésése esetén is.

Tömeggyártásra kész a napelemes taxi 

A szakemberek szerint elhárultak a technológiai akadályok az elől, hogy a elektromos autók tömegtermékké váljanak. Csak a fogyasztók feje nem áll még készen a váltásra.

Jacht mellé mini tengeralattjárókat vesznek az újgazdagok 

Akárcak a jachtok esetében, a világ legtöbb országában nem kötik állami engedélyhez a tengeralattjárók vásárlását sem. Magán célra bárki szerezhet egyet, akinek van rá pénze. A hatóságok jóváhagyása csak akkor kell, ha üzleti célú a tengermélyi kalandozás. 400 000 fonttól (137 millió forint) 5 millióig terjed a mini-tengeralattjárók árszintje.

Fél óráig ingyenes a városi biciklibérlés 

Nem Budapesten. Párizsban. Sokak nyári kirándulását teszi kellemesebbé a bicikli- és elektromos autó-bérlési rendszer. A turisták millióit vonzó városban 23 ezer kétkerekű bérelhető.

Eddig nem zuhant le a napelemes repülőgép 

Kerozin üzemanyag helyett csak a napsugarak hajtják azt a szúnyogra emlékeztető repülőgépet, amely múlt hét pénteken indult San Franciscóból, hogy 2 hónap alatt átrepülje egész Amerikát. Átállhat-e a globális légi közlekedés teljes mértékben a napenergiára?

E-útdíj: megkötötték a szerződést 

Szerződést kötött az i-Cell és az ARH társaságból álló, kizárólag magyar tulajdonú konzorciummal az elektronikus útdíjrendszer (e-útdíj) megvalósítására az Állami Autópálya Kezelő Zrt. április 19-én.

Oszd meg és utazz! 

Miközben nálunk hamarosan beindul a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.

A Getronix nyerte az e-útdíj tendert 

A megtett úttal arányos elektronikus díjszedési (e-útdíj) rendszer kiépítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Getronics Magyarország Kft. nyújtotta be a legjobb ajánlatot – közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. A Getronics nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalja a feladat elvégzését. A szerződéskötés időpontja várhatóan december 27. Az e-útdíj rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.

Senkinek nem kellenek a Malév jogai? 

Nincs nagy tolongás a Malév korábbi, EU-n kívüli országokba szóló repülési jogaiért. A Budapest Airport szerint a lassú eljárás rontja a reptér régiós versenyhelyzetét.

Dugódíj – Többe kerülhet a leves, mint a hús 

Több európai nagyvároshoz hasonlóan elképzelhető, hogy Budapesten is bevezetik a dugódíjat. Érdemes megvizsgálni a kérdést a technológia szempontjából is, hiszen jelentős informatikai kihívásról van szó, amelynek igen jelentős költségvonzata lehet.

Jövőre űrturizmus a Virginnel: 47 millió forint egy túra! 

529 személyt már előjegyeztek, ők már befizették a 200 ezer dolláros viteldíjat.

Mától megy a vizibusz 

Július 1-től indulnak a BKV menetrendszerinti hajójáratai a Dunán. Hétköznap BKV-bérlettel is használhatók a vonalak, így az élvezet mellett a munkába jutás gyorsításában is lehet szerepük.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében  

A magyarok fele mondja, hogy egy életünk van, amit ki kell élveznünk, miközben 40 százalék „borzasztóan érzi magát minden elköltött forint után”.

Adózás

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta  

Csaknem 50 százalékos, de inkább azt meghaladó mértékben drágulhatnak a cigaretták Magyarországon.

Cégblog

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét  

Gyorsfagyasztott burgonyakrokettben mutattak ki ásványolaj szennyezettséget. 

Infokom

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI?

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI? 

2022. november 30-án mutatták be a nagyközönség számára a ChatGPT mesterséges intelligencia chatbotot, és sikeréről mindent elmond, hogy 2 hónap alatt 100 millió felhasználó töltötte le az alkalmazást. Csak összehasonlításképpen: a TikToknak ehhez 9 hónapra, a Youtube-nak 1,5 évre, a Facebooknak 4,5 évre volt szüksége. A Klasszis Podcast legújabb adásában körüljártuk az AI legégetőbb és legaktuálisabb kérdéseit.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo