2018-ban jön a repülő autó

Larry Page, a Google alapítója 100 millió dollárt fektetett magánvagyonából abba a cégbe, mely repülő autót fejleszt. Egy holland cég már 2018-ban piacra dobja a saját verzióját.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Jó pár éve próbálkoznak már startupok a repülő autók létrehozásával, de a technológiai áttörést várhatóan az teszi lehetővé, hogy a 2010-es években nagy pénzek áramlottak az önvezérlő autók fejlesztésébe olyan tőkeerős vállalatok részéről, mint a Google, az Uber vagy a Tesla – amelynek fejlesztéseiről és terveiről itt olvashat bővebben!

Nem véletlen az sem, hogy Larry Page miért éppen a Zee.Aero nevű startupba invesztált. A cég elnöke az a Sebastian Thurn, aki a Google X-t alapította, mely a hírek szerint 8 titkos projekten dolgozik. Ezek olyan távoli technológiákat megcélzó fejlesztések – a Google fejesei moonshotsnak, vagyis holdra lövéseknek hívják őket –, melyeknél közel sem biztos, hogy rövid időn belül eredmény születik belőlük. A Google X fejleszti a Google Glass jövőbeli verzióit, az önvezérlő autót, de egy mesterséges idegsejtrendszer elkészítésén is dolgoznak.

A Zee Aero honlapja éppoly titokzatos, mint a Google X működése: sehol egy fotó, sehol egy termékismertető, csak álláshirdetések, hogy éppen milyen munkakörben keresnek munkatársat.

A versenytárs nem ilyen szégyenlős

Háromkerekű repülő autón dolgozik a PAL-V Europe holland vállalkozás is, mely a tervek szerint már 2018-ban piacra dobná a járművet – számolt be a fejlesztésről a The Mirror brit bulvárlap. A jármű 565 ezer dollárba kerülne. Vagyis potom 155,9 millió forintba.

A PAL-V Europe repülő autója.
Fotók: www.pal-v.com

Mark Moore, a NASA mérnöke a Bloombergnek azt mondta, hogy a repülő autók fejlesztése tulajdonképpen egyszerűbb, mint az önvezérlő autóké. A Business Insider jelentése azonban felsorolt három tényezőt, ami megnehezíti, hogy az önvezérlő autók kereskedelmi forgalomba kerüljenek:

  • Túl drágák az alkatrészeik.
  • A fogyasztók sem igen bíznak még ezekben az autókban.
  • A törvényi szabályozás hiánya. (Csak Kalifornia államban írja elő törvény, hogy a teljesen önvezérlő autókban mindig kell valakinek ülnie a volán mögött.)
Kedvező fejlemény azonban, hogy 2016-ban számos cég járult hozzá a fejlesztésekhez úgy, hogy sikerült lejjebb vinnie az alkatrészek gyártásának költségét.
Már csak engedélyre vár a repülő autó
A Terrafugia amerikai cég határozott szándéka, hogy 2025-re elterjeszti repülő autóit. A prototípust már 2014-ben megépítették. Helyből fel tud szállni, kifutópálya sem szükséges hozzá. Húszórás tanfolyamon meg lehet szerezni a pilótaképesítést, de ez is csak végszükség esetén kell, hiszen a jármű magától repül. Az ára még nem ismeretes.
 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo