2018-ban jön a repülő autó

Larry Page, a Google alapítója 100 millió dollárt fektetett magánvagyonából abba a cégbe, mely repülő autót fejleszt. Egy holland cég már 2018-ban piacra dobja a saját verzióját.

Jó pár éve próbálkoznak már startupok a repülő autók létrehozásával, de a technológiai áttörést várhatóan az teszi lehetővé, hogy a 2010-es években nagy pénzek áramlottak az önvezérlő autók fejlesztésébe olyan tőkeerős vállalatok részéről, mint a Google, az Uber vagy a Tesla – amelynek fejlesztéseiről és terveiről itt olvashat bővebben!

Nem véletlen az sem, hogy Larry Page miért éppen a Zee.Aero nevű startupba invesztált. A cég elnöke az a Sebastian Thurn, aki a Google X-t alapította, mely a hírek szerint 8 titkos projekten dolgozik. Ezek olyan távoli technológiákat megcélzó fejlesztések – a Google fejesei moonshotsnak, vagyis holdra lövéseknek hívják őket –, melyeknél közel sem biztos, hogy rövid időn belül eredmény születik belőlük. A Google X fejleszti a Google Glass jövőbeli verzióit, az önvezérlő autót, de egy mesterséges idegsejtrendszer elkészítésén is dolgoznak.

A Zee Aero honlapja éppoly titokzatos, mint a Google X működése: sehol egy fotó, sehol egy termékismertető, csak álláshirdetések, hogy éppen milyen munkakörben keresnek munkatársat.

A versenytárs nem ilyen szégyenlős

Háromkerekű repülő autón dolgozik a PAL-V Europe holland vállalkozás is, mely a tervek szerint már 2018-ban piacra dobná a járművet – számolt be a fejlesztésről a The Mirror brit bulvárlap. A jármű 565 ezer dollárba kerülne. Vagyis potom 155,9 millió forintba.

A PAL-V Europe repülő autója.
Fotók: www.pal-v.com

Mark Moore, a NASA mérnöke a Bloombergnek azt mondta, hogy a repülő autók fejlesztése tulajdonképpen egyszerűbb, mint az önvezérlő autóké. A Business Insider jelentése azonban felsorolt három tényezőt, ami megnehezíti, hogy az önvezérlő autók kereskedelmi forgalomba kerüljenek:

  • Túl drágák az alkatrészeik.
  • A fogyasztók sem igen bíznak még ezekben az autókban.
  • A törvényi szabályozás hiánya. (Csak Kalifornia államban írja elő törvény, hogy a teljesen önvezérlő autókban mindig kell valakinek ülnie a volán mögött.)
Kedvező fejlemény azonban, hogy 2016-ban számos cég járult hozzá a fejlesztésekhez úgy, hogy sikerült lejjebb vinnie az alkatrészek gyártásának költségét.
Már csak engedélyre vár a repülő autó
A Terrafugia amerikai cég határozott szándéka, hogy 2025-re elterjeszti repülő autóit. A prototípust már 2014-ben megépítették. Helyből fel tud szállni, kifutópálya sem szükséges hozzá. Húszórás tanfolyamon meg lehet szerezni a pilótaképesítést, de ez is csak végszükség esetén kell, hiszen a jármű magától repül. Az ára még nem ismeretes.
 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo