Jó pár éve próbálkoznak már startupok a repülő autók létrehozásával, de a technológiai áttörést várhatóan az teszi lehetővé, hogy a 2010-es években nagy pénzek áramlottak az önvezérlő autók fejlesztésébe olyan tőkeerős vállalatok részéről, mint a Google, az Uber vagy a Tesla – amelynek fejlesztéseiről és terveiről itt olvashat bővebben!
Nem véletlen az sem, hogy Larry Page miért éppen a Zee.Aero nevű startupba invesztált. A cég elnöke az a Sebastian Thurn, aki a Google X-t alapította, mely a hírek szerint 8 titkos projekten dolgozik. Ezek olyan távoli technológiákat megcélzó fejlesztések – a Google fejesei moonshotsnak, vagyis holdra lövéseknek hívják őket –, melyeknél közel sem biztos, hogy rövid időn belül eredmény születik belőlük. A Google X fejleszti a Google Glass jövőbeli verzióit, az önvezérlő autót, de egy mesterséges idegsejtrendszer elkészítésén is dolgoznak.
A Zee Aero honlapja éppoly titokzatos, mint a Google X működése: sehol egy fotó, sehol egy termékismertető, csak álláshirdetések, hogy éppen milyen munkakörben keresnek munkatársat.
A versenytárs nem ilyen szégyenlős
Háromkerekű repülő autón dolgozik a PAL-V Europe holland vállalkozás is, mely a tervek szerint már 2018-ban piacra dobná a járművet – számolt be a fejlesztésről a The Mirror brit bulvárlap. A jármű 565 ezer dollárba kerülne. Vagyis potom 155,9 millió forintba.
Mark Moore, a NASA mérnöke a Bloombergnek azt mondta, hogy a repülő autók fejlesztése tulajdonképpen egyszerűbb, mint az önvezérlő autóké. A Business Insider jelentése azonban felsorolt három tényezőt, ami megnehezíti, hogy az önvezérlő autók kereskedelmi forgalomba kerüljenek:
- Túl drágák az alkatrészeik.
- A fogyasztók sem igen bíznak még ezekben az autókban.
- A törvényi szabályozás hiánya. (Csak Kalifornia államban írja elő törvény, hogy a teljesen önvezérlő autókban mindig kell valakinek ülnie a volán mögött.)