Közlekedés cikkek


Alagúton közelíthetjük meg a sarkvidéket

Alagúton közelíthetjük meg a sarkvidéket 

Vasútvonal épül az északi Jeges-tengerig, a Szuezi csatorna helyett arra járhatnak majd a teherhajók. Párhuzamosan az észt fővárost alagúttal kötik össze Helsinkivel, így kiépül az összeköttetés az EU és a sarkvidék között.
Ingyenes a tömegközlekedés és a bicikli ebben a városban

Ingyenes a tömegközlekedés és a bicikli ebben a városban 

Ha Brüsszelben két napig megüti a határértéket a légszennyezettség, ingyenessé válik a tömegközlekedés és a biciklimegosztás, amíg újra ki nem tisztul a levegő, határozta el a városvezetés.
Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken! 

A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna. Eközben új modelleknél is eltérést mutattak ki a laboratóriumi és a valós, közúti viszonyok közepette történt kibocsátás között.
Ki a hunyó, ha összetöröm magam a jeges járdán?

Ki a hunyó, ha összetöröm magam a jeges járdán? 

A válasz nem egyértelmű. Budapesten és a nagyvárosokban az utak, a megállóhelyek, vagy a járdák más-más személy, társaság tulajdonában, kezelésében állnak. Ha valaki balesetet szenved, mely kizárólag annak köszönhető, hogy az érintett szakaszt nem jégmentesítették, meg kell találni, a károsult személy kivel szemben léphet fel kártérítésért – írja a Das Jogszerviz.
Már 2018-ban fizetőssé válhat az elektromos autók feltöltése

Már 2018-ban fizetőssé válhat az elektromos autók feltöltése 

A Tesla fedezi az új gyorstöltők létesítését, s akkor osztja meg a profitot a benzinkút hazai tulajdonosával, amikor megtérül a beruházás. De milyen gyorsan terjednek majd a töltők országszerte? Mennyit kell majd fizetni az áramtankolásért? Balogh Tibor, az OMV hazai vezére árulta el nekünk a részleteket.
Maradhatnak a bioüzemanyagok

Maradhatnak a bioüzemanyagok 

Hét százalékban határozta meg az Európai Parlament (EP) a hagyományos bioüzemanyagok felhasználási arányát a közlekedésben. Az Európai Bizottság korábban 3,8 százalékot javasolt, de a felhasználás teljes megszüntetése is felmerül. Az EP 2021-től betiltaná a pálmaolaj használatát a közúti közlekedésben.
Jövőre jön a napkollektoros autó

Jövőre jön a napkollektoros autó 

Sokan kivitelezhetetlennek tartották, hogy napkollektorral felszerelt autó elég energiát termeljen ahhoz, hogy közlekedni lehessen vele. De 2019-re forgalomba kerülhet a szolárautó.
Kevesebb autóban többen utaznak majd

Kevesebb autóban többen utaznak majd 

A PwC Magyarország elemzése szerint a gépjárműpiac 2030-ig radikális változásokon megy át. Az új megosztási módok elterjedése miatt a gépkocsik száma Európában 280 millióról 200 millióra, míg az Egyesült Államokban 270 millióról 212 millióra csökkenhet. Ezzel szemben Kína gépkocsiállománya 2030-ig 180 millióról 280 millió darabra nő.
Az „okos” autópályán táblák sem lesznek

Az „okos” autópályán táblák sem lesznek 

Nagy-Britannia üvegszálas tájékoztatási rendszert épít ki autópályáin, amely feleslegessé teszi a táblákat, szöveges jelzéseket, mert adatait közvetlenül veszik a korszerű autók.
Elon Musk vészjósló jövendölései a közeljövőről

Elon Musk vészjósló jövendölései a közeljövőről 

A neves vállalkozó jóslatokba bocsátkozik a technológiai fejlődésünkről, ugyanakkor ő maga is jövőformáló. Tesz azért, hogy bizonyos technológiai áttörések és projektek átalakítsák a világunkat. Musk szerint a világ.

Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához? 

A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.

Ne várjanak, innováljanak! 

A felhívás abból az alkalomból hangzott el, hogy az EU újabb 4 műholdat bocsátott fel, és ezzel már 22 Galileo műhold „dolgozik” a világűrben. „A Galileo javítja az uniós polgárok életminőségét: hatékonyabb és pontosabb navigációt tesz lehetővé az okostelefonok használata során, és elősegíti, hogy a segélyhívó szolgálatok a korábbinál sokkal gyorsabban ki tudjanak érkezni a baleseti helyszínekre” – mondta a vállalkozás- és kkv-politikáért felelős biztos.

Ennyivel olcsóbb elektromos autóval járni, mint benzinessel 

Igaz egyelőre az állami támogatás miatt olcsóbb a villanyautók tulajdonosának lenni. De elemzők szerint néhány éven belül enélkül is gazdaságosabb megoldásnak számítanak majd az elektromos meghajtású autók.

Győrnél van Magyarország első Tesla-gyorstöltője 

Egyszerre akár négy elektromos meghajtású Tesla akkumulátora tölthető fel a cég első Magyarországon telepített gyorstöltőjével. A Győr mellett üzembe helyezett töltőegység a Bécs és Pozsony felől érkező autóforgalmat szolgálja ki.

Megfegyelmezik a renitens robot-futárokat San Franciscó-ban 

Egyre több amerikai városban jelenik meg a technika forradalmi újdonsága, a szállító robot. S éppen San Franciscó-ban, a műszaki haladás egyik központjában akarják azokat betiltani – vagy legalábbis korlátozni.

Ezek az országok tiltják be a dízelautókat 

A nagyvárosok lakói világszerte fulladoznak a szennyezett levegőtől. A kormányok a Volkswagen-botrány kapcsán katalizálták a közvélemény dízelellenességét: egyre több ország jelenti be, hogy betiltja a dízel- és/vagy benzinüzemű autókat.

Acél helyett cukorrépából és lenből gyártanak autót 

A személygépkocsik gyártásához nagy mennyiségű acélra van szükség. Ennek kiváltása az energiahatékonyság megvalósításának kezdete. De milyen anyag lehet az acél alternatívája? Holland egyetemisták szerint a len és a cukorrépa. Az első modellt már elkészítették.

Musk újabb szuperterve - kisebb zökkenőkkel 

Richard Branson, a milliárdos brit nagyvállalkozó és világutazó sokmilliós beruházással járult hozzá a tervhez, hogy Los Angelest és San Franciscót magasan, betoncsőben vezetett szupergyors vonattal kössék össze, amely 35 perc alatt teszi meg a jó 600 km-es utat.

Megjósolja a Tesla autókban a mesterséges intelligencia, hova akarsz vezetni 

Még idén az önvezető szoftver részévé válhat ez az opció. Ez is csak Musk egyik Twitter-követőjének kérdése miatt derült ki. Musk elpöttyintette az igazságot.

New Yorkban még csak jön, ami Londonban már működik 

Jövőre a New York-i metróhálózat és a nagyváros buszvonalainak egy részén mobillal vagy érintős bankkártyával is lehet majd fizetni. A csaknem 600 millió dollárba kerülő átállástól a tömegközlekedés gyorsulását várják.

Rengeteg elektromos autótöltőre lenne szükség 

Iparági elemzők szerint az elektromos autók 2035-re elérhetik a kritikus tömeget az európai járműflottában, de a kritikus elem e fejlődésben az akkutöltők terjedése. Gyorstöltőkre lenne szükség, de alig van belőlük a világban, a többségük Kínában található.

Debrecenben már van e-jegy 

Az országban elsőként a debreceni közösségi közlekedésben vezetik be az elektronikus jegyrendszert. Hajzer Károly helyettes államtitkár azt mondta, innovatív város Debrecen, emiatt választották ki több helyszín közül. A Belügyminisztérium készülékeket is biztosított a saját, helyi innováció mellé.

Nagyobb a zöldülés elektromos teherautókkal 

Európában a teherautók teszik ki a járműflotta öt százalékát, ám az üvegházgáz-kibocsátás 20 százalékát adják. Nagyobb emissziócsökkentés érhető a teherautók és buszok lecserélésével, mint a személygépkocsik villanyüzemű járművekkel történő kiváltásával.

Járjon szupervonattal, ha a belváros drága 

Elon Musk, a Tesla autók feltalálója (és minden jel szerint sikeres gyártója) nemrégiben arról beszélt: a jövendő amerikai hipervonatokkal 29 perc alatt lehet majd eljutni New Yorkból Washingtonba, vagy San Franciscóból Los Angelesbe, Dallasból Houstonba, Orlandóból Miamiba.

15 perc alatt is feltölhető lenne az elektromos autó 

A globális személygépkocsiállománynak még mindig csak 0,2 százalékát teszik ki a villanyautók. A vásárlásukhoz egyre több kormány kínál támogatásokat. De mi lesz a töltőállomásokkal?

Ölre mennek a cégek az elektromos autók feltöltéséért 

Technológiai startupok, a nagy energiaszolgáltató vállalatok és az olajipari óriások kezdték meg a stratégiai helyezkedést egy új piac megszerzéséért: ki telepíti és üzemelteti az elektromos autók akkutöltő állomásait, amikor már többségében elektromos autók futnak az öreg kontinens útjain? Óriási bizniszről van szó.

A BKK is csatlakozik a bringás reggelihez 

A Budapesti Közlekedési Központ is csatlakozik a Magyar Kerékpárosklub bringás reggeli elnevezéssel indított akciójához. A közlekedésszervező társaság az Erzsébet téren várja a biciklivel közlekedőket.

Gyors és olcsó – mentés másként 

“MySchlepp” a neve egy új német telefonos applikációnak, amely gyors autómentést kínál vásárlóinak. Alapítójának akkor támadt az ötlete, amikor órákat kellett volna várnia az autóklub, az ADAC segélykocsijára – míg egy közeli autómentő fél órán belül elvontatta.

Nem használhatjuk a teafőzőt, ha az elektromos autót töltjük a garázsban 

Anglia 2040-től betiltja az új gyártású benzin- és dízelüzemű autók értékesítését. Ahhoz viszont, hogy az áramhálózat elbírja a megnövekedett számú elektromos autók energiaigényét, korszerűsítésekre van szükség. Ez drága mulatság.

Nem lesz könnyű közlekedni a hétvégén 

A Mobilitási Hét és a Nemzeti Vágta miatt forgalomkorlátozások lesznek az Andrássy út és a Hősök tere környékén. Magyarország legnagyobb zöld eseményén, a Mobilitási Hétvégén az Andrássy úton idén is a gyalogosok, kerékpárosok vehetik át az autók helyét.

Itt az aszfalt, ami befoltozza magát 

Svájci fejlesztésű találmány az aszfalt, mely mágneses nanorészecskék segítségével betömi a saját repedéseit. Ez megduplázza az utak élettartamát. A motorosok életét is megmentheti a találmány, hiszen az aszfalton keletkező lyukak végzetes közúti balesetek okozói.

Elektromos autók töltésébe kezdene benzinkútjainál a BP 

Egy lépéssel a Shell mögött kullog a BP, mely végre észbe kapott és helyezkedni próbál az elektromos mobilitás piacán. A cég tárgyalásba kezdett autógyárakkal, hogy közösen létesítsenek töltőállomásokat elektromos járművek számára.

Egyszerűbb lesz a szürke rendszám kiváltása 

Szombattól egyszerűen és olcsóbban váltható ki a harmadik vagy más néven szürke rendszám. A szabálymódosítás jelentősen megkönnyíti azoknak a kerékpárosoknak a helyzetét, akiknek a vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító eszköze eltakarja a rendszámot.

Megszüntetné az üzemanyag jövedéki adóját a magyar kutató 

Magyar kutató nyerte a legrangosabb, negyedmillió fontos (csaknem 90 millió forintos) díjjal járó brit közgazdasági elismerést annak modellezéséért, hogy miként lehetne hatékonyabb díjfizetési rendszerrel javítani a brit közúti közlekedési infrastruktúra állapotát.

Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók! 

Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.

Vállalkozók, figyelem! Autóval elérhetőbbek lesznek a vidéki városok 

Közel 1400 milliárd forint áll rendelkezésre közlekedési célokra a jövő évi költségvetésben, amelyből 775 milliárd forint fordítható közlekedésfejlesztésre - mondta el Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a csütörtökön Budapesten tartott sajtótájékoztatón.

Meglepő módon nem szeretnénk dugódíjat fizetni 

Mekkora összeget lenne hajlandó fizetni dugódíjként? Milyen közösségi közlekedési eszközöket ismer? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kereste a választ a Europcar Autókölcsönző mini kutatásában, amiből kiderült, hogy a megkérdezettek 72%-a szerint bevezetik hazánkban a dugódíjat.

Milliárdok bio- és földgáz alapú közlekedésre 

Az Európai Unió közlekedésinfrastruktúra fejlesztésére 2014-2020 közötti időszakban 22 milliárd eurós összeget biztosít a tagállamok számára. Ebből az első két évben 19,3 milliárd eurót kötöttek le a pályázók.

Van légzsák a kocsijában? Biztos? 

Több százezer magyar autóból hiányozhatnak a légzsákok és az azokat kiegészítő legfontosabb közlekedésbiztonsági, utast védő berendezések. A helyzetet csak rontja, hogy akár további egymillió személygépjárműbe kerülhettek nem megfelelően működő, ellenőrizetlen forrásból származó manipulált biztonsági elemek, amelyek rendkívül súlyos biztonsági kockázatokat rejtenek az utasok számára – hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

A biciklizés nyereséget, az autózás veszteséget hoz a gazdaságnak 

Koppenhága 2016-ban érte el azt, amit Amszterdam két évtizeddel korábban: több a bicikli van az utcáin, mint az autó. Minden egyes biciklivel megtett kilométer profitot hoz a nemzetgazdaságnak, az autózás viszont veszteséget.

Az ólom lehet a klímaváltozás korának aranya 

Világszerte 35 millió járműben alkalmazzák a stop-start indítórendszert. A befektetők szerint nagy pénz van az ólomkitermelésben, mert az ólomalapú akkumulátorokra nagy igény lesz, ahogy az autógyárak egyre inkább ilyen rendszerű járművekkel próbálják csökkenteni a közlekedés ÜHG-emisszióját.

Az autógyárak is készülnek a kocsimegosztás világhatalmára 

Az autómegosztás és az önvezető autók teljes mértékben megváltoztatják a jelenlegi autóipart. Még az autómegosztásra szakosodott cégek, mint például az Uber, is nagyon kapaszkodnak, nehogy egy perc alatt elveszítsék relevanciájukat a felhasználóknál.

Évente 100 órát ülünk a dugóban 

Éves szinten 100 óra extra utazást jelentenek a dugók Budapesten, de még ezzel a döbbenetes számmal sem Budapest a legzsúfoltabb város a régióban a TomTom Traffic Index szerint.

Már idén nyáron indulnak a drón taxik 

A tervek szerint idén nyáron elindítanák az első drón taxi szolgáltatást Dubaiban. Vagyis néhány hónap, és önvezető, repülő járműveket is választhatnak az utasok a hagyományos kocsik helyett. Ez a konkurencia, nem az Uber!

A gyerekek miatt pattannak nyeregbe a magyarok 

A leggyakrabban gépkocsival közlekednek a magyarok, a megkérdezettek 60 százaléka ül hetente többször a volán mögé. Azonban, ha van gyerek a családban, akkor többször váltanak két kerékre: a szülők 40 százaléka szeretne többet biciklizni, míg a gyermektelen felnőtteknek csak 27 százaléka tervezi ezt. A közlekedési eszközök közül a legbiztonságosabbnak a vonatot tartjuk.

Virul a benzinkút-turizmus Luxemburgban 

Nemcsak a kelet-európai polgárok járnak a határon túlra olcsóbban tankolni, Luxemburgban is dívik a benzinturizmus. A szállítmányozó cégek is direkt itt haladnak át kamionjaikkal, hogy olcsón tudjanak üzemanyagot szerezni. A miniállamban ugyanis jóval alacsonyabb az üzemanyagadó, mint másutt.

Olcsóbb közlekedést és munkanélküliséget hoz az önvezető autó 

Az Uber riválisa, a Lyft elemzése szerint 10 éven belül csakis önvezető autókat használnak majd a kocsimegosztó alkalmazások. A sofőrök pedig elvesztik a pénzkereseti lehetőségüket. A nagyvárosokban egyszerűen nem lesz értelme autótulajdonosnak lenni.

Perelhetőséggel fenyítik az önvezető autókat 

Barack Obama glosszában dicsérte a technológiai óriáscégek önvezérlő autók létrehozására irányuló fejlesztéseit, közlekedési minisztériuma pedig 15 pontos ajánlást tesz közzé az autógyártók számára. Nem rendeletről van szó, de ha nem felelnek meg a termékek a kritériumoknak, perelhetővé válnak az autógyárak és az autószoftvert előállító technológiai cégek.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Pénzszerzés

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban 

Január elsejével lép hatályba a kedvezményes adózású lakhatási támogatási rendszer.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Infokom

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától?

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától? 

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia munkahelyi hatását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo