Az „okos” autópályán táblák sem lesznek

Nagy-Britannia üvegszálas tájékoztatási rendszert épít ki autópályáin, amely feleslegessé teszi a táblákat, szöveges jelzéseket, mert adatait közvetlenül veszik a korszerű autók.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Kísérletként elsőnek London és Kent között teremtettek „okos” autópályát. A számítógépes, nagy sebességű, 5 G-s rendszer jelzi a baleseteket, torlódásokat, átirányítja a forgalmat, és gondoskodik arról is, hogy baleset helyszínéhez közeledve a kocsik idejében sávot váltsanak.

Az „okos” autópálya rendszere azt is figyelembe veszi, amikor ünnepek idején különösen nagy a forgalom, és azt eleve úgy irányítja, hogy elkerüljék a torlódásokat. Szerepel a tervekben drónok alkalmazása is, amelyek további adatokat szolgáltatnak a rendszernek a forgalomról, valamint érzékelőkkel számon tartják majd a kátyúkat is, azokat idejében előre jelezve.

Külön sávot kapnának az önvezető autók
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket, és gyorsítják a forgalmat.
A hamarosan megjelenő önjáró kocsiknál további biztonságot jelent majd, hogy a rendszer szükség esetén csökkenteni tudja azok sebességét.

A tervezők szerint a teljes bevezetés után feleslegessé válhatnak a megengedett sebességet jelző és egyéb táblák, a kivetített szöveges információk, mert a korszerű kocsik közvetlenül megkapnak minden szükséges adatot, utasítást a biztonságos haladáshoz.

Eltávolíthatják majd a pályákat övező beton korlátokat is, ezzel további útsávot nyernek. Az összesen 30 milliárd fontos beruházáshoz az ország hat legforgalmasabb útvonalán 2023-ban látnak hozzá és a kiépítést 2030–2040 között fejezik majd be. Az óriási költségeknek az autópályadíjakból kell befolyniuk. (The Times)

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo