Az „okos” autópályán táblák sem lesznek

Nagy-Britannia üvegszálas tájékoztatási rendszert épít ki autópályáin, amely feleslegessé teszi a táblákat, szöveges jelzéseket, mert adatait közvetlenül veszik a korszerű autók.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Kísérletként elsőnek London és Kent között teremtettek „okos” autópályát. A számítógépes, nagy sebességű, 5 G-s rendszer jelzi a baleseteket, torlódásokat, átirányítja a forgalmat, és gondoskodik arról is, hogy baleset helyszínéhez közeledve a kocsik idejében sávot váltsanak.

Az „okos” autópálya rendszere azt is figyelembe veszi, amikor ünnepek idején különösen nagy a forgalom, és azt eleve úgy irányítja, hogy elkerüljék a torlódásokat. Szerepel a tervekben drónok alkalmazása is, amelyek további adatokat szolgáltatnak a rendszernek a forgalomról, valamint érzékelőkkel számon tartják majd a kátyúkat is, azokat idejében előre jelezve.

Külön sávot kapnának az önvezető autók
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket, és gyorsítják a forgalmat.
A hamarosan megjelenő önjáró kocsiknál további biztonságot jelent majd, hogy a rendszer szükség esetén csökkenteni tudja azok sebességét.

A tervezők szerint a teljes bevezetés után feleslegessé válhatnak a megengedett sebességet jelző és egyéb táblák, a kivetített szöveges információk, mert a korszerű kocsik közvetlenül megkapnak minden szükséges adatot, utasítást a biztonságos haladáshoz.

Eltávolíthatják majd a pályákat övező beton korlátokat is, ezzel további útsávot nyernek. Az összesen 30 milliárd fontos beruházáshoz az ország hat legforgalmasabb útvonalán 2023-ban látnak hozzá és a kiépítést 2030–2040 között fejezik majd be. Az óriási költségeknek az autópályadíjakból kell befolyniuk. (The Times)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo