Az „okos” autópályán táblák sem lesznek

Nagy-Britannia üvegszálas tájékoztatási rendszert épít ki autópályáin, amely feleslegessé teszi a táblákat, szöveges jelzéseket, mert adatait közvetlenül veszik a korszerű autók.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 

Kísérletként elsőnek London és Kent között teremtettek „okos” autópályát. A számítógépes, nagy sebességű, 5 G-s rendszer jelzi a baleseteket, torlódásokat, átirányítja a forgalmat, és gondoskodik arról is, hogy baleset helyszínéhez közeledve a kocsik idejében sávot váltsanak.

Az „okos” autópálya rendszere azt is figyelembe veszi, amikor ünnepek idején különösen nagy a forgalom, és azt eleve úgy irányítja, hogy elkerüljék a torlódásokat. Szerepel a tervekben drónok alkalmazása is, amelyek további adatokat szolgáltatnak a rendszernek a forgalomról, valamint érzékelőkkel számon tartják majd a kátyúkat is, azokat idejében előre jelezve.

Külön sávot kapnának az önvezető autók
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket, és gyorsítják a forgalmat.
A hamarosan megjelenő önjáró kocsiknál további biztonságot jelent majd, hogy a rendszer szükség esetén csökkenteni tudja azok sebességét.

A tervezők szerint a teljes bevezetés után feleslegessé válhatnak a megengedett sebességet jelző és egyéb táblák, a kivetített szöveges információk, mert a korszerű kocsik közvetlenül megkapnak minden szükséges adatot, utasítást a biztonságos haladáshoz.

Eltávolíthatják majd a pályákat övező beton korlátokat is, ezzel további útsávot nyernek. Az összesen 30 milliárd fontos beruházáshoz az ország hat legforgalmasabb útvonalán 2023-ban látnak hozzá és a kiépítést 2030–2040 között fejezik majd be. Az óriási költségeknek az autópályadíjakból kell befolyniuk. (The Times)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo