Az „okos” autópályán táblák sem lesznek

Nagy-Britannia üvegszálas tájékoztatási rendszert épít ki autópályáin, amely feleslegessé teszi a táblákat, szöveges jelzéseket, mert adatait közvetlenül veszik a korszerű autók.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Kísérletként elsőnek London és Kent között teremtettek „okos” autópályát. A számítógépes, nagy sebességű, 5 G-s rendszer jelzi a baleseteket, torlódásokat, átirányítja a forgalmat, és gondoskodik arról is, hogy baleset helyszínéhez közeledve a kocsik idejében sávot váltsanak.

Az „okos” autópálya rendszere azt is figyelembe veszi, amikor ünnepek idején különösen nagy a forgalom, és azt eleve úgy irányítja, hogy elkerüljék a torlódásokat. Szerepel a tervekben drónok alkalmazása is, amelyek további adatokat szolgáltatnak a rendszernek a forgalomról, valamint érzékelőkkel számon tartják majd a kátyúkat is, azokat idejében előre jelezve.

Külön sávot kapnának az önvezető autók
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket, és gyorsítják a forgalmat.
A hamarosan megjelenő önjáró kocsiknál további biztonságot jelent majd, hogy a rendszer szükség esetén csökkenteni tudja azok sebességét.

A tervezők szerint a teljes bevezetés után feleslegessé válhatnak a megengedett sebességet jelző és egyéb táblák, a kivetített szöveges információk, mert a korszerű kocsik közvetlenül megkapnak minden szükséges adatot, utasítást a biztonságos haladáshoz.

Eltávolíthatják majd a pályákat övező beton korlátokat is, ezzel további útsávot nyernek. Az összesen 30 milliárd fontos beruházáshoz az ország hat legforgalmasabb útvonalán 2023-ban látnak hozzá és a kiépítést 2030–2040 között fejezik majd be. Az óriási költségeknek az autópályadíjakból kell befolyniuk. (The Times)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo