Nagy feltűnést keltett, amikor az Uber egy kísérleti önjáró személykocsija márciusban Arizona államban halálos balesetet okozott: az autó elütött egy kerékpárját maga mellett toló nőt, aki belehalt sérüléseibe.
Az illetékes kormányhatóság vizsgálata szerint a kocsi szoftvere az adott helyzetben nem tudta felismerni a gyalogost, és a Volvo által szállított vészfék-berendezés nem volt bekapcsolva. Ráadásul, amint a videofelvételek mutatták, a kormánynál ülő vezető (a kísérleti kocsikban mindig van ember is) az adott időszakban nem figyelt az útra.
Az Uber illetékesei szerint megfelelő biztonságú szoftverekkel és technikával az ilyen és más balesetek elkerülhetők. A cég már
engedélyt kért Pennsylvania állam közlekedési hatóságától, hogy kísérleti autókat küldhessen az utcákra és az autópályákra. Kérelmükben kötelezettséget vállaltak, hogy minden autóban két kísérő lesz, mindig bekapcsolják a vészfék-rendszert és a kamerák észlelik és jelzik majd, ha kísérő ember figyelmetlen, vagy fárad.
Az Uber tavaly már 750 millió dollárt költött vezető nélküli kocsikkal folytatott kísérletekre. A vállalkozás jelentős megtakarításokat vár attól, ha nem lesz szükség sofőrökre.
(Forrás: The Wall Street Journal)