Két keréken is lehet biztonságosan

Hollandiában a kerékpárosoknak csak 1 százaléka hord sisakot, mégis igen kevés a baleset. Az ok: szinte mindenki jár kerékpáron, általában lassan – és kiváló, leválasztott utakon.

Napjainkban ugyan a legtöbb fejlett országban ismét divatba jött a kerékpár, de új hívei elsősorban sportra, testedzésre használják. Következésképp gyorsan hajtanak, amivel veszélyt jelentenek a közlekedésben. Erre az igényre összpontosít a kerékpár-kereskedelem is.

Kép: Pixabay

Hollandiában még a nyelvben is megkülönböztetik a két keréken edzőket azoktól, akik bringájukat „csak” arra használják, hogy egyik pontról eljussanak a másikra, hogy gyereket, vagy akár terhet szállítsanak – ők is viszonylag gyorsan és egyszerűen.

Sokan azt sem ismerték még fel, milyen fontos ez a jármű rengeteg idős ember, nyugdíjas számára, akik állapotuk miatt már nem vezethetnek – de gond nélkül ülhetnek kerékpárra. Csak ez biztosíthatja, hogy továbbra is saját, megszokott környezetükben mozogjanak, elérjék boltjaikat, látogathassák ismerőseiket. Nem is beszélve arról, milyen fontos, hogy ezzel testüket is edzik.

Beszavazták a kerékpározást az alkotmányba
A svájciak háromnegyede népszavazáson úgy döntött, hogy vegyék fel a kerékpározást és annak infrastruktúráját az ország alkotmányába.

Akárcsak a holland gyerek, aki általában bicaján megy iskolába és mégsem kell félteni. Az utak, amelyeken halad, jól el van választva az autóforgalomtól. Az utóbbi (a zsúfoltság miatt is) általában lassú – de mivel általános a kerékpározás, mindenki természetesnek tartja, hogy előnyt adjon nekik.

Egyébként a hollandok túlnyomó többsége nem manapság divatos, könnyű fitnesz-kerékpáron jár, hanem a hagyományos, masszív gépeken, amelyeken egyenesen ülve, kényelmesen tekernek – és így is idejében, méghozzá biztonságosan célba érnek. A holland városok közlekedésének sikere azon is nyugszik, hogy összekapcsolják (bringautakkal, nagy parkolókkal) a kerékpáros közlekedést a tömegközlekedéssel, így nyugodtan nélkülözhető az autó.

(Forrás: The Atlantic)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo