Két keréken is lehet biztonságosan

Hollandiában a kerékpárosoknak csak 1 százaléka hord sisakot, mégis igen kevés a baleset. Az ok: szinte mindenki jár kerékpáron, általában lassan – és kiváló, leválasztott utakon.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Napjainkban ugyan a legtöbb fejlett országban ismét divatba jött a kerékpár, de új hívei elsősorban sportra, testedzésre használják. Következésképp gyorsan hajtanak, amivel veszélyt jelentenek a közlekedésben. Erre az igényre összpontosít a kerékpár-kereskedelem is.

Kép: Pixabay

Hollandiában még a nyelvben is megkülönböztetik a két keréken edzőket azoktól, akik bringájukat „csak” arra használják, hogy egyik pontról eljussanak a másikra, hogy gyereket, vagy akár terhet szállítsanak – ők is viszonylag gyorsan és egyszerűen.

Sokan azt sem ismerték még fel, milyen fontos ez a jármű rengeteg idős ember, nyugdíjas számára, akik állapotuk miatt már nem vezethetnek – de gond nélkül ülhetnek kerékpárra. Csak ez biztosíthatja, hogy továbbra is saját, megszokott környezetükben mozogjanak, elérjék boltjaikat, látogathassák ismerőseiket. Nem is beszélve arról, milyen fontos, hogy ezzel testüket is edzik.

Beszavazták a kerékpározást az alkotmányba
A svájciak háromnegyede népszavazáson úgy döntött, hogy vegyék fel a kerékpározást és annak infrastruktúráját az ország alkotmányába.

Akárcsak a holland gyerek, aki általában bicaján megy iskolába és mégsem kell félteni. Az utak, amelyeken halad, jól el van választva az autóforgalomtól. Az utóbbi (a zsúfoltság miatt is) általában lassú – de mivel általános a kerékpározás, mindenki természetesnek tartja, hogy előnyt adjon nekik.

Egyébként a hollandok túlnyomó többsége nem manapság divatos, könnyű fitnesz-kerékpáron jár, hanem a hagyományos, masszív gépeken, amelyeken egyenesen ülve, kényelmesen tekernek – és így is idejében, méghozzá biztonságosan célba érnek. A holland városok közlekedésének sikere azon is nyugszik, hogy összekapcsolják (bringautakkal, nagy parkolókkal) a kerékpáros közlekedést a tömegközlekedéssel, így nyugodtan nélkülözhető az autó.

(Forrás: The Atlantic)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo