Kerékpározás cikkek


A sok bicikliút építése után vajon hol állunk Európában a szabadtéri mozgásban?

A sok bicikliút építése után vajon hol állunk Európában a szabadtéri mozgásban? 

Nem is vagyunk annyira lusták, mint hinnénk.
Nyereg a javából!

Nyereg a javából! 

Ismerd meg a Selle Royal Scientia nyergek jellegzetességeit! A kerékpározás igen népszerű sportnak számít hazánkban, egyre többen vesznek bicikliket családostul, hogy feldobják a közös nyaralást, sokan kezdenek bele hobbi- vagy esetleg versenyszintű űzésébe egyaránt. Azonban vásárláskor és a megfelelő kerékpár kiválasztásakor mindenkinek - szinttől és felhasználástól függetlenül - kifejezetten nagy figyelmet kell fordítania a kerékpár nyergére. Míg régebben azzal kellett megbirkózni, ami a biciklihez járt, ma már nem kiváltság az egészséges, ergonomikusan kialakított és kényelmes biciklinyereg sem.
Két keréken is lehet biztonságosan

Két keréken is lehet biztonságosan 

Hollandiában a kerékpárosoknak csak 1 százaléka hord sisakot, mégis igen kevés a baleset. Az ok: szinte mindenki jár kerékpáron, általában lassan – és kiváló, leválasztott utakon.
Svájcban alkotmányos alapjog a kerékpározás

Svájcban alkotmányos alapjog a kerékpározás 

A svájciak háromnegyede népszavazáson úgy döntött, hogy vegyék fel a kerékpározást és annak infrastruktúráját az ország alkotmányába.
Bécs tesz a legtöbbet a környezetért és a mobilitásért

Bécs tesz a legtöbbet a környezetért és a mobilitásért 

Az Európai Mobilitási Hét díját a 2500 résztvevőből idén a színes, fenntartható közlekedési stratégiájáról is ismert Bécs városa nyert el. Az esemény célja a környezetbarát városi közlekedés népszerűsítése.
Egyszerűbb lesz a szürke rendszám kiváltása

Egyszerűbb lesz a szürke rendszám kiváltása 

Szombattól egyszerűen és olcsóbban váltható ki a harmadik vagy más néven szürke rendszám. A szabálymódosítás jelentősen megkönnyíti azoknak a kerékpárosoknak a helyzetét, akiknek a vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító eszköze eltakarja a rendszámot.
Két keréken szép az élet, csak költeni ne kellene rá

Két keréken szép az élet, csak költeni ne kellene rá 

A magyar lakosság kifejezetten biciklipárti. A 18-69 évesek közel 70 százaléka rendelkezik saját kerékpárral és 65 százalékuk, ha csak alkalmanként is, de szokott kerékpározni, ötödük szinte minden nap biciklire pattan - derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásából. Viszont nem szeretnek sokat áldozni egy kerékpárra, legfeljebb 10 ezer forintot költenek évente, ha új kerékpár vásárlásban gondolkoznak nem mennek 60 ezer forint fölé. Pedig a nem vagy ritkán kerékpározók harmadát a biztonságérzet hiánya tartja vissza attól, hogy gyakrabban kerékpározzon, amit nem csak a több kerékpárút és az autósok nagyobb odafigyelése növelhet, hanem egy megbízható kerékpár vásárlása is.
Nem csak egészséges és zöld, még munkahelyeket is teremt a biciklizés

Nem csak egészséges és zöld, még munkahelyeket is teremt a biciklizés 

Több embert foglalkoztat Európában a kerékpár-ipar, mint a bányászat és majdnem a dupláját az acéliparnak. Egy friss tanulmány szerint már most 650.000 munkahelyet hozott létre, ami 2020-ra egymillióra nőhet.
Idén is Bringázzunk a munkába!

Idén is Bringázzunk a munkába! 

A munkába való kerékpározás elleni kifogások megdöntésére építi őszi kampányát a Bringázz a munkába! (Bam!) akció, hiszen a rossz idő vagy a kimelegedés minimális kellemetlenségeiért cserébe számos pozitív élettani és egyéb hatás is kárpótolja a tekerőket.
Könnyű eszköz, komoly bírság

Könnyű eszköz, komoly bírság 

Egyre többen és többen pattannak kerékpárra, a lakosság jelentős része már télen sem mond le a kétkerekűek használatáról, pláne ragyogó napsütésben. Körültekintésre azonban itt is szükség van. A jó karban lévő biciklivel a saját épségünket óvjuk, a KRESZ betartásával pedig emellett a bírságoktól is megmenekülhetünk.

Óriási lehetőségeket tartogat a drótszamár 

A hazai kerékpározás fejlesztéséhez 120 Mrd Ft befektetésére van szükség, melyhez 2014 -2020 között Magyarország számára elérhető Európai Uniós források hatékony igénybevétele szükséges. A nyereség viszont meghaladná a 150 milliárd forintot.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra?

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra? 

A középkorúak körében tízből majdnem négy ember – 37 százalék – vásárolna a jövőben lakóingatlant.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo