Kerékpározás cikkek
A sok bicikliút építése után vajon hol állunk Európában a szabadtéri mozgásban?
Nem is vagyunk annyira lusták, mint hinnénk.
Nyereg a javából!
Ismerd meg a Selle Royal Scientia nyergek jellegzetességeit! A kerékpározás igen népszerű sportnak számít hazánkban, egyre többen vesznek bicikliket családostul, hogy feldobják a közös nyaralást, sokan kezdenek bele hobbi- vagy esetleg versenyszintű űzésébe egyaránt. Azonban vásárláskor és a megfelelő kerékpár kiválasztásakor mindenkinek - szinttől és felhasználástól függetlenül - kifejezetten nagy figyelmet kell fordítania a kerékpár nyergére. Míg régebben azzal kellett megbirkózni, ami a biciklihez járt, ma már nem kiváltság az egészséges, ergonomikusan kialakított és kényelmes biciklinyereg sem.
Két keréken is lehet biztonságosan
Hollandiában a kerékpárosoknak csak 1 százaléka hord sisakot, mégis igen kevés a baleset. Az ok: szinte mindenki jár kerékpáron, általában lassan – és kiváló, leválasztott utakon.
Svájcban alkotmányos alapjog a kerékpározás
A svájciak háromnegyede népszavazáson úgy döntött, hogy vegyék fel a kerékpározást és annak infrastruktúráját az ország alkotmányába.
Bécs tesz a legtöbbet a környezetért és a mobilitásért
Az Európai Mobilitási Hét díját a 2500 résztvevőből idén a színes, fenntartható közlekedési stratégiájáról is ismert Bécs városa nyert el. Az esemény célja a környezetbarát városi közlekedés népszerűsítése.
Egyszerűbb lesz a szürke rendszám kiváltása
Szombattól egyszerűen és olcsóbban váltható ki a harmadik vagy más néven szürke rendszám. A szabálymódosítás jelentősen megkönnyíti azoknak a kerékpárosoknak a helyzetét, akiknek a vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító eszköze eltakarja a rendszámot.
Két keréken szép az élet, csak költeni ne kellene rá
A magyar lakosság kifejezetten biciklipárti. A 18-69 évesek közel 70 százaléka rendelkezik saját kerékpárral és 65 százalékuk, ha csak alkalmanként is, de szokott kerékpározni, ötödük szinte minden nap biciklire pattan - derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásából. Viszont nem szeretnek sokat áldozni egy kerékpárra, legfeljebb 10 ezer forintot költenek évente, ha új kerékpár vásárlásban gondolkoznak nem mennek 60 ezer forint fölé. Pedig a nem vagy ritkán kerékpározók harmadát a biztonságérzet hiánya tartja vissza attól, hogy gyakrabban kerékpározzon, amit nem csak a több kerékpárút és az autósok nagyobb odafigyelése növelhet, hanem egy megbízható kerékpár vásárlása is.
Nem csak egészséges és zöld, még munkahelyeket is teremt a biciklizés
Több embert foglalkoztat Európában a kerékpár-ipar, mint a bányászat és majdnem a dupláját az acéliparnak. Egy friss tanulmány szerint már most 650.000 munkahelyet hozott létre, ami 2020-ra egymillióra nőhet.
Idén is Bringázzunk a munkába!
A munkába való kerékpározás elleni kifogások megdöntésére építi őszi kampányát a Bringázz a munkába! (Bam!) akció, hiszen a rossz idő vagy a kimelegedés minimális kellemetlenségeiért cserébe számos pozitív élettani és egyéb hatás is kárpótolja a tekerőket.
Könnyű eszköz, komoly bírság
Egyre többen és többen pattannak kerékpárra, a lakosság jelentős része már télen sem mond le a kétkerekűek használatáról, pláne ragyogó napsütésben. Körültekintésre azonban itt is szükség van. A jó karban lévő biciklivel a saját épségünket óvjuk, a KRESZ betartásával pedig emellett a bírságoktól is megmenekülhetünk.
Óriási lehetőségeket tartogat a drótszamár
A hazai kerékpározás fejlesztéséhez 120 Mrd Ft befektetésére van szükség, melyhez 2014 -2020 között Magyarország számára elérhető Európai Uniós források hatékony igénybevétele szükséges. A nyereség viszont meghaladná a 150 milliárd forintot.