Mind a 26 kanton a kerékpározás megvédése és támogatása mellett döntött, a szavazók 73.6 százaléka voksolt igennel. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mind a szövetségi kormányt, mind a messzemenő önállósággal rendelkező kantonokat ezentúl nagyobb felelősség terheli az ország kerékpárút-hálózatának fenntartásában és tovább építésében.
A népszavazás kezdeményezői azzal érveltek, hogy a kerékpározás elterjesztésével nem csak a gépkocsi-forgalmat lehet csökkenteni, hanem a tömegközlekedési eszközök zsúfoltságát is. Ugyanakkor azt igényelték, hogy fordítsanak nagyobb figyelmet a kerékpárosok biztonságára. A statisztikák szerint míg Svájcban valamennyi közlekedési eszköznél csökkennek a balesetek, a kerékpározásban nő a sebesüléssel, halállal járó balesetek száma.
A kerékpározás svájci hívei remélik, hogy azt most sikerül tovább elterjeszteni és a jelenlegi 8 százalékról 16 százalékra nő a rendszeresen kerékpározók aránya. Ez hasonló a németországihoz, de messze elmarad a fő kerékpáros országokétól, Dániáétól és Hollandiáétól.
Az alpesi ország közvetlen demokráciája gyakori népszavazásokat jelent. Hasonló módon döntöttek 1979-ben arról, hogy a gyalog- és a turista-utakat rögzíteni kell az alkotmányban.
(Swissinfo)