Maradhatnak a bioüzemanyagok

Hét százalékban határozta meg az Európai Parlament (EP) a hagyományos bioüzemanyagok felhasználási arányát a közlekedésben. Az Európai Bizottság korábban 3,8 százalékot javasolt, de a felhasználás teljes megszüntetése is felmerül. Az EP 2021-től betiltaná a pálmaolaj használatát a közúti közlekedésben.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Parlament javaslata szerint a hagyományos, elsőgenerációs bioüzemanyagok felhasználását a 2017-es, 7 százalékos szinten kell tartani a közlekedésben. A döntést magyar EP-képviselők úgy értékelték, hogy a jelenlegi felhasználási mérték hosszú távon fennmaradhat. Az Európai Bizottság a hagyományos bioüzemanyag-előállítást 3,8 százalékra szorította volna vissza, az Európai Parlamentben pedig korábban a teljes megszüntetés is felmerült 2030-as határidővel.

Kép:EU

Állásfoglalás született az EP-ben arról is, hogy a fejlettebb bioüzemanyagok és újrahasznosított üzemanyagok arányát 2021-re legkevesebb 1,5 százalékra, 2030-ra 10 százalékra kellene növelni. Már 2021-től megtiltanák viszont, hogy a környezetszennyező módon előállított és harmadik országokból származó pálmaolajat a közúti közlekedésben használják.

Megújuló energia: ez így nem lesz jó
Európa 2030-ra energiájának 27 százalékát megújuló energiaforrásokból fogja előállítani – legalábbis a korábban tett klímavállalás ezt tartalmazza. A kontinens azonban nem fogja elérni ezt a célt, hacsak nem vezet be olyan intelligens szabályozást, amely támogatja az ágazatban szereplők innovációs és befektetési hajlandóságát.
A bioüzemanyag-előállításból származó melléktermékek alternatív fehérjeforrásokat jelentenek – kommentálták az EP-döntéseket magyar képviselők. Szakmai vélemények szerint Európának fehérjenövény-stratégiára van szüksége ahhoz, hogy ellensúlyozni tudja az állati takarmányokban felhasznált - főként génmódosított - szójabab és szójadara nagymértékű importját.

A magyar kukoricatermelők a bioetanol-előállítás megjelenése előtt az évi 4-5 millió tonnás árutöbbletet terményként, feldolgozatlan formában értékesítették, amely sok esetben a felvásárlási árak jelentős esésével járt és évről-évre komoly veszteséget okozott. EP-képviselők szerint ezt a többletet az etanolipar hazai belépése mintegy 2 millió tonnával csökkentette.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo