Maradhatnak a bioüzemanyagok

Hét százalékban határozta meg az Európai Parlament (EP) a hagyományos bioüzemanyagok felhasználási arányát a közlekedésben. Az Európai Bizottság korábban 3,8 százalékot javasolt, de a felhasználás teljes megszüntetése is felmerül. Az EP 2021-től betiltaná a pálmaolaj használatát a közúti közlekedésben.

Az Európai Parlament javaslata szerint a hagyományos, elsőgenerációs bioüzemanyagok felhasználását a 2017-es, 7 százalékos szinten kell tartani a közlekedésben. A döntést magyar EP-képviselők úgy értékelték, hogy a jelenlegi felhasználási mérték hosszú távon fennmaradhat. Az Európai Bizottság a hagyományos bioüzemanyag-előállítást 3,8 százalékra szorította volna vissza, az Európai Parlamentben pedig korábban a teljes megszüntetés is felmerült 2030-as határidővel.

Kép:EU

Állásfoglalás született az EP-ben arról is, hogy a fejlettebb bioüzemanyagok és újrahasznosított üzemanyagok arányát 2021-re legkevesebb 1,5 százalékra, 2030-ra 10 százalékra kellene növelni. Már 2021-től megtiltanák viszont, hogy a környezetszennyező módon előállított és harmadik országokból származó pálmaolajat a közúti közlekedésben használják.

Megújuló energia: ez így nem lesz jó
Európa 2030-ra energiájának 27 százalékát megújuló energiaforrásokból fogja előállítani – legalábbis a korábban tett klímavállalás ezt tartalmazza. A kontinens azonban nem fogja elérni ezt a célt, hacsak nem vezet be olyan intelligens szabályozást, amely támogatja az ágazatban szereplők innovációs és befektetési hajlandóságát.
A bioüzemanyag-előállításból származó melléktermékek alternatív fehérjeforrásokat jelentenek – kommentálták az EP-döntéseket magyar képviselők. Szakmai vélemények szerint Európának fehérjenövény-stratégiára van szüksége ahhoz, hogy ellensúlyozni tudja az állati takarmányokban felhasznált - főként génmódosított - szójabab és szójadara nagymértékű importját.

A magyar kukoricatermelők a bioetanol-előállítás megjelenése előtt az évi 4-5 millió tonnás árutöbbletet terményként, feldolgozatlan formában értékesítették, amely sok esetben a felvásárlási árak jelentős esésével járt és évről-évre komoly veszteséget okozott. EP-képviselők szerint ezt a többletet az etanolipar hazai belépése mintegy 2 millió tonnával csökkentette.

 

Véleményvezér

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo