Maradhatnak a bioüzemanyagok

Hét százalékban határozta meg az Európai Parlament (EP) a hagyományos bioüzemanyagok felhasználási arányát a közlekedésben. Az Európai Bizottság korábban 3,8 százalékot javasolt, de a felhasználás teljes megszüntetése is felmerül. Az EP 2021-től betiltaná a pálmaolaj használatát a közúti közlekedésben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az Európai Parlament javaslata szerint a hagyományos, elsőgenerációs bioüzemanyagok felhasználását a 2017-es, 7 százalékos szinten kell tartani a közlekedésben. A döntést magyar EP-képviselők úgy értékelték, hogy a jelenlegi felhasználási mérték hosszú távon fennmaradhat. Az Európai Bizottság a hagyományos bioüzemanyag-előállítást 3,8 százalékra szorította volna vissza, az Európai Parlamentben pedig korábban a teljes megszüntetés is felmerült 2030-as határidővel.

Kép:EU

Állásfoglalás született az EP-ben arról is, hogy a fejlettebb bioüzemanyagok és újrahasznosított üzemanyagok arányát 2021-re legkevesebb 1,5 százalékra, 2030-ra 10 százalékra kellene növelni. Már 2021-től megtiltanák viszont, hogy a környezetszennyező módon előállított és harmadik országokból származó pálmaolajat a közúti közlekedésben használják.

Megújuló energia: ez így nem lesz jó
Európa 2030-ra energiájának 27 százalékát megújuló energiaforrásokból fogja előállítani – legalábbis a korábban tett klímavállalás ezt tartalmazza. A kontinens azonban nem fogja elérni ezt a célt, hacsak nem vezet be olyan intelligens szabályozást, amely támogatja az ágazatban szereplők innovációs és befektetési hajlandóságát.
A bioüzemanyag-előállításból származó melléktermékek alternatív fehérjeforrásokat jelentenek – kommentálták az EP-döntéseket magyar képviselők. Szakmai vélemények szerint Európának fehérjenövény-stratégiára van szüksége ahhoz, hogy ellensúlyozni tudja az állati takarmányokban felhasznált - főként génmódosított - szójabab és szójadara nagymértékű importját.

A magyar kukoricatermelők a bioetanol-előállítás megjelenése előtt az évi 4-5 millió tonnás árutöbbletet terményként, feldolgozatlan formában értékesítették, amely sok esetben a felvásárlási árak jelentős esésével járt és évről-évre komoly veszteséget okozott. EP-képviselők szerint ezt a többletet az etanolipar hazai belépése mintegy 2 millió tonnával csökkentette.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo