Az iho.hu portál szerint az első tizenegy, 2019–2020 között érkező motorvonat a 70-es és a 100a vonalakon áll forgalomba, azonban iskolaidőszakban intercity-, nyáron pedig a balatoni forgalomban is be kívánja vetni a MÁV-Start. A későbbi lehívásokban szereplő járműveket a 120a és a 80a vonalakon kívánják bevetni – az utóbbin Hatvanon túl, Vámosgyörkön át Gyöngyösre is közlekednének. A karbantartást a személyszállító társaság szolnoki üzeme végzi majd.
A jövőben a vasúttársaságnak lehetősége lesz további huszonegy Kiss motorvonat megrendelésére.
A kétszintes motorvonatok a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas utastérrel, wifivel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek.
A gyors utascserét az oldalanként kialakított tizenkét ajtó is segíti. A szolgáltatás színvonalát növeli a kivételesen csendes futás, a tágas és világos belső terek, a fejlett légkondicionáló rendszer. A Stadler Kisseket a gyártó ellátja az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a 160 kilométer/óra engedélyezett sebességet ténylegesen ki lehessen használni.
A Kiss motorvonatok a legújabb ütközési és szilárdsági szabványoknak megfelelő, könnyű alumínium kocsiszekrényekkel készülnek. Üzemeltetési szempontból kivételes rugalmasságot biztosítanak a vasúttársaság számára, ugyanis a járművek akár a MÁV-Start kötelékében üzemelő százhuszonhárom Stadler Flirt motorvonat bármelyikével szinkronüzemben is összekapcsolhatók.