Gyors és olcsó – mentés másként

“MySchlepp” a neve egy új német telefonos applikációnak, amely gyors autómentést kínál vásárlóinak. Alapítójának akkor támadt az ötlete, amikor órákat kellett volna várnia az autóklub, az ADAC segélykocsijára – míg egy közeli autómentő fél órán belül elvontatta.

Santos Satschdeva kiszámolta, hogy a legnagyobb német autós kub, az ADAC 19 millió tagja évente 60-120 euró közötti összeget fizet a klub szolgáltatásáért – azaz egy hű tag, (ami gyakori) 40 éven át átlag havi 70 euró tagdíjat utal, összesen 2.800-at hagy a klub kasszájában. Ami ugyan nem riasztóan sok, csak akkor, ha megnézzük a stitisztikát: egy tag életében átlag két alkalommal szorul arra, hogy kihívja a segélyszolgálatot, ami esetenként 1.400 euróért meglehetősen drága...

Kép: pixabay

A cégalapító és társai ezért építették ki saját segélyhálózatukat. Annál nincs a hívásokat fogadó és irányító, rendszerező call-center, amelynél a klubok arra is gondolnak, hogy arányosan osszák el a munkát a szervizek között, ami további késedelmet jelent. Az app tulajdonosának az alkalmazás megmutatja, hol van a legközelebbi segítség, akivel közvetlenül kapcsolatba léphet és átlag 35 perc alatt kiszállnak hozzá.

E.Go Life – az új városi csoda
Az elektromos autó jövője nem a távolsági, hanem a városi közlekedésben van, hirdeti egy német műegyetemi tanár. A német posta több ezer kézbesítő kocsit vásárolt tőle – majd megvette a gyárát. Günter Schuh most elektromos városi kisautót gyárt, amelyhez jövőre 12.000 euróért juthatnak hozzá a németek.
A szerviz-hálózat tagjai szinte jelképes összeget, havi nyolc és fél eurót fizetnek azért, hogy rajta legyenek a listán, és néhány euró jár a szervező cégnek egy elvontatás után, amelynek költsége Németországban 120-250 euró között mozog.

Az iPhone-ra és Android telefonokra egyaránt ingyenesen letölthető MySchlepp applikáció az ADAC mellett a többi kisebb-nagyobb német autóklubbal is fel kívánja venni a versenyt – elsősorban azzal, hogy ügyfeleket szerez az autósok 7 milliós táborából, akik – éppen a költség miatt – nem léptek be autós klubba, de szeretnék nyitva tartani a gyors segítség lehetőségét.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo