Gyors és olcsó – mentés másként

“MySchlepp” a neve egy új német telefonos applikációnak, amely gyors autómentést kínál vásárlóinak. Alapítójának akkor támadt az ötlete, amikor órákat kellett volna várnia az autóklub, az ADAC segélykocsijára – míg egy közeli autómentő fél órán belül elvontatta.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Santos Satschdeva kiszámolta, hogy a legnagyobb német autós kub, az ADAC 19 millió tagja évente 60-120 euró közötti összeget fizet a klub szolgáltatásáért – azaz egy hű tag, (ami gyakori) 40 éven át átlag havi 70 euró tagdíjat utal, összesen 2.800-at hagy a klub kasszájában. Ami ugyan nem riasztóan sok, csak akkor, ha megnézzük a stitisztikát: egy tag életében átlag két alkalommal szorul arra, hogy kihívja a segélyszolgálatot, ami esetenként 1.400 euróért meglehetősen drága...

Kép: pixabay

A cégalapító és társai ezért építették ki saját segélyhálózatukat. Annál nincs a hívásokat fogadó és irányító, rendszerező call-center, amelynél a klubok arra is gondolnak, hogy arányosan osszák el a munkát a szervizek között, ami további késedelmet jelent. Az app tulajdonosának az alkalmazás megmutatja, hol van a legközelebbi segítség, akivel közvetlenül kapcsolatba léphet és átlag 35 perc alatt kiszállnak hozzá.

E.Go Life – az új városi csoda
Az elektromos autó jövője nem a távolsági, hanem a városi közlekedésben van, hirdeti egy német műegyetemi tanár. A német posta több ezer kézbesítő kocsit vásárolt tőle – majd megvette a gyárát. Günter Schuh most elektromos városi kisautót gyárt, amelyhez jövőre 12.000 euróért juthatnak hozzá a németek.
A szerviz-hálózat tagjai szinte jelképes összeget, havi nyolc és fél eurót fizetnek azért, hogy rajta legyenek a listán, és néhány euró jár a szervező cégnek egy elvontatás után, amelynek költsége Németországban 120-250 euró között mozog.

Az iPhone-ra és Android telefonokra egyaránt ingyenesen letölthető MySchlepp applikáció az ADAC mellett a többi kisebb-nagyobb német autóklubbal is fel kívánja venni a versenyt – elsősorban azzal, hogy ügyfeleket szerez az autósok 7 milliós táborából, akik – éppen a költség miatt – nem léptek be autós klubba, de szeretnék nyitva tartani a gyors segítség lehetőségét.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo