Az éghajlatváltozás erősebbé teszi a magas légköri zónákban a szeleket, ezért az ellenszél lelassítja a gép haladását, a repülőgép turbinájánál erősebb ellenállást kelthet, amin erőlködve kell túltennie magát a motornak. Ez nagyobb üzemanyag-fogyasztást von maga után - állítják a tudósok. A feltételezést az angliai Reading University vizsgálatára alapozzák, melyet az Environmental Research Letters nevű szaklap publikált.
Ha a fenti okokból lassul a nyugatra irányuló légi szállítás, az éves szinten akár 2000 órával is megnövelheti a transzatlanti járatok menetidejét. Ez 33 millió liternyi többletfogyasztást eredményezne. (A kalkuláció azt a járatsűrűséget vette alapul, hogy naponta 600 gép távozik Európából az amerikai kontinens felé, vagy Dél-, vagy Észak-Amerikába.)
A magas légköri széláramlatok említett erősödése akkor áll majd elő, ha a jelenlegi ÜHG-koncentráció kétszeresét tartalmazza a Föld légkörére.
Mint arról korábban hírt adtunk, a montreáli székhelyű Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA), hogy globális szinten írják elő a szektor kibocsátás-csökkentését.