Repülőgép cikkek
Nagy terve van az oroszoknak
Oroszország hat év alatt több mint 600, teljesen hazai repülőgépet készül megépíteni.
Szenzáció, több mint 100 millió euróval támogatja a kínai állam egy magyar cég beruházását
Indul a Magnus Aircraft kínai beruházása.
A kínaiak technológiai áttörést értek el
Az év végére forgalomba áll az első kínai utasszállító repülőgép.
Van, ahol évek alatt múlik majd el a koronavírus hatása
Legkorábban három év múlva érheti el a magyar légi közlekedés a 2019-es szintet, miután a járvány korábban sosem látott visszaesést okozott az iparágban.
Új repülőjárat indul Budapestről
Egy lengyel városba indít járatot a LOT.
Vegyesvállalatot hozott létre az Airbus és Magyarország
Repülőgépalkatrész-gyártó üzem épül Gyulán, 2022 közepén kezdi meg az üzemelést.
Trump, a repülőgépek és a teherautók miatt nőtt az USA emissziója
Szinte rekordszámban csuktak be széntüzelésű erőműveket az Egyesült Államokban, mégis nyolc éve nem nőtt olyan mértékben az ország légszennyezése, mint 2018-ban. Főleg a légi közlekedés és a földi teherszállítás emissziója felelős ezért.
Már a repülőn is online lehetünk
Néhány évvel ezelőtt általános gyakorlat volt az utasszállító repülőgépeken kikapcsoltatni a mobiltelefonokat, elvágva az út közbeni kommunikáció lehetőségét. Ez azonban változóban van: már egyre több légi járaton fedélzeti wifi működik, amire az utasok is csatlakozhatnak.
Rekordforgalmat hozott a július a repülőtéren
Minden korábbi utasforgalmi rekord megdőlt júliusban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: még sohasem fordult elő, hogy egyetlen hónapban az induló és az érkező utasok száma meghaladta volna az 1 millió háromszázezret. A rekord forgalomhoz nyilvánvalóan hozzájárultak a sportesemények is, így a Budapesten rendezett FINA 2017 úszó- és vízilabda VB valamint a Forma-1-es Magyar Nagydíj is.
A bioüzemanyag a levegőben is jobb
A bioüzemanyagok használata 50–70 százalékkal csökkenti a repülőgépek koromkibocsátását, mutatta ki az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) szakembereinek német és kanadai kutatókkal közös végzett tanulmánya, amely a Nature című tudományos folyóiratban jelent meg – írja az MTI.
A repülőjegyben fizetjük meg a légszennyezést?
A párizsi Klímacsúcson elfogadott klímaegyezménynek nem volt része a légi közlekedés. A szektor képviselői olyan globális megállapodást kidolgozására ültek össze a napokban, mely 2020-tól karbonsemleges növekedési pályára állítaná az iparág szereplőit: kvótavásárlással "adóznák le" légszennyezésüket, ami persze pluszkiadást jelent. A kérdés, hogy áthárítják-e az utasokra?
Lassabban és drágábban jutunk Amerikába a klímaváltozás miatt
Az éghajlatváltozás hatására hosszabbodnak a nyugati irányú repülőjáratok. Az üzemanyagköltségek is nőnek, amiket vélhetően beépítenek az árakba a légitársaságok. Az ok a magas légköri zónákban erősödő szélfúvások.