A kínaiak technológiai áttörést értek el

Kínai médiajelentések szerint az év végére kereskedelmi forgalomba áll az ország saját fejlesztésű C919-es utasszállító repülőgépe, miután megkapta a hatóságoktól a légialkalmassági tanúsítványt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Hszi Csin-ping elnök Pekingben találkozott a C919-es keskenytörzsű (egyfolyosós) utasszállító gépet kifejlesztő és gyártó COMAC cég delegációjával. A találkozón Hszi hangsúlyozta, hogy Kína a technológiai áttörésekre összpontosít, hogy felgyorsítsa feldolgozóiparának nagyhatalommá fejlesztését.

Az első fecske (Fotó: China Daily)
Az első fecske (Fotó: China Daily)

A légialkalmassági tanúsítvány megszerzését hosszas fejlesztési szakasz előzte meg. Kína 2008-ban hozta létre a Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) vállalatot az első saját utasszállító repülőgép kifejlesztésére.

A cég 2009 áprilisában mutatta be az elkészült terveket és 2014-re tűzte ki a repülőgép első próbarepüléseit. A repülőgép modelljét a 2009-es hongkongi Asian Aerospace Expo kiállításon mutatták be. A gépre leadott első rendelésekről 2010-ben számolt be a kínai média.

A COMAC 2013 októberében jelentette be az első próbarepülés elhalasztását 2015-re, ami a kereskedelmi értékesítés megkezdésének dátumát is kitolta 2017-2018-ra.

Az első gép elkészültéről 2015-ben számoltak be a kínai médiában, majd még abban az évben be is mutatták a gépet a nagyközönségnek. Az első próbarepülésre 2017-ben került sor és a második gép is elvégezte az első próbarepülést. A COMAC 2022 augusztusában tett jelentést a légialkalmassági engedély megszerzéséhez szükséges összes teszt elvégzéséről. (MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo