Meglepő módon nem szeretnénk dugódíjat fizetni

Mekkora összeget lenne hajlandó fizetni dugódíjként? Milyen közösségi közlekedési eszközöket ismer? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kereste a választ a Europcar Autókölcsönző mini kutatásában, amiből kiderült, hogy a megkérdezettek 72%-a szerint bevezetik hazánkban a dugódíjat.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mindennapokban központi téma a közlekedés. Az egyre növekedő autós forgalom okozta dugók és a közösségi közlekedés folyamatos fejlesztése átalakítja az emberek közlekedési szokásait. A Europcar Autókölcsönző a Facebook oldalán indított kérdőívében a kitöltők közlekedési szokásaira és a közlekedésről alkotott véleményére volt kíváncsi. A felmérésben több mint 200-an vettek részt, a kitöltők 60%-a nő volt.

Kép:MTI

A kérdőívből kiderült, hogy az emberek 39%-a közlekedik mindennap autóval. A tömegközlekedést meglepő módon megelőzte a kerékpáros közlekedés, amit a válaszadók 23%-a adott meg a mindennapokban használatos közlekedési eszköznek. Az autóval utazók között még nem terjedt el a P+R parkolók használata, a válaszadók 87%-a nem él ezzel a közlekedési megoldással. Ennek az oka az lehet, hogy a legtöbben nem ismerik ezeket a parkolókat, vagy nincs a közelükben ilyen lehetőség. Sokan nem szeretnek tömegközlekedési eszközön utazni, s ez tartja vissza őket attól, hogy P+R parkolót használjanak, vagy az, hogy otthon és a munkahelyükön is ingyenesen tudnak parkolni.

2017-ben százezernél is több személygépjármű kerülhet forgalomba
Márciusban az egy évvel korábbinál 32,3 százalékkal több, 9924 új személygépjárművet helyeztek forgalomba - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn az MTI-vel.
A közösségi közlekedési eszközök közül a legismertebb a Bubi volt, amit a kitöltők 61%-a ismer. Az Oscar telekocsi és a BlablaCar telekocsi végzett a második és a harmadik helyen. A nemrégiben elindult GreenGo-t a kitöltők 9%-a ismerte. Igaz, sokan ismerik a közösségi közlekedési eszközöket, mégis kevesen használják őket, a kitöltők 15%-a próbálta ki ezen eszközök valamelyikét. A válaszadók autóbérlési szokásaikra is kitért a kérdőív, amiből kiderült, hogy a 85%-uk még sohasem bérelt autót.

„Érdekes volt látni, hogy mi motiválná a kitöltőket az autóbérlésre. Az akciós csomagajánlat helyett a válaszadók 34%-ának a döntését leginkább az befolyásolná pozitívan, ha nem kellene visszavinni a gépjárművet a felvételi pontra, vagy ha egészen rövid időre is könnyen tudnának autót bérelni. Szerencsére nálunk Budapesten, a belvárosban már akár néhány órára is igénybe vehetőek a bérautók” – nyilatkozta Poór Zsuzsanna, a Europcar Autókölcsönző marketing vezetője. A kérdőívből kiderült továbbá az is, hogy a válaszadók 62%-a szerint az autóbérlés legnagyobb előnye az, hogy nem kell saját gépjárművet fenntartani, és adott utazáshoz választhatnak autótípust.

A kitöltők több mint 70%-a gondolja azt, hogy Magyarországon bevezetik a dugódíjat. Arra a kérdésre, hogy mennyi lenne az a maximális összeg, amit hajlandóak lennének dugódíjra éves szinten áldozni, a legtöbben 0 Ft-ot adtak meg, de sokan akár évi 5000 Ft-ot is kifizetnének. A dugódíj bevezetésekor a válaszadók 31%-a változtatna autóhasználati szokásain. A megkérdezettek fele nem járna mindennap autóval, 17%-uk elkezdené használni a P+R parkolókat, 11%-uk áttérne a közösségi autóhasználatra, de voltak olyanok is, akik autóbérléssel, autójuk eladásával oldanák meg ezt az újonnan kialakult helyzetet - olvasható az Europcar közleményében.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo