Perelhetőséggel fenyítik az önvezető autókat

Barack Obama glosszában dicsérte a technológiai óriáscégek önvezérlő autók létrehozására irányuló fejlesztéseit, közlekedési minisztériuma pedig 15 pontos ajánlást tesz közzé az autógyártók számára. Nem rendeletről van szó, de ha nem felelnek meg a termékek a kritériumoknak, perelhetővé válnak az autógyárak és az autószoftvert előállító technológiai cégek.

Érdekes, hogy az amerikai elnök és pártjának elnökjelöltje, Hillary Clinton mennyire megdolgozza az amerikai sajtót. Hillary Clinton például májusban egy iowai újságban külön cikkben fejezte ki szándékait a törvényileg kötelező bioetanol-arány jövőjéről, Barack Obama a minap a Pittsburgh Gazette-ben publikált értekezést arról, mit gondol a szilícium-völgyi cégek fejlesztéseiről, melyek elvileg biztonságosabbá tennék a közlekedést.

„Elnökségem hét és fél évében az önvezérlő autók sci-fi fantáziából valósággá váltak, azt a lehetőséget hordozva magukban, hogy megváltoztatják életmódunkat” – fogalmazott a leköszönő elnök, aki szerint a kormánynak fontos szerepet kell játszania az új technológia segítésében. Ez alatt elsősorban azt érti, hogy az illetékes szerveknek törvényi szabályozással kell garantálnia azt, hogy az utasok biztonságát szavatolják a cégek. „A szabályozás túl messzire mehet. A kormányok olykor tévednek a gyorsan fejlődő technológiákkal kapcsolatban – írta Obama. – Az innováció befékezésének leggyorsabb módja az, ha a fogyasztók elvesztik bizalmukat az új technológiában.”

Az önvezető autók a mobil munkavégzést is forradalmasítják!

Fotó: Uber

Az amerikai Közlekedési Minisztérium (DoT) szeptember 20-án hozza nyilvánosságra 15 pontból álló követelménylistáját, melyeket az autógyártóknak be kell tartaniuk önvezérlő autóikkal. Ez egyelőre csak ajánlás, tehát nem törvény vagy rendelet, de nyilvánvalóan jogi alapot ad arra, hogy ha az autógyártók nem felelnek meg a kritériumoknak, perelhetővé válnak mind a hatóságok, mind a fogyasztók által.

Obama persze dicséri az innovátorokat, így sajnos nem tért ki arra a dilemmára, amit egyre többen tesznek fel kérdésként: ha az autó szoftvere algoritmusok révén dönti el, hogy egy felnőtt embert vagy egy babakocsit üssön el, mert csak így tudja kivédeni mondjuk egy kisebb embercsoport tekebábukként való letarolását, vajon mi emberek – mint utasok az önvezérlő autóban és mint járókelők – rendben vagyunk-e azzal, hogy gépek hozzanak ilyen döntéseket? Ugye, nem?!

Egy nap 2036-ban
Húsz éven belül életünket alapvetően átalakítja majd a technológiai fejlődés: hogy milyen alaposan, azt csak akkor értjük meg, ha belepillantunk a húsz évvel későbbi jövőbe. Huber Krisztián, az Okos Jövő Innovációs Klaszter társelnökének segítségével belepillantunk a jósgömbbe.
 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo