Perelhetőséggel fenyítik az önvezető autókat

Barack Obama glosszában dicsérte a technológiai óriáscégek önvezérlő autók létrehozására irányuló fejlesztéseit, közlekedési minisztériuma pedig 15 pontos ajánlást tesz közzé az autógyártók számára. Nem rendeletről van szó, de ha nem felelnek meg a termékek a kritériumoknak, perelhetővé válnak az autógyárak és az autószoftvert előállító technológiai cégek.

Érdekes, hogy az amerikai elnök és pártjának elnökjelöltje, Hillary Clinton mennyire megdolgozza az amerikai sajtót. Hillary Clinton például májusban egy iowai újságban külön cikkben fejezte ki szándékait a törvényileg kötelező bioetanol-arány jövőjéről, Barack Obama a minap a Pittsburgh Gazette-ben publikált értekezést arról, mit gondol a szilícium-völgyi cégek fejlesztéseiről, melyek elvileg biztonságosabbá tennék a közlekedést.

„Elnökségem hét és fél évében az önvezérlő autók sci-fi fantáziából valósággá váltak, azt a lehetőséget hordozva magukban, hogy megváltoztatják életmódunkat” – fogalmazott a leköszönő elnök, aki szerint a kormánynak fontos szerepet kell játszania az új technológia segítésében. Ez alatt elsősorban azt érti, hogy az illetékes szerveknek törvényi szabályozással kell garantálnia azt, hogy az utasok biztonságát szavatolják a cégek. „A szabályozás túl messzire mehet. A kormányok olykor tévednek a gyorsan fejlődő technológiákkal kapcsolatban – írta Obama. – Az innováció befékezésének leggyorsabb módja az, ha a fogyasztók elvesztik bizalmukat az új technológiában.”

Az önvezető autók a mobil munkavégzést is forradalmasítják!

Fotó: Uber

Az amerikai Közlekedési Minisztérium (DoT) szeptember 20-án hozza nyilvánosságra 15 pontból álló követelménylistáját, melyeket az autógyártóknak be kell tartaniuk önvezérlő autóikkal. Ez egyelőre csak ajánlás, tehát nem törvény vagy rendelet, de nyilvánvalóan jogi alapot ad arra, hogy ha az autógyártók nem felelnek meg a kritériumoknak, perelhetővé válnak mind a hatóságok, mind a fogyasztók által.

Obama persze dicséri az innovátorokat, így sajnos nem tért ki arra a dilemmára, amit egyre többen tesznek fel kérdésként: ha az autó szoftvere algoritmusok révén dönti el, hogy egy felnőtt embert vagy egy babakocsit üssön el, mert csak így tudja kivédeni mondjuk egy kisebb embercsoport tekebábukként való letarolását, vajon mi emberek – mint utasok az önvezérlő autóban és mint járókelők – rendben vagyunk-e azzal, hogy gépek hozzanak ilyen döntéseket? Ugye, nem?!

Egy nap 2036-ban
Húsz éven belül életünket alapvetően átalakítja majd a technológiai fejlődés: hogy milyen alaposan, azt csak akkor értjük meg, ha belepillantunk a húsz évvel későbbi jövőbe. Huber Krisztián, az Okos Jövő Innovációs Klaszter társelnökének segítségével belepillantunk a jósgömbbe.
 

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo