A járműipar híres guruja nem alaptalanul jelölte meg ezt az időtartamot: valószínűleg az állhatott kijelentésének hátterében, hogy amerikai hivatalos felmérések szerint az átlag amerikai naponta 26,4 percet van úton. Tanulságos módon az elmúlt 35 évben végzett mérések szerint ez az adat évtizedek óta alig változott – és hasonló nemzetközi felmérések egybevágó eredményeket mutatnak, az európaiak vagy az ázsiaiak is átlag fél órát közlekednek. Ami azután még inkább meglepő: a történészek szerint a rómaiak is ugyanennyi időt szántak közlekedésre – ők persze csak gyalog... az akkori Róma ugyanis olyan kiterjedésű volt, hogy egyik oldalát 5 kilométer választotta el a másiktól, és ennyi volt a távolság, amit a római polgár egy nap kényelmesen megtehetett.
A Rockefeller Egyetem környezetvédelmi szakembere szerint amennyiben a Tesla-megálmodó próféciája valóra válik, másképpen kell gondolnunk a városfejlesztés problémáira. Azt jelenti ugyanis a szuper vonatok megjelenése, hogy nemcsak a forgalom fog rendkívüli mértékben megnőni, hanem az emberek mobilitása és kisebb települések fejlődése is érthető, hogy ha meggondoljuk, hogy az amerikai (és ázsiai, európai) nagyvárosok többségében rohamosan emelkednek az ingatlanárak, a bérleti díjak és mindenhol mind több átlagkereső vagy annál szegényebb kényszerül arra, hogy korábbi lakónegyedéből, a belvárosból vagy más környékekről távolabb költözzék, ahol még meg tudja fizetni a bérleti díjat, avagy a családi házat.
A Rockefeller Egyetem kutatóinak summázata: amikor az embereknek módjuk nyílik, hogy nagyobb sebességgel érjenek úti-céljukhoz, ezt nem arra használják, hogy időt takarítsanak meg, hanem több területet vesznek igénybe. Ezt figyelhettük meg az elmúlt századok történetében is: amikor a lovak vontatta kocsik segítségével nőttek egyre nagyobbra a városok, azután a villamos és a személyautó tömeges elterjedése tette lehetővé az úgynevezett alvó városok kialakulását.
A fentieket megfontolva meglehetősen bizonyosnak tűnik, hogy néhány évtizeden belül jelentősen megváltozik a nagy vagy akár a kisebb országok települési képe: nagy, összefüggő övezetek alakulnak ki, amelyekben a szupervonatok segítségével a lakosság igen rövid idő alatt jut el nem csak munkahelyére, az iskolába, hanem arra a helyre is, ahol éppen vásárolni vagy szórakozni akarna – ez pedig alapvetően át fogja alakítani a gazdaságot is.