Költségcsökkentés cikkek
Így spórolhatunk az adón a színházak támogatásával
A társasági adó törvény rendelkezései a korábbiakhoz hasonlóan a 2015. évben is lehetőséget biztosítanak előadóművészeti-szervezetek támogatására, az új szabályozás viszont rendkívül rugalmas, az adózók és a kedvezményezettek számára egyaránt előnyös támogatási formákat tesz lehetővé.
Jobban járnak a környezetbarát cégek
Április 20-ig kell az első negyedévről szóló környezetvédelmi termékdíjas bevallásokat benyújtaniuk az adóhatóság részére a fizetésre kötelezett vállalkozásoknak. A 2015. január 1-jén hatályba lépett módosítások jelentősen növelték a nagy csomagolás-felhasználó vállalkozások terheit, ám a változások nem egyformán érintik a cégeket.
Így bukunk el egy teljes munkahetet
Egy munkavállaló egy teljes munkahetének megfelelő idő veszik el évente az informatikai rendszerek és hardver leállások miatt, amely 24 milliárd eurós termeléskiesést jelent a vizsgált országokban. Ebből az összegből körülbelül 7 milliárd eurónyi a nyomtatók hibás működésének tudható be.
A felhőben is lehet pazarolni a pénzt
A takarékoskodás – legalábbis az IT vonatkozásában – ma már szinte eggyé vált a felhőszolgáltatásokkal. Legyen szó tárolásról, számítási teljesítményről vagy bármilyen más rendszerről, a költségcsökkentésnél egyből felmerül a cloud. Csakhogy a felhő számítástechnikával is lehet pazarolni a pénzt! Meg is mutatjuk, hogyan.
Így lehet megpuhítani a NAV szívét
Gyakran előforduló állapot, hogy valamely magánszemély vagy gazdasági társaság nem tudja megfizetni határidőre az esedékes adóját, és ezért végrehajtható hátraléka keletkezik. Mit tehet ebben a helyzetben? A fizetési könnyítés részletfizetés vagy fizetési halasztás lehet.
Már nem csak a multik játékszere a megújuló
Míg korábban a nagyvállalatok privilégiuma volt a megújuló energiaforrások használata, addig manapság új piac van kialakulóban: mind a tanácsadás és energiarendszer bevezetés-, működtetés, mind a felhasználók oldaláról előretörtek a kkv-k, amely átrendezheti az energiapiac erővonalait.
A kkv-k is rákapnak az online árverésekre
Határozottan nőtt egyetlen év alatt az ipari online árverések piaca. A tavalyi évben a teljes értékesített volumen 100 millió forinttal növekedett 2013-hoz képest, a regisztrált vásárlók száma egy év alatt megduplázódott. Új tendencia, hogy a kis- és középvállalkozások is egyre inkább jelentkeznek eladóként is, nemcsak vásárlóként.
Felhővel olcsóbb
Egyszerűbb, olcsóbb és sokkal hatékonyabb lesz a működés, ha a kis- és középvállalkozások a kereskedelmi és ügyviteli rendszerekhez csatlakoznak. Ezt korábban csak a nagyobb, tőkeerős cégek engedhettek meg maguknak a kezdő beruházási költségek és az üzemeltetési díjak miatt.
Harmadával olcsóbb is lehet a nyomtatás
A vállalatok túlnyomó része egyszerűen nincs tisztában a nyomtatással kapcsolatos költségek nagyságával, összetételével, illetve eloszlásával. Pedig itt jelentős költségeket lehet lefaragni és közben a hatékonyságunkat is növelhetjük.
A felhő előnyei – és hátrányai
A felhő technológia még ma is ismeretlen terület a magyar kkv-k jelentős részének. Ezért összegyűjtöttük, milyen előnyökkel jár a technológia bevezetése és mik a veszélyei annak, ha a vállalatunk bekerül a globális felhőbe.
Hogyan úszhatjuk meg az innovációs járulékot?
2014. december elején kihirdetett a tudományos kutatásról, fejlesztésről és innovációról (K+F+I) szóló 2014. évi LXXIV. törvény újrafogalmazta az innovációs járulékfizetésre kötelezettek körét.
Minden harmadik iroda zöld lesz az év végére
A zöld minősítéssel rendelkező irodaterület nagysága 2014-ben is jelentős mértékben nőtt, így mára arányuk a teljes modern budapesti állományon belül több mint 23 százalék. Figyelembe véve a jelenleg is minősítés alatt álló területek nagyságát, az arány év végére eléri majd a 30 százalékot is.
Üzemeltetőt keresnek a cégek, nem beruházót
Továbbra is jelentős potenciált rejt a vállalati energiahatékonyság területe Magyarországon, de a cégek már nem beruházásokra koncentrálnak, hanem professzionális üzemeltetőt keresnek inkább. Nem is csoda, hiszen így befektetés nélkül 5-8 százalékos megtakarítás érhető el.
Ne szórjunk ki az ablakon milliókat fölöslegesen
A hazai cégek közül csak elvétve számítják ki, valójában mekkora költséggel jár egy-egy munkatárs kiválasztása. Pedig akár egy alacsonyabb beosztású, bruttó 200-250 ezer forintos bérkategóriába tartozó munkatárs kiválasztásának költsége is 7-800 ezer forintra tehető.
Üssünk két legyet egy csapásra
Egy kutatás megerősítette, amit már sokan hangoztattak: valóban növelhető a hatékonyság a távmunka segítségével, és nemhogy befektetést nem igényel, de még a költségek is csökkenthetőek.Csakhogy fontos szempontokat szem előtt kell tartani a bevezetésénél.
Így lehet spórolni a társasági adón
A hazai vállalkozások számos módon csökkenthetik fizetendő társasági adójukat. A 2014-es év zárási munkálatai során célszerű végignézni, kinél milyen kedvezmény vehető figyelembe. Tao-csökkentési lehetőségeket ajánlunk olvasóink figyelemébe.
Már most lépni kell az adóelőnyhöz
2015-ben egy új – a korábbinál sokszor előnyösebb – konstrukcióban (rendelkezés az adóról) is támogathatóak a látványcsapatsportok, előadó-művészeti szervezetek és filmalkotások, miközben a régi rendszert is lehetőség van választani.
Jó a magyar rendszer, csak nem használják
Súlyos milliárdokra is rúghat az az összeg, amit a magyar vállalkozások az államnál hagynak, mert nem veszik igénybe a kutatás-fejlesztési (K+F) tevékenységük után járó adókedvezményeket.
Spórolási tippek kezdő vállalkozóknak
Egy vállalkozás indulásakor minden fillér megtakarítás fontos. Később is az, de akkor már lehetőség van arra is, - ha jó a cég gazdasági iránya-, hogy bizonyos dolgokban nagyvonalúbb lehessen. De mire ügyeljen egy induló vállalkozó? Adunk néhány tippet.
Egy hete van a cégeknek a kockázati biztosíték elkerülésére
Egy hete van azoknak, akik március 1-je után sem akarnak kockázati biztosítékot fizetni az EKÁER-ben, ugyanis még januárban felvételüket kell kérniük a kockázatmentes adózók adatbázisába.
Így kerüljük el az EKAER-ben a kockázati biztosítékot
Az EKAER a kockázatos termékek fuvarozásához kockázati biztosítékadás is kapcsolódik, ami jelentős anyagi és adminisztrációs teherként is megjelenik a vállalkozások életében. De el is lehet kerülni.
Sok milliót pazarolnak el a cégek a rossz munkaerőre
Munkabírók és felkészültek a magyar munkavállalók, azonban lenne még hová fejlődniük lelkiismeretesség területén. Mégis minden ötödik alkalmazott fél éven belül lemorzsolódik, sokmilliós veszteséget okozva a vállalatoknak.
Most már így lehet igénybe venni a fejlesztési adókedvezményt
2014. július 4-i hatállyal módosultak a fejlesztési adókedvezmény szabályai. A törvényi módosítással egy időben hirdették ki az új szabályoknak megfelelő fejlesztési adókedvezményről szóló új kormányrendeletet is.
Cash-flow: így maradjunk pozitívban!
Hogy mire kell ügyelnie egy induló vállalkozásnak leginkább? Arra, hogy legyen elegendő bevétele, és tartsa alacsonyan a költségeit – azaz pozitívban a cash-flow-ját. Van néhány tippünk hozzá!
Így lehet százezreket spórolni a beszerzésen
Átlagosan 23 százalékos árkülönbség mutatható ki az ipari beszállítók árajánlatai között, de egyes termékek díjai esetén akár több mint 80 százalékos eltéréssel is találkozhatnak a beszerzők.Ez terméktől függően több tízezer, illetve százezer forint különbséget is jelenthet.
A minőség kárára megy a túlzott költségcsökkentés
Az IHS Automotive éves, a gyártó-beszállító kapcsolatokat vizsgáló felmérése (Supplier Relations - SuRe) a költségcsökkentést nevezte meg a gyártók és beszállítóik közötti kapcsolat megromlásának egyik fő okának.
Kiszervezzünk-e, vagy sem, és ha igen, hogyan?
Egy vállalkozás működésének fenntartása érdekében számos feladat ellátására van szükség: könyvelni kell, karban kell tartani a vállalkozás ingatlanját, ingatlanjait, járműveit, honlapot kell készíteni, azt tartalommal kell ellátni, rendszeresen aktualizálni kell. Szinte minden cég reklámoz, marketing-stratégiát készít, annak megvalósítása érdekében különféle eszközöket vesz igénybe. Néha szükség lehet egy tolmácsra, vagy éppen jogi szolgáltatásra. Nem kell minden tevékenységet a cégen belül tartani, de mit érdemes kiszervezni és milyen veszélyekkel járhat? Szakértőnk segít!
Ennyivel olcsóbb a felhő a cégeknek
Évente átlagosan 72 ezer forinttal lehet alacsonyabb az egy főre jutó informatikai költsége egy olyan cégnek, amely az adatait „felhőben”, vagyis külső adatközpontban tárolja. Egy 80 főt foglalkoztató cég nagyságrendileg évi 6 millió forintot takaríthat meg a felhőalapú szolgáltatások révén, ennek ellenére a bérlők túlnyomó többsége még mindig a saját üzemeltetésű szerverszobákhoz ragaszkodik az irodapiacon.
Az útdíjemelés ellenére is csökkenthető a szállítási költség
Tovább csökkenthetik kiadásaikat a fuvarozással foglalkozó vállalatok az olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása.
Kezdjük magunkon a spórolást!
Ha takarékoskodni akarunk az irodánk rezsiköltségein, nem kell azonnal a legmodernebb felszerelést megvásárolnunk, vagy drága beruházásokat végrehajtanunk. Kezdetnek megteszi, ha a szokásainkon változtatunk. Ha ügyelünk a klímára, a fűtésre és arra, hogy ne hagyjuk bekapcsolva az irodai eszközöket, évente százezreket spórolhatunk.
Öt tipp, hogyan csökkenthetjük IT-költségeinket
Hiába van most felfutó ágban a magyar gazdaság, a vállalkozásoknak ettől nem lesz könnyebb az élete. A növekvő adminisztrációs költségek, adóterhek miatt ott kell spórolni, ahol csak lehet – akár a céges IT-rendszeren is.
A legdrágább munkaerő az, aki nem marad a cégnél
A LinkedIn nemrég végzett kutatása szerint az erős munkáltatói márkával rendelkező cégeknek feleannyit kell munkaerő toborzásra költeniük, mint versenytársaiknak és harmadával alacsonyabb náluk a fluktuáció.
Így spórol nekünk a felhő konkrétan
A felhővel kapcsolatban az egyik leggyakrabban emlegetett előny, hogy segíti a cégeket a költségek visszaszorításában. De pontosan milyen tételeket spórol meg az a vállalatvezető, aki felhő alapú megoldásokra vált? Utánajártunk.
Ezt várhatjuk az e-számlától
Bár a cégek számára központi kérdés a működési költségek csökkentése, az e-számlázás egyelőre nem nagyon terjedt el. A Számlaközpont szakértője segít megtudni, hogy milyen konkrét előnyöket remélhet, aki vált!
Mikor mennyit spórolhatunk a cégnek?
Valljuk be: a járulékokon szívesen spórolunk munkáltatóként, akár úgy is, hogy csak a tényleges munkaidő felére jelentjük be a munkavállalóinkat, ám egy esetleges ellenőrzéskor akár a többszörösét is bukhatjuk az így megtakarított pénznek. Ha viszont tartósan munkanélkülit vagy pályakezdőt foglalkoztatunk, legálisan csökkenthetjük kiadásainkat. Összefoglaltuk, ki után és pontosan mennyi járulékkedvezményt vehet igénybe a munkaadó.
Elkezdődött a „világítási szezon” az irodaházakban
A hétvégi óraátállítással, az egy órával korábbi sötétedéssel elkezdődött az irodaházaknál a „világítási szezon”, ami a bérlőket is közvetlenül érinti, hiszen az irodákban az áramfogyasztás 18-23 százalékáért a világítás a felelős
Három dolog, amit egy cégvezető eltanulhat egy háziasszonytól
A megtakarított forint megkeresett forint, ez a mondás igaz a háztartásokra, de különösen igaz a vállalkozások esetében. Most mutatunk néhány olyan praktikát, amelyet egy vállalkozásnak érdemes eltanulnia egy takarékos háziasszonytól.
Kezdenek rájönni a cégek, hogy kiszervezni tényleg olcsóbb
Bár a bérszámfejtés kiszervezését a köztudat még mindig a kisebb cégekhez köti, a nagyobb hazai cégeknek is mintegy harmada él ezzel lehetőséggel. A BDO Magyarország felmérése szerint e döntésben a költséghatékonyság mellett számos szempont, így a szakszerűség, a rugalmasság is szerepet játszott. A válaszadó cégek háromnegyede a bérszámfejtés mellett más tevékenységeket, így a cafeteria kezelését, a könyvelést vagy akár a teljes HR szolgáltatások körét is jellemzően ugyanahhoz a szolgáltatóhoz szervezi ki.
Hogyan (ne) ügyeskedjen a kisvállalkozás?
Sok kisvállalkozás úgy kíván enyhíteni adóterhein, hogy költségként számol el jó néhány, tevékenységéhez egyébként nem kapcsolható beszerzést. Tippeket adunk arról, mit ne vegyünk semmiképp cégünk számára, „adóoptimalizálás” céljából.
Spórolás vagy elmaradt haszon?
Ha egy vállalkozás fejlesztésbe kezd, jó eséllyel a legjobb munkaerő kapja a megtisztelő feladatot, hogy az új projektet vezesse. Mégis, sokszor a hatékonyság csökken, a költségek pedig váratlanul nőnek. Mi lehet az ok? Szakértőnk segít!
Így spóroljunk pénzt, ha vállalkozást indítunk!
Egy induló vállalkozásnál nincs fontosabb, mint megfelelően kordában tartani a költségeket, hiszen az induló tőkénk nem végtelen – és sok esetben nem is miénk, hiszen sokan kölcsönből, vagy baráti-családi segítséggel vágnak neki a vállalkozók útjának. Adunk négy tippet, amelyek segítségével pénzt spórolhatunk!
Rezsicsökkentés kkv-knak? A piac intézi!
Idén elsősorban az egyre fokozódó piaci verseny következtében csökkenthetik az áramköltségeiket a hazai vállalkozások, mivel az európai nemzetközi áramárak elérték azt az alsó küszöböt, amelynél lejjebb már nemigen csökkenek majd rövid- és középtávon.
Egyelőre félnek a cégek a lakáshitel támogatástól
Az adó- és járulékmentesen nyújtható lakáscélú támogatást a cégek egyelőre mérsékelten alkalmazzák, holott nagy az érdeklődés, és komoly megtakarításokat érhetünk el így a bérköltségeken.
Három trendi spórolós tipp
Érdemes a legújabb trendeket is figyelembe venni, ha olcsón akarjuk üzemeltetni a vállalkozásunkat: így ugyanis nem csak spórolunk, de a partnereink szemében innovatívak és céltudatosak leszünk. Ezért most adunk három trendi költségcsökkentő tippet.
Négy módszer, amely sikerre vezeti a céget
Nem teszi könnyebb feladattá az értékesítést a digitális csatornák előretörése és az egyre kiéleződő versenyhelyzet. Azonban vannak módszerek, amelyek segítségével a gyorsan változó üzleti környezetben is sikeresek lehetünk. Mutatunk is négyet!
Öt indok, ami miatt minden vállalkozásnak kell ERP
A modern vállalatirányítási rendszerek elengedhetetlenek egy olyan vállalkozásnak, amely beszállítói pozíció után vágyakozik, azonban minden vállalkozásnak hasznára válhatnak – hangzott el a Beszállítónak lenni jó című, a Piac&Profit által rendezett konferencián.
Így spórolhatjuk meg az iparűzési adó-előleget
Már csak néhány nap van hátra az iparűzési adó (hipa) befizetéséig, ami árbevételtől függően, az új számítási szabályoknak köszönhetően, akár nagyobb teher is lehet egy cégnek, mint a korábbi években. Van azonban olyan lehetőség, amivel legálisan megúszhatjuk a hipa befizetését.
A kereskedők is szakítsanak a kockás füzettel
Ha valahol, akkor a kereskedelemben jelent gondot a megfelelő személyzet kiválasztása, főleg ha több üzletben kell gondolkodni, mivel nagy a fluktuáció és a munkatársak is oda-vissza járnak az üzletek között. Ebben az esetben egy papír alapú adminisztráció csak fejfájáshoz vezet.