Három dolog, amit egy cégvezető eltanulhat egy háziasszonytól

A megtakarított forint megkeresett forint, ez a mondás igaz a háztartásokra, de különösen igaz a vállalkozások esetében. Most mutatunk néhány olyan praktikát, amelyet egy vállalkozásnak érdemes eltanulnia egy takarékos háziasszonytól.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mindig van mit megtakarítani – Kép: Pixabay

Habár az idén nőnek a háztartások bevételei, a most bejelentett adóváltozásokból látszik, hogy nem tart majd sokáig a Kánaán. Ezért a háztartásokban továbbra sem árt, ha a háziasszony kézben tartja a költségeket. Ez különösen igaz a vállalkozásokra is, amelyeknek érdemes lehet eltanulni valamit a háziasszonyok praktikáiból. Most öt dolgot emelünk ki ezek közül.

Ne vegyük meg, amire nincs szükségünk!

A jó háziasszony csak azt veszi meg a piacon, aminek szükségét látja a konyhában. Egy cégvezetőnek sem kell olyan dolgokat vásárolnia, amikre nincsen szükség az üzletmenetben. Például fölösleges nagy tételben tollakat vásárolni, hogy azután a raktárban porosodjanak, vagy olyan irodai eszközöket, amelyek helyett minden további nélkül használhatunk ingyenes, az interneten elérhető verziókat. Ilyen a szövegszerkesztő program: ma már egyre többen használják a világhálón elérhető ingyenes rendszereket ahelyett, hogy drága licenceket vásárolnának.

Tervezzünk útvonalat!

Ahogy egy jó háziasszony is tudja, mikor kell a gyerekért menni az óvodába, és úgy időzíti a bevásárlást is, egy cégvezetőnek sem árt úgy terveznie a napi találkozókat, hogy az útvonala lehetőleg minél rövidebb és ésszerűbb legyen. Ráadásul kalkuláljunk előre a dugókkal: az állandó felbontások, lezárások miatt csúcsidőben szinte lehetetlen közlekedni bizonyos útszakaszokon, ezért keressünk egérutakat, vagy próbáljunk úgy időpontot egyeztetni, hogy elkerüljük a torlódást. Így nemcsak üzemanyagot, hanem értékes időt is megtakarítunk, nem is beszélve a fölösleges stresszről, ami a dugóba szorulva ér minket.

Csináld magad!

Nem kell mindig szerelőért rohanni, ha valami elromlik. Ha ki kell cserélni egy kiégett izzót, akkor kevés háziasszony kiált segítségért, ugyanígy egy cégvezetőnek sem kell pénzt kiadnia olyan dologért, amit saját maga is elvégezhet. Ezért fölöslegesen ne béreljünk fel senkit például céges blogunk vezetésére, még ha unalmasnak is találjuk a mindennapos szöszölést. Ám logót is gyárthatunk magunknak: főként induló vállalkozásoknak nem kötelező drágán logót gyártatniuk, legyen inkább egyszerűbb, de ingyen. Majd ha beindul a vállalkozás, ráérünk újraterveztetni – ha szükségét érezzük.

Hogyan (ne) ügyeskedjen a kisvállalkozás?
Sok kisvállalkozás úgy kíván enyhíteni adóterhein, hogy költségként számol el jó néhány, tevékenységéhez egyébként nem kapcsolható beszerzést. Tippeket adunk arról, mit ne vegyünk semmiképp cégünk számára, „adóoptimalizálás” céljából.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo