Első tipp: kezdjük kicsiben!
Nem kell azonal hatalmas irodahelyiséget bérelnünk, konferenciákat, sajtótájékoztatókat szerveznünk, ne vegyünk fel sok alkalmazottat! Amíg be nem indul az üzlet, maradjunk visszafogottak a költekezés terén, vagy úgy járunk, mint ennek a huszonegyedik századi tanmesének az alanya, amelyből kiderül, hogy nincs olyan hatalmas induló tőke, amit ne lehetne pillanatok alatt elkölteni rossz üzleti döntésekkel!
Második tipp: az egyszerűség gyönyörködtet!
A vállalkozás indításánál mindig jó ötletelni a cég nevén, hogy milyen legyen a logó, hogy milyen jelmondattal adjuk el a terméket, hogy milyen színű legyen a céges weblap, és így tovább. Azonban egy induló vállalkozásánál – bár a marketing korántsem elhanyagolható tényező – azt is figyelembe kell venni, hogy az üzleti modellünk, a cég neve, sőt akár a tevékenységünk is megváltozhat, így ne fektessünk túl sok pénzt az elején azokba a marketingeszközökbe, amelyek lehet, hogy néhány hónap múlva már csak a raktárban porosodnak.
Harmadik tipp: nem kell dizánjbútor!
Bár a cég megjelenése fontos ha partnerekkel, ügyfelekkel tárgyalunk, az irodánkba az indulásnál nem kell a legdrágább dizánjbútorokat vennünk! Inkább szerezzünk be jó minőségű, de használt irodabútorokat, böngésszünk ajánlatok után az interneten és költsünk minél kevesebbet a berendezésre. Majd ha az üzlet már beindult, ráérünk a berendezést csinosítgatni!
Negyedik tipp: alkalmazzunk gyakornokot!
Egy induló vállalkozás az alkalmazottakon is sok pénzt foghat. A gyakornokok a szakmai gyakorlat érdekében kevesebb pénzért is elvégzik azt a munkát, amelyért egy profinak lehet, hogy sokat kellene fizetnünk. Ráadásul rugalmasabbak és könnyebben elfogadják az általunk kialakított folyamatokat és modellt, mint a már máshol tapasztalatot szerzett alkalmazottak. Azonban azt tartsuk szem előtt, hogy ezt nem folytathatjuk a végtelenségig! Ha beindult az üzlet, a gyakornokokat néhány hónap, de legfeljebb egy év után vagy alkalmazzuk teljes állásban, teljes fizetéssel! Így lojális, jól képzett, a cégünket és a terméket teljesen ismerő munkaerőhöz jutunk! Ha továbbra is rajtuk akarunk spórolni és inkább új gyakornok után nézünk, akkor újra az elejéről kezdhetjük a betanítást.