Nem csak eladni lehet a neten!
Ugyan a legtöbb vállalkozásnak az a legfontosabb, hogy az értékesítések számát növelje, és ezért veszi igénybe az internetet, (bár hazánkban sajnos még nem mindenki) a világháló segítségével nem csak eladni, hanem olcsón beszerezni is lehet. Ma már nem kell a közeli beszállítókra támaszkodnunk, ha irodabútort, nyomtatópapírt, vagy termékalapanyagot vásárolnánk, hanem a világ bármely pontjáról megrendelhetünk bármit. Az Amazon, vagy az eBay segítségével még az olyan apróságokat is beszerezhetjük egy hongongi, vagy Új-Zéland-i gyártótól, mint a reprezentációs ajándéknak szánt tollak – ha olcsóbban adják, mint itthon. Nem féljünk beszerzésre is használni az internetet!
Szakítsunk a tradicionális irodákkal!
Ha nem szükséges állandóan fenntartanunk egy irodát, akkor ne tegyük! Ma már a teljes vállalatunkat zsebre vághatjuk és ha mégis szükségünk van egy fix pontra, ahol partnereink, vagy ügyfeleink elérhetnek minket, használjuk a coworking irodákat. Ezek esetében annyiban más a helyzet, hogy itt valóban bérbe veszi a felhasználó az irodát, de lehetőség van arra, hogy akár csak egyetlen szobát használjon, és tetszőlegesen rövid időre, akár hetekre, vagy pár hónapra szerződjön. Az infrastruktúra itt is adott, a telefon, fax, tárgyaló mind megkönnyíti azon kisvállalkozások életét, akiknek nem érné meg folyamatosan irodát fenntartani.
Egyszerűsített foglalkoztatás
Nem kell feltétlenül teljes munkaidőben alkalmaznunk valakit, ha a munkájára csak néhány hétig van szükség, hanem alkalmazzunk egyszerűsített foglalkoztatás keretében munkavállalókat. Az így felvett munkaerő rugalmasan foglalkoztatható, de alkalmi munka esetén maximum havi 15 napon, összesen évi 90 napon keresztül állhat ugyanazon munkaadó rendelkezésére. Idénymunkásokat évi maximum 120 napig foglalkoztathat a cég. Figyeljünk viszont arra, hogy az így felvett munkavállalót is be kell jelenteni, és a foglalkoztatását adminisztrálni! Megbízási jogviszonynál viszont még akár fizetést sem kell adnunk.