Felhőmegoldással jelentősen csökkenthetők egy új vállalkozás informatikai költségei – mondta a Laurel cégcsoport ügyvezető-tulajdonosa. Bessenyei István szerint egy új cégnek jellemzően eleve milliós értékű informatikai beruházásra van szüksége. Elég csak a szerverre vagy szerverparkra gondolni, vagy az áramköltségre, amely egy komolyabb rendszer esetén havi több 100 ezres nagyságrend is lehet, ehhez járul az informatikus munkabére, járulékai. A felhőalapú rendszerek előnye, hogy a költségek csökkenthetők, ami nemcsak az indulásra vonatkozik, hanem az üzemeltetésre is. Nincs szükség szerverre, sem saját rendszergazdára az adminisztráláshoz.
Konkrétumokat is mutatunk, hol és mennyit spórolhatunk a felhővel!
Fontos kérdés a biztonság. Általánosan elmondható, hogy a felhőalapú rendszerekben lévő alkalmazásaival titkosított kapcsolaton kommunikál a felhasználó, amelyhez más nem fér hozzá. A felhő annyival biztonságosabb is, mint a helyben lévő fizikai rendszerek, hogy utóbbiaknál előfordulhat hardver meghibásodás, míg a felhőt kiszolgáló rendszer esetében ez a probléma nem jelentkezik.
Az ügyvezető-tulajdonos arra számít, hogy a felhőmegoldások az FMCG szektor mellett minden olyan cég számára is hasznosak lesznek, amelyek irodát üzemeltetnek, hiszen a kereskedelmi rendszerek mellett általános informatikai szolgáltatások is elérhetők a felhőben, mint például a virtuális szerverszolgáltatás. Egyre jelentősebb a KKV szektor részvétele a felhőszolgáltatások piacán, várható, hogy a kis- és középvállalkozások vezetői a jövőben még inkább kihasználják az előnyöket, a nyugati országokhoz hasonlóan.
A Laurel tulajdonos-ügyvezetője elmondta, hogy márciustól elindult a Retail Cloud szolgáltatás, amely alacsony belépő költségekkel vehető igénybe, a „Pay as you go” szisztémával mindenki annyit fizet, amennyi erőforrást a felhőben használ. Az informatikai kapacitás dinamikusan osztható el, nem fordulhat elő, hogy a szerver megtelik adatokkal, és erre a munkatársak későn reagálnak. A felhőben egy pillanat alatt bővíthető a tárhely, nem történhet meg, hogy a szerver meghibásodik és emiatt például adatvesztés következik be. A felhőben működő rendszerek frissítése, karbantartása sem a felhasználó költsége és felelőssége, hanem az üzemeltetőé.