Kiválasztás cikkek


A baby boomerektől a Z generációig: toborzási trendek

A baby boomerektől a Z generációig: toborzási trendek  

A Munkahelyeink.hu most összeszedte, melyek a legjobb stratégiák.
Egyszerűbb és gyorsabb toborzást követelnek a vezetők

Egyszerűbb és gyorsabb toborzást követelnek a vezetők 

A Magyarországon kialakult munkaerőhiány következtében szinte minden szektorban megnehezült a toborzás. Egyre több nehézséggel szembesülnek a mindennapokban a cégvezetők és a HR szakemberek, hiszen a gyorsan változó munkaerőpiaci viszonyok és a munkavállalók minél jobb minősége között kell megállniuk a helyüket. Ma már a munkahelyváltás folyamata is felgyorsult, ami a toborzóktól azonnali reakciókat és hatékony kommunikációt kíván meg számos csatornán, miközben rövid időn belül kell megtalálniuk a szervezet számára tökéletes munkaerőt.
Ez a két közmondás drága mulatság a személyzetfelvételben

Ez a két közmondás drága mulatság a személyzetfelvételben 

Vannak olyan tévhitek a toborzásban, amelyeket most már nagyon időszerű lenne elfelejteni, mert nagyon sokba kerülnek a cégekben – hívta fel a figyelmet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti tanácsadó.
Ahol a közmunka versenytárs, és az időben adott fizetés a motiváció

Ahol a közmunka versenytárs, és az időben adott fizetés a motiváció 

Nemcsak a nagyvállalatok szervezett toborzási rendszerével és juttatásaival, de sokszor még a közmunkával is versenyezniük kell a kisvállalatoknak a szakképzett munkaerőért. A nyomást érzik a cégvezetők, de egyelőre kevés a valóban tudatos lépés. Az ismeretségekben és a rugalmasságban bíznak inkább – derül ki a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) és a BGE Budapest LAB kutatási programjának keretében készült kutatás eredményeiből.
Mi derülhet ki a jónak tűnő jelöltről?

Mi derülhet ki a jónak tűnő jelöltről? 

Minden munkáltató járt már úgy, hogy a felvett munkatárs nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezzel kapcsolatban Nemes-Nagy Szilvia saját tapasztalatát osztja meg velünk. Igaz történet következik, amelyből felismerheted, mennyire fontos a személyiségteszt és a referencia-ellenőrzés a cégvezetés gyakorlatában.
Állásinterjú: kérdezni akárki tud?

Állásinterjú: kérdezni akárki tud? 

Az állásinterjú egyik nagy csapdája: minden cégvezető bízik annyira a saját, „természetes” emberismeretében, hogy teljesen erre bízza a kiválasztást. Ilyenkor arra gondolnak, vagy akár ki is mondják, hogy: „ugyan miért kellene az állásinterjú tartásáról külön tanulni? Elvégre kérdezni bárki tud, vagy neeem?”  Valójában még a célzott és eredményes kérdezés se magától értetődő, hát még a válaszok értelmezése – figyelmeztet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési szakértő.
Oltári baklövések a személyzetfelvételben

Oltári baklövések a személyzetfelvételben 

Hiába van munkaerőhiány, kapkodva és a stressztől verejtékben úszva nem lehet jó személyzeti döntéseket hozni. Ehhez mérőeszköz és a profi állásinterjú-adatok kellenek. Nagyjából így foglalható össze annak a történetnek a tanulsága, amelyet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési szakértő oszt meg velünk.
A kis cégnél is a HR a siker kulcsa

A kis cégnél is a HR a siker kulcsa 

Gyakran hallani a cégvezetőktől, nem kell nekünk HR, meg HR-s, mi ehhez kicsik vagyunk, álláshirdetést bárki tud feladni. Ez igaz, csak a kérdés az, hogy kik fognak jelentkezni arra az álláshirdetésre.
Még munkaerőhiányban se feledd: egy bolond száz bajt csinál

Még munkaerőhiányban se feledd: egy bolond száz bajt csinál 

Amikor már nagyon kell egy ember a cégbe, és hónapok óta nem találsz senkit, akkor úgy tűnik, ez az egyetlen probléma tart vissza a céljaid elérésétől. És már mindegy ki lesz az alkalmazott, csak valaki legyen végre! Az ilyen szituációkban szokott egy probléma helyére száz másik felbukkanni.
Távmunka és digitális HR: a 2019-es év legfontosabb munkahelyi trendjei

Távmunka és digitális HR: a 2019-es év legfontosabb munkahelyi trendjei 

Automatizáltabb rendszerek, mobilabb munkavállalók, mesterséges intelligencián alapuló eszközök – csak néhány a 2019-es munkaerő-piaci trendek közül. A cégvezetők elsődleges feladata idén a munkaerő megtartása lesz, amihez viszont egyre több eszközre és technikára lesz szükségük. Lássuk, melyek ezek!

Munkaerő: hol keresselek? 

A munkaerőhiány miatt ebben az évben is sorra teszik majd közzé az álláshirdetéseket a cégek. De hogyan érhetjük el azokat az embereket, akik valóban értékes tagjai lesznek a csapatunknak? Szakértőnk segít!

Ki húzza a cégünk szekerét? 

Hogyan találjuk meg és vegyük fel azt az embert, aki húzni fogja majd cégünk szekerét? A Performia videójából fontos tanácsokat kaphatunk ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásához.

A vezetőt az is jellemzi, hogyan beszél a takarítónővel 

Három földrész 11 városában tartott karriernapot november 30-án a Kennedy Executive, fejvadász és vezetőkiválasztással foglalkozó cégek nemzetközi hálózata. A személyzeti szakemberek hátrányos helyzetű középiskolásoknak, diplomázás előtt álló fiataloknak segítettek személyes tanácsadással, előadásokkal, adománygyűjtéssel Afrikától Európán át az Egyesült Államokig.

Játékos toborzás egymilliós álomfizetésre 

Egy igazi kompetenciakarikatúra rajzolódott ki egy hálózati informatikus játék részvevőiről. Bár a játék alapvetően technikai kérdéseket feszegetett, a válaszok között a műszaki ismeretek gyakran háttérbe szorultak, a 600 játékos teljesítményorientációja pedig roppant domináns lett, és mindenki önálló megoldást keresett.

Tehetségprogramok tündöklése és bukása 

Iszonyatos versenyben vagyunk a legjobb munkatársakért. Ennek érdekében mind gyakrabban születnek céges tehetségprogramok, amelyek nem mindig hozzák meg a várt eredményeket. Szakértőnk segítségével bemutatunk néhány kritériumot, amelyek kulcsfontosságúak egy sikeres program érdekében

A legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat a munkahelyen 

A magyar dolgozók számára a munka és magánélet egyensúlya, valamint a kollégákkal való jó kapcsolat után a munka elismertsége a legfontosabb egy új munkahely kiválasztásánál – derült ki egy friss felmérésből. Különösen érzékenyek vagyunk a visszacsatolásokra, ez a szempont nemzetközi átlagban csak a kilencedik helyen szerepel.

Merjünk változtatni 2018-ban 

A magyar munkaerőpiac feszített ugyan, de ez nem minden munkakörre és pozícióra igaz, a közép- és felsővezetői pozícióknál idén beindulhat a mozgolódás – mondta a Piac & Profitnak Ocskay Márta, a CNA Executive Search Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Nemcsak fizetés, élmény is kell a munkavállalónak 

Bátorság, kíváncsiság és technológiai jártasság kell egy cégnél ahhoz, hogy minél teljesebb munkavállalói élményt tudjon nyújtani dolgozóinak. Egyre többen ismerik fel ugyanis, hogy nemcsak a kollégáknak, hanem már az állásra pályázóknak is élményt kell nyújtani, és a cégtől távozókkal is érdemes fenntartani a jó kapcsolatot - többek között ez derült ki az Aon Magyarország első hazai munkavállalói élmény kutatásából.

Hatalmas siker volt a Personal Hungary 

2187 látogató, 78 kiállító, 129 szakmai program – ez az idei Personal Hungary HR-szakmai kiállítás gyors mérlege. A gyors visszajelzések, a két nap alatt elhangzott rövid értékelések arra engednek következtetni, hogy sikerült a 2016-os évet is felülmúlni.

Önvezető autóra vágynak a magyar mérnökök 

Rendkívül ambíciózusak és szakmailag elkötelezettek a magyar mérnökök, többségük ugyanis az alapján választ munkahelyet, hogy hol tudják számára a nagyobb szakmai kihívásokat, és az izgalmasabb feladatokat ajánlani.

Az a szerencsés cég, ahol még van munkaerő 

A hazai vállalkozások többsége nehezen talál szakképzett munkaerőt – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból. Főként az ipari és a mezőgazdasági vállalkozások vannak nehéz helyzetben munkaerő-keresés szempontjából. A cégek toborzási szokása leginkább a hagyományos álláshirdetésnél merül ki, de van olyan is, aki közvetlenül az oktatási intézményekben keresi az új munkaerőt.

Simuljon rendszerbe az új munkatárs! 

A munkaerő felvétel és az új munkatárs céges rendszerbe való beillesztése a legtöbb kis cégnél kevéssé szabályozott, így rengeteg energiát és így pénzt felemésztő folyamat. Pedig itt is sok mindent automatizálhatnánk.

A nyelvtudásnál is fontosabb a lelkesedés 

A munkaadók szerint a cég hírneve, míg a diákok szerint a versenyképes fizetés a legfontosabb tényező az ideális munkahely kiválasztásakor - a Metropolitan Egyetem új kutatása szerint.

Robot veheti fel a következő kollégát? 

A mesterséges intelligenciát és az emberi interakciót ötvöző új kommunikációs megoldást, úgynevezett chatbotot is bevetnek már a legjobb – vagy bármilyen – munkaerő megtalálására. A robot remekül elbeszélget a jelöltekkel.

Már nem az ajánlás a csodafegyver 

Hiába fedik le egyre inkább az élet minden területét a közösségi felületek, egyre kevésbé jellemző, hogy ismerősökön keresztül találnának állást a munkakeresők. A munkavállalók kétharmada az álláskereső oldalakon böngészi a lehetőségeket, míg a cégek háromnegyede is így keres új dolgozókat – derül ki az nrc kutatásából.

Íme Warren Buffett receptje a kiváló alkalmazott megtalálásához 

A 86 éves Warren Buffett nemcsak a világ talán legsikeresebb befektetője, hanem remek menedzser is. Vállalatát, a Berkshire Hathaway-t sem egyedül építette fel. Üzlettársával, Charlie Mungerrel nagyon hisznek a csapatmunkában. Íme az ő receptje arra, milyen a kiváló alkalmazott.

Nem programozókat, tehetségeket keresnek 

Az informatikai szektorban az egyik legsúlyosabb gond a munkaerőhiány. A versenyképesség megőrzéséhez valószínűleg egészen máshogy kell állni a toborzáshoz és a munkavállalókhoz.

Fiatalt keres? Csináljon videót! 

Álláshirdetés helyett profi videóval lehet megfogni a legfiatalabb generációs munkavállalókat. Furcsa? Ha nem akarunk belebukni a munkaerőhiányba, muszáj megszokni az újdonságokat.

A cégek fele nem talál munkást 

A magyar munkaadók 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nehezen talál megfelelő munkaerőt, 32 százalékuk szerint a meghirdetett állásokra nincs jelentkező, 31 százalékuk pedig a szakképzett pályázókat hiányolja egy friss felmérésben.

Nincs dolgozó, mit tehetünk? 

Egyre súlyosabb a munkaerőhiány Magyarországon, bizonyos pozíciókra nem, alig vagy nagyon nehezen lehet találni munkavállalókat. A hiány korántsem csak a diplomásokra jellemző. Targoncások, operátorok, összeszerelők, villanyszerelők, bolti eladók, pénztárosok és postai dolgozók egyaránt a lista élén szerepelnek. Mit tehetnek a cégek ebben a helyzetben?

Jó HR, jó cégreputáció 

Kevés cégnél gondolnak rá, hogy nemcsak ők formálnak véleményt az állásra jelentkezőkről, de a folyamat során a pályázó is megítéli a céget. A munkáltatói márkát, a munkáltató jó vagy rossz hírét a dolgozókon kívül azok is építik vagy rombolják, akik végül nem nyerték el a vágyott pozíciót.

Igénytelen álláshirdetéssel akarunk tehetséges dolgozót? 

Alapos reformra szorulnának az álláshirdetések, a többségük igénytelenül megszerkesztett, sablonos fordulatokkal van megtűzdelve, és nem kínál valódi információkat. Miért kellene egy villanyszerelőnek csapatjátékosnak lennie, és ha mindenki versenyképes fizetést kínál, akkor miért nem elégedettek a dolgozók?

Öt dolog, amin önnél is lehetne spórolni 

Sok vállalkozás slamposan kezeli pénzügyeit, holott éppen ezzel érhetnék el, hogy növekedjen a profitjuk. Összeszedtünk néhány olyan problémás területet, amelyeket a legtöbb magyarországi kkv-nál szinte biztos, hogy nem a kellő figyelemmel kezelnek.

A hobbiján keresztül lelhetjük meg az igazit 

Amikor kevés a jelölt, és egyre kevesebb, talán mindennél fontosabb, hogy megleljük azt a munkatársat, aki nem kerül nekünk súlyos milliókba, mert néhány hónap múlva távozik. A megfelelő embert kiválasztani azonban nem könnyű feladat, sokszor az olyan lényegtelennek tűnő információ is segíthet, mint például mi a jelölt hobbija. Hogyan? Ehhez adunk most tanácsot.

Beindult az üzlet, de kit vegyek fel? 

Ha túl vagyunk az első nagy lépéseken és beindul az üzlet,. akkor jön a következő nagy akadály: meg kell találni azokat az embereket, akik segítenek, hogy továbblépjünk, tovább növekedjünk. Csakhogy ezeknek a tehetségeknek a kiválasztása nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk, ezért a Yahoo igazgatóságána elnöke tanácsainak segítségével megmutatjuk, mit kell figyelembe venni a toborzásnál.

Öt személyiségtípus, akiktől óvakodjunk 

Egy cég sikere mindig az alkalmazottain múlik, ezért különösen fontos, hogy megfelelően válogassuk meg a munkatársainkat. Mutatunk öt olyan személyiségtípust, akiknek jobb ajtót mutatni, ha sikert akarunk elérni az üzleti életben.

Dolgozni nem tudnak, hiába tanulnak a fiatalok 

Hiába van meg már számos fiatalnál a diploma, nyelvtudás, ez még kevés ahhoz, hogy megfeleljenek a cégeknek. A cégek a gyakorlat-orinentált tudást, a kommunikációs és problémamegoldó képességeket és a céltudatosságot hiányolják.

A munkatárs lett a hiányzó nyersanyag 

Egyre több cégvezető véleménye szerint a munkaerő hiány ma már a fejlődést akadályozza. Új beruházások mérlegelése során egyre gyakrabban merül fel a dilemma: vajon lesz-e elég ember a gyártósorokra, az üzembe, vagy a fejlesztési feladatok elvégzésére.

Felszívódtak a jó melósok 

Kevés a jelentkező, hosszú ideig tart a toborzás, a jó jelöltek felszívódtak. Átlagosan háromszáz jelentkezőt kell meghallgatni egy álláshely betöltéséért. A megváltozott viszonyok új toborzási módszereket követelnek meg a cégektől, hogy csökkentsék a kiválasztás költségeit.

Aki nem Steve Jobs, annak azért kell a diploma 

Sok technológiai céget egyetemről kiugrott emberek tettek naggyá, de ez nem jelenti azt, hogy az informatika fővárosában senkit nem érdekel a diploma. Sőt, pontosan az ellenkezője az igaz.

Így kerüljük el, hogy pokol legyen a videóinterjú 

Egyre gyakoribb, hogy a személyes találkozó előtt a cégek videóinterjúra kérik a jelölteket, de a könnyed beszélgetésből könnyen lehet igazi pokoljárás is. Megmutatjuk, mire kell ügyelnie egy ilyen esemény során a pályázónak és a pályáztatónak.

Új fegyverek kellenek a jó munkaerőért 

Nincsenek könnyű helyzetben a cégek a mai munkaerőhiányos környezetben– és nincsenek könnyű helyzetben a fejvadászok sem, ha embert akarnak találni a nyitott pozíciókra. Egyre kevesebb az elérhető, megfelelően képzett munkaerő, így a toborzási gyakorlaton változtatniuk kellett az elmúlt években. Az online marketing ezt a területet sem kíméli.

Ennyire nincsenek jelöltek 

A munkatársat kereső cégek rendre abba ütköznek, hogy egy-egy állásra nem találnak alkalmas jelölteket. A jelenség nem új keletű, különösen a meghirdetett IT és mérnöki állások esetében már évek óta jellemző. Az egyre több szakmában jellemző helyzet azonban kezd általánossá válni, és emiatt drámai következményekkel fenyeget. Szakemberek szerint a megváltozott munkaerőpiaci viszonyok újfajta stratégiát igényelnek mind a munkaadók, mind a munkavállalók részéről.

Mire figyeljünk, hogy a megfelelő embert válasszuk? 

A megfelelő jelölt kiválasztása egy adott pozícióra még akkor is nagyon nehéz feladat, ha egyébként szerencsés helyzetben vagyunk és sok jelöltből válogathatunk. A szakmai kompetenciák mellett a pszichológiának is komoly szerepe van. Segítünk elkerülni néhány, a szakemberek által jól ismert csapdát!

Állásinterjú randiként? Miért ne! 

A munka világa és a társkeresés nem is különbözik annyira, mint gondolnánk, ugyanúgy az első benyomás, a testbeszéd dönt az állásinterjún, mint az első randin. A Hays 5 pontban foglalta össze, hogy miért is hasonló ez a két terület.

Amikor felvesszük, már azt is tudjuk, mikor rúgjuk ki 

Egy vállalat HR-szakembere számára mára fontosabbak meghatározott személyiségjegyek, mint az eddigi munkahelyi tapasztalatok és a megszerzett készségek. Ehhez nyújt megfelelő mérési eszközt a big data elemzés, amely a jelölt kiválasztási folyamatában előrejelezheti akár azt is, hogy mekkora eséllyel és mikor hagyja majd el a céget. A digitális adatbányászat így a HR legfontosabb folyamatait írhatja át 2016-ban.

Így dolgozunk pár év múlva 

Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy az innovációs verseny és a globalizálódás milyen hatással van a vállalati szerkezetre, a munkakörökre és a dolgozókra. Nézzük végig a most zajló átalakulásokat a HR és a szervezet életében, amelyek egyben lehetőséget is adnak a sikeres alkalmazkodásra!

Még hogy egy profi drága? Csak várjon, amíg egy amatőrt alkalmaz! 

Azt mondják, minden csapat annyira erős, amennyire a leggyengébb embere. A vállalatok legdrágább erőforrása az ember, miért ne lehetne kiaknázni a bennük rejlő tudást, energiát, lelkesedést, tenni vágyást a vállalat üzleti érdekei szerint? Szakértőnk segít!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo