A legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat a munkahelyen

A magyar dolgozók számára a munka és magánélet egyensúlya, valamint a kollégákkal való jó kapcsolat után a munka elismertsége a legfontosabb egy új munkahely kiválasztásánál – derült ki egy friss felmérésből. Különösen érzékenyek vagyunk a visszacsatolásokra, ez a szempont nemzetközi átlagban csak a kilencedik helyen szerepel.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A céges kultúra befolyásolja leginkább a munkahelyválasztást. A magyarok számára kiemelt szempontként szereplő egyensúly a magánélettel, illetve a jó munkahelyi viszonyok minden országban előkelő helyen szerepelnek, de az elismertség nálunk hét hellyel, a fizetés mértéke pedig négy hellyel került előrébb, mint a nemzetközi átlagban.

fotó: willistower.com

Ezzel szemben közel sem vagyunk annyira érzékenyek a felettesünkkel való kapcsolatra, mint más országok dolgozói: míg nemzetközi szinten a harmadik legfontosabb szempont a főnökkel való jó viszony, nálunk csak a hetedik helyen végzett. Érdekesség, hogy a magyaroknak fontos az is, hogy hatékonynak érezzék a munkavégzést (10. hely), míg más országokban ez nem kiemelkedő igény (19.hely).

Megjött a hőség, mire kell ügyelned a munkahelyen?
A hőség mindenkit megvisel, de talán a legnehezebb helyzetben azok vannak, akik kénytelenek a hőhullámot a munkahelyükön végigszenvedni. A nagy melegben különösen ügyelni kell néhány óvintézkedés betartására, és bevetni néhány praktikát.
A tudatos munkáltatói stratégiával rendelkező cégvezetőknek nem lesz meglepő, de mégis sokat elárul a Magyarországon megszokott vállalati kultúráról, hogy a dolgozók számára tíz legfontosabb pontból hat a munkahelyi közérzetéhez kapcsolódik. Tapasztalataink szerint a munkavállalók azokat a szempontokat sorolják előre ezeken a listákon, amelyeket a leginkább hiányolnak a jelenlegi munkahelyükön” –magyarázta az adatokat Martis István, a kutatás hazai lekérdezéséért felelős Profession.hu ügyvezető igazgatója.

A munkavállalói magatartás megismerése kiemelten fontos a munkaerőpiacot befolyásoló gazdasági szereplők számára. A változó kihívásokra ugyanis csak akkor tudunk jó választ adni, ha ismerjük az álláskeresők döntési folyamatait. Egy jó munkahelyi környezet, ahol a dolgozók hatékonyan működnek együtt és a felettesek megfelelően adnak pozitív visszacsatolásokat jelenleg a magyar munkavállalók álommunkahelye” - mondta Kotsis Ádám, az elemzést végző Boston Consulting Group (BCG) budapesti irodájának vezető szakértője.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo