Info & tech cikkek
A hibrid a menő - nem csak az autóknál
A hibrid a menő – úgy tűnik, nem csak az autóiparban. A mobileszközök új királya a tablet. Nem is telefon, nem is laptop, hanem a kettő kombinációja, az előnyök ötvözésével.
Közelebb hozza az ügyfeleket a technológia
A menedzserek túlnyomó többsége szeretné közelebb tudni magát az ügyfelekhez: 87 százalékuk a következő 2-5 évben a korábbinál lényegesen intenzívebb együttműködést akar kialakítani velük. keresik, de nem találják a hangot a marketingesekkel.
Állandó veszélyben a kisvállalati honlapok
Minden harmadik kisvállalat weboldalán súlyos vagy közepes besorolású biztonsági hiba mutatható ki. A tátongó biztonsági réseket kihasználva percek alatt komoly, akár a vállalkozás teljes működésére kiterjedő károkat lehetne okozni. Száz kisvállalati honlap vizsgálatából az is kiderült, hogy az egyedi fejlesztésű weboldalak egyáltalán nem garantálnak nagyobb biztonságot.
A kontroll a legfontosabb előny a cégeknek
Egyre fontosabb szempont a cégek életében a mérhetőség, ugyanis jelentős költségeket takaríthatnak meg azok a vállalatok, melyek ellenőrzésük alatt tartják a munkakörnyezetüket. Az M2M megoldások szinte teljes körű átláthatóságot biztosítanak a cégek számára, és a szerteágazó lehetőségeknek köszönhetően a dolgozók és az eszközök mérhetővé, a vagyontárgyak pedig védhetővé válnak, s költséghatékonyság tekintetében is előnyökre tehetnek szert.
Nem utópia a gépesített egészségügy
Az M2M (gépek közötti) kommunikáció az egészségügyben számtalan olyan kihívásra ad választ, amely ma még sok esetben megnehezíti a minőségi betegellátást. Javítja a szolgáltatások színvonalát, csökkenti a költségeket, sőt az eddig nehezen megközelíthető területek ellátását is lehetővé teszi. Mind a betegellátásban, mind az idősgondozásban jelentős előrelépés érhető el a modern információs technológia bevetésével.
Bizalmatlanok és félnek a felhőktől a kkv-k
Hazánkban a kis- és középvállalatoknak még alig 3 százaléka használ valamilyen felhő-alapú szolgáltatást. Ezt a szakértők az óvatosság mellett a hiányos informatikai ismeretekkel magyarázzák.
Facebook: jöhet az üzenőfalas vásárlás
Eddig a céges weboldalakra terelgették a cégek a közösségi oldal látogatóit, de a Facebook megszüntetné ezt a gyakorlatot és a vásárlás folyamatát teljes egészében a saját oldalaira helyezné át.
Nagyobb verseny, több haszon az új internetforradalom hatása
Beláthatatlanul átalakítja a gazdasági életet a „dolgok internete”, a cégeknek új üzleti modelleket kell kidolgozniuk, új konkurensek tűnhetnek fel egyik-pillanatról a másikra. A cégvezetőknek mihamarabb lépnie kell: a folyamat ugyanis már megkezdődött és az átalakulás feltartóztathatatlan.
3 szakértői tipp a sikeresebb honlaphoz
Az elmúlt évtizedben sok kisvállalkozás beleesett abba a hibába, hogy fontosabb volt maga az a tény, hogy legyen egy honlapja, mint az, hogy milyen vagy mennyire hatékony az. Szakértőnk szerint viszont sokat profitálhatunk abból, ha feltárjuk a hibákat!
Hat tanács, hogy biztonságos legyen a BYOD
A BYOD évek óta az egyik leggyakrabban emlegetett jelenség a vállalati IT-szakemberek körében. A hazai cégek többsége azonban még mindig csak részben vagy egyáltalán nem gondoskodik arról, hogy biztonságossá tegye a privát vagy vállalati tulajdonú mobil készülékek használatát a vállalaton belül.
Öt mobilapp, ami leváltja a névjegyet
Ha már elege van abból, hogy állandóan elfogy a névjegye, vagy pont akkor nincs kéznél, amikor a leginkább kellene, érdemes elgondolkozni a virtuális lehetőségeken. Összegyűjtöttünk néhányat. Íme, 5 mobilapplikáció, amely kiváltja a papírt.
Alkalmazásbiztonság? - A leggyengébb láncszem
A növekvő számú mobilapplikáció és a különféle platformokon futó webes alkalmazások a támadások kedvelt célpontjaivá váltak, és a vállalkozások biztonságának gyenge pontjait jelenthetik.
Ügyfélkezelésben mérföldekre lemaradtunk
Bár sok cég panaszkodik arról, hogy az egyre szorosabb piaci versenyben szinte alig tud vevőt szerezni, nem tesznek pluszlépéseket azért, hogy az egyszerű érdeklődőből visszatérő vásárlót generáljanak.
Fényes a felhős jövő
Aki kimarad, az lemarad! Az informatikai fejlesztések területén végképp. Ez az átok régóta sújtja a kisvállalkozásokat, de a virtualizáció megszünteti a hátrányt. Így a céges informatika lépést tarthat az átalakuló igényekkel és innovatív eszközökkel anélkül, hogy egy kkv komoly likviditási problémákat venne a nyakába.
Ezekre figyeljen, ha webshopja van!
A legtöbb internetes oldalon már van lehetőség PayPalon keresztül vásárolni, és a vevők egyre szívesebben használják ezt a fizetési eszközt. Kényelmes, biztonságos és gyors – ezek a leggyakoribb érvek. Nem szabad elfeledkezni arról, hogy nem csak előnyökkel jár a rendszer használata. Íme néhány dolog, amire érdemes figyelni.
3 app, ami tényleg könnyebbé teszi az életet
Ha már úgyis folyton magunkkal cipeljük, érdemes minden fronton kihasználni az okostelefonok képességeit. Összeszedtük három olyan alkalmazást amelyek révén a telefon még több területen lehet a segítségünkre.
A lehetőségek 88%-át veszni hagyjuk
A rendelkezésükre álló adatok 12 százalékát használják a cégek egy felmérés szerint. Ez azt jelenti, hogy a maradék több mint nyolcvan százalékban rejlő lehetőségeket veszni hagyják.
Ha tudjuk, mit akarunk, lesz hozzá eszköz
A kisvállalkozásoknak sokszor hasonló kihívásokkal kell ma megküzdeniük informatikai fronton, mint a nagyobb cégeknek. De szerencsére a legtöbb esetben a megoldások is ugyanúgy rendelkezésre állnak. De hogyan kezdjük használni őket?
Ön webáruház-tulajdonos? Így csinálhat kedvet a vásárláshoz!
Divatos manapság webáruház-tulajdonosnak lenni, de ritkaság a jó webshop, amelyikben szívesen vásárol a felhasználó. Mitől függ, hogy a webáruházunkba látogató, rögtön továbbáll, szörföl egy kicsit az oldalon, rákattint a termékekre vagy vesz is valamit? Íme néhány tanács, hogyan csinálhatunk kedvet a vásárláshoz.
Tudatosabb vásárlást is hozhat az online kassza
A kasszákon keresztül pontosabban megismerhetők a törzsvásárlók egy új informatikai fejlesztésnek köszönhetően, de a vevők maguk is tudatosabbá válhatnak vásárlásaik áttekintésével.
5 konverziónövelő tipp webshopoknak
Van az úgynevezett három másodperces teszt: képzeljük magunkat a vevő helyébe, és nézzünk rá a webshopunkra. Kiderül három másodperc alatt, hogy mit árulunk? Odaadnánk a saját hitelkártyánkat ismeretlenül az oldal alapján? Ha őszintén bármelyik kérdésre nemmel válaszolunk, van teendőnk.
Mobilmarketing: trükkök a sikerhez
Mostanra annyi ember használja mindennap az okostelefonját, hogy a cégeknek muszáj ott is elérhetőnek lenniük. Azonban nemcsak többet szörföznek az emberek telefonról, de máshogy is keresnek. Szakértői tippeket adunk, hogy itt is előkelő helyen legyen a találati listában!
Munka helyett meetingen ülünk havi 3 napot
Az e-mailek és az értekezletek állnak leginkább a hatékony belső működés útjában a hazai közép- és nagyvállalatoknál. Az irodai dolgozók például havonta közel 3 munkanapot töltenek vállalati meetingeken, és egy tipikus, 5 fős döntéshozatal jellemzően 65 e-mailt generál.
11 tipp a biztonságos netes vásárláshoz
Ahogy az online és ezen belül is a mobilfizetés egyre népszerűbb lesz, úgy értékelődik fel a biztonság szerepe is. Egy hatékony védelmi rendszer létrehozásához a hamis e-maileken keresztül történő személyi adatlopásokra is figyelmet kell fordítani.
Ősöreg PC-kről egyből felhőre ugranak a kkv-k
Öt évnél is idősebb a kkv-k által használt PC-k átlagéletkora. A cégek többsége cserélni tervezi elöregedett eszközeit, de nem PC-kre: a kkv-k egyre inkább az új generációs szolgáltatások irányába mozdulnak el. Hódító útra indultak a tabletek és a más mobileszközök is.
Gépek egymás között
Képzeljük el, hogy a kukás csak akkor érkezik, amikor a konténer jelzi a központnak, hogy megtelt, vagy hogy autónk automatikusan riasztja a hatóságokat, ha közúti baleset ért bennünket. Néhány év múlva teljesen természetes lesz, hogy gépjárművek, háztartási készülékek, egészségügyi mérőműszerek és szolgáltatói intézmények online kapcsolatban állnak egymással. A gépek közötti kommunikáció, az M2M sok helyen már ma is működő megoldás, amely megkönnyíti a hétköznapokat, hatékonyabbá teszi a vállalkozásokat.
Nagy biznisz van az adatelemzésben
Az adatelemzést (Data and Analytics) tartják a jövő első számú üzletének a technológiai szektor vezetői. Az adatmenedzsment üzletág előretörését mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly még csak a válaszadók 33 százaléka jelölte meg a jövő egyik legfőbb IT-húzóágazatként, idén viszont már 51 százalékuk említette a várhatóan legtöbb bevételt generáló tevékenységek között.
Szörnyetegből lesz a legjobb asszisztens
A kereslet ingadozik, a piaci igények állandóan változnak, közben pedig egyre súlyosabb szakemberhiánnyal kell szembenézniük a cégeknek. Nem véletlen, hogy az „Ipar 4.0" korában az ember és robot közti együttműködés ennyire középpontba került.
Megváltozik a világ sok kereskedőnek
2014. június 13-tól minden uniós tagállam köteles alkalmazni a fogyasztói jogokról szóló uniós irányelv szabályait. Az irányelv alkalmazása érdekében elfogadott új magyar jogszabály jelentős változást hoz, amit követniük kell a cégeknek.
A papírkosárba szórjuk a pénzt
Egy szervezeten belül nap, mint nap rengeteg dokumentum keletkezik. elektronikusan, mégis csupán egy részük jár be később digitális életutat, többségük ugyanis papírra kerül, és sokuk egyszerűen a papírkosárban végzi.
Öt lépés, amellyel megúszhatja az adatvédelmi bírságot
Márciusban az Európai Parlament elsöprő többséggel megszavazta az EU általános adatvédelmi rendelettervezetét. Ez az előírás kiterjed minden olyan cégre, amely európai állampolgár adatait dolgozza fel, függetlenül attól, hol, melyik országban történik mindez. Összeszedtünk 5 lépést, amellyel vállalkozása adatvédelme erősebb, adatkezelése biztonságosabb lesz.
Közös munka, kockázatok nélkül
A legtöbb felhasználó már megbarátkozott a felhő alapú fájlmegosztással, azonban ennek vannak biztonsági kockázatai, ami a cégek számára különösen kényes lehet. De van megoldás, amivel elkerülhető, hogy olyanok is hozzáférjenek az érzékeny adatokhoz, akiknek nem kellene.
Fejenként napi nyolc spamet kapunk
Csökken a naponta kiküldött spamek száma, de még mindig naponta mintegy 54 milliárd kéretlen üzenet landol a postaládákban. Ugyanakkor egyre veszélyesebbek az adathalász támadások: főleg a PayPal és az Apple ügyfelek voltak veszélyben.
Milliárdokat foghatnának a kis cégek
Akár milliárdos nagyságrendű megtakarítást jelenthetne szektor szinten a kkv-knak a megfelelő nyomtatási technológiák és metódusok használata egy friss felmérés szerint. Adunk néhány tippet, hogyan.
A jó céges honlap 4 alapszabálya
Számtalan kutatás és elemzés látott napvilágot a múltban arról, hogy tulajdonképpen milyen is egy igazán sikeres honlap, ami nem csak hasznos információkkal szolgál a látogatók számára, hanem ezen felül pénzt is hoz tulajdonosának.
A kiszervezés nem mindig hozza meg a kívánt eredményt
A cégvezetők tapasztalatai szerint a céges IT-feladatok kiszervezése nem mindig hozza meg az elvárt eredményeket. A tapasztalatok szerint minél nagyobb költségcsökkentést érnek el, annál inkább háttérbe szorul a modernizáció és a hatékonyság.
Byod után jön ByoIT
A PC korszak végén járunk, az informatikai eszközök divatos használati tárgyakká válása egy újabb szakaszba érhet a nagy hardvergyártók olyan új eszközkategóriáinak segítségével, mint a táblagépek, okostelefonok, ultrabookok vagy a hibrid gépek.
Online rendel, személyesen vesz át a magyar
217 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi webáruházak, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százaléka. Nő a mobilos és tabletes értékesítések száma, és továbbra is a személyes átvételt kedvelik a magyarok.
Virtualizáció: apró lépésekben váltanak a cégek
Nem robbanásszerűen, hanem apró lépésekben érkezik a világszerte tapasztalható virtualizációs trend Magyarországra. A vállalatok ugyanis úgy látják, hogy nincs egy lépésben, azonnal szükségük a teljes it-infrastruktúrájuk átállítására.
A kisebbeknek kedvez a Google
Jelentős mértékben módosította a Google kereső-algoritmusát, és ennek hatására számottevően változott a találati lista is. Az adatok szerint a nagy márkák voltak a mostani frissítés vesztesei.
Öt fontos kérdés az IT kiszervezéséről
Bár sok cégvezető berzenkedik az IT-területek kiszervezésétől, ezzel a gyakorlattal rengeteget lehet spórolni, ráadásul a cég hozzáférhet a legújabb technológiákhoz is.
Nem mindegy hol keressük az igazit!
Napjainkban az internet és a közösségi oldalak segítségével megnövekedett a keresési módszerek száma, ám ez nem feltétlenül gyakorol kedvező hatást a korábban megszokottá vált toborzási tevékenységek hatékonyságára.
Nem veszély, hanem lehetőség!
Egyetlen kereskedő sem tud az internet ellen küzdeni, hiszen a világháló hatalmas embertömegeket ér el, de erre nincs is szükség. A web ugyanis nem ellensége a hagyományos üzleteknek, hanem új lehetőségeket nyújt a vevők magasabb színvonalú kiszolgálásában, modernizálja a vállalatok működését.
Most már kkv-kon a sor
A hazai piac információbiztonsági szempontból már megérett arra, hogy a következő években utolérje a nyugat- európai fejlettségi szintet, ehhez azonban a nagyvállalatok és az állami szektor után a kkv szektor növekedése is elengedhetetlenül szükséges.
Így védekezzünk a kibertámadások ellen
A kiberbűnözők körében egyre népszerűbbek a kezdő infrastruktúrával dolgozó vállalkozások. A célpontok elsősorban az ügyféladatok.
Olcsóbb és hatékonyabb is, ami zöldebb
A zöld gondolkodásmód bármely vállalkozásban elültethető és követhető, mérettől függetlenül. A kisvállalatok éppúgy meg tudják tenni a magukét a környezet megóvásáért, mint a nagyobb társak. Nem is kell hozzá sok, csak egy kicsivel jobban át kell gondolni az IT-források használatát.
A vírusirtás nem halt meg, csak átalakult
A vírusirtás halott – ezúttal a Symantec alelnöke szerint. Valójában azonban az antivírus-megoldásoknak már 15 éve halottnak kellene lenniük. Legalábbis dr. Alan Solomon, az egyik úttörő vírusirtó cég megalapítója már ekkor ugyanezt a kijelentést tette. A valóság azonban ennél sokkal árnyaltabb.
Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.