Miért nem szeretik a dolgozók a felhőt?

Egy lánc mindig annyira erős, mint a leggyengébb láncszeme és az IT területén ez a leggyengébb láncszem maga a felhasználó. Cloud szolgáltatás bevezetésekor gyakran elsikkad annak felmérése, hogy milyen hatással lesz az a vállalat alkalmazottaira, pedig rajtuk áll vagy bukik a siker.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Flickr

Hiába költséghatékony, reagál gyorsan az erőforrás-igények változására és még sorolhatnánk a felhő előnyeit, ha a felhasználói élmény, a UX csak egy szükséges rossz, egy létező, de figyelmen kívül hagyott tényező az összképben. Nem kell kolosszális erőfeszítéseket tenni ahhoz, hogy az alkalmazottak ne nyűgként éljék meg a felhő bevezetését. Csupán oda kell figyelni néhány tényezőre, amik megkeseríthetik használatát – írta együttműködő partnerünk a Bitport.hu.

Mit kíván a felhasználó?

Az egyik fontos jellemző a webes kapcsolat minősége. Tekintve, hogy a felhőben kínált szolgáltatások és alkalmazások elérhetősége jelentős mértékben az adatátvitel minőségétől függ, ha abban akár csak egy kisebb megingás is bekövetkezik, egy nagyobb cégnél akár több százan is egy csapásra képtelenné válnának feladataik elvégzésére, vagy legalábbis drámaian visszaesik hatékonyságuk.

A másik ilyen neuralgikus pontot a felhőben való munkavégzésre használt IT-eszközök jelentik. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen teljesítményű PC-ről vagy laptopról éri el a felhőt az alkalmazott. Noha erőmű nem kell irodai munkavégzéshez, ha már az operációs rendszer maga is megterheli az alulméterezett memóriával, processzorral szerelt gépeket, akkor garantált a cloudszolgáltatással kapcsolatos negatív élmény. A mobil eszközök – okostelefonok, tabletek – esetében pedig a nem mobil eszközökre optimalizált, jellemzően desktop rendszereket kiszolgáló kezelőfelület keserítheti meg a munkavállalók életét.

Az elégedett alkalmazott aranyat ér

Mikor sikeres tehát egy cloudszolgáltatás bevezetése? Akkor, ha az egyéb, szintén fontos paraméterek – költségcsökkentés, jobb IT-alkalmazkodóképesség stb. – mellett az alkalmazottak szívesen használják, nem nyűgként tekintenek rá. Ebben segít, ha a felhő gyakorlatilag láthatatlan a munkavállaló számára: ha nem érzi, hogy a cloudban dolgozik, akkor nem is zavarja.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Felhővel olcsóbb
Egyszerűbb, olcsóbb és sokkal hatékonyabb lesz a működés, ha a kis- és középvállalkozások a kereskedelmi és ügyviteli rendszerekhez csatlakoznak. Ezt korábban csak a nagyobb, tőkeerős cégek engedhettek meg maguknak a kezdő beruházási költségek és az üzemeltetési díjak miatt.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo