Miért nem szeretik a dolgozók a felhőt?

Egy lánc mindig annyira erős, mint a leggyengébb láncszeme és az IT területén ez a leggyengébb láncszem maga a felhasználó. Cloud szolgáltatás bevezetésekor gyakran elsikkad annak felmérése, hogy milyen hatással lesz az a vállalat alkalmazottaira, pedig rajtuk áll vagy bukik a siker.

Kép: Flickr

Hiába költséghatékony, reagál gyorsan az erőforrás-igények változására és még sorolhatnánk a felhő előnyeit, ha a felhasználói élmény, a UX csak egy szükséges rossz, egy létező, de figyelmen kívül hagyott tényező az összképben. Nem kell kolosszális erőfeszítéseket tenni ahhoz, hogy az alkalmazottak ne nyűgként éljék meg a felhő bevezetését. Csupán oda kell figyelni néhány tényezőre, amik megkeseríthetik használatát – írta együttműködő partnerünk a Bitport.hu.

Mit kíván a felhasználó?

Az egyik fontos jellemző a webes kapcsolat minősége. Tekintve, hogy a felhőben kínált szolgáltatások és alkalmazások elérhetősége jelentős mértékben az adatátvitel minőségétől függ, ha abban akár csak egy kisebb megingás is bekövetkezik, egy nagyobb cégnél akár több százan is egy csapásra képtelenné válnának feladataik elvégzésére, vagy legalábbis drámaian visszaesik hatékonyságuk.

A másik ilyen neuralgikus pontot a felhőben való munkavégzésre használt IT-eszközök jelentik. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen teljesítményű PC-ről vagy laptopról éri el a felhőt az alkalmazott. Noha erőmű nem kell irodai munkavégzéshez, ha már az operációs rendszer maga is megterheli az alulméterezett memóriával, processzorral szerelt gépeket, akkor garantált a cloudszolgáltatással kapcsolatos negatív élmény. A mobil eszközök – okostelefonok, tabletek – esetében pedig a nem mobil eszközökre optimalizált, jellemzően desktop rendszereket kiszolgáló kezelőfelület keserítheti meg a munkavállalók életét.

Az elégedett alkalmazott aranyat ér

Mikor sikeres tehát egy cloudszolgáltatás bevezetése? Akkor, ha az egyéb, szintén fontos paraméterek – költségcsökkentés, jobb IT-alkalmazkodóképesség stb. – mellett az alkalmazottak szívesen használják, nem nyűgként tekintenek rá. Ebben segít, ha a felhő gyakorlatilag láthatatlan a munkavállaló számára: ha nem érzi, hogy a cloudban dolgozik, akkor nem is zavarja.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Felhővel olcsóbb
Egyszerűbb, olcsóbb és sokkal hatékonyabb lesz a működés, ha a kis- és középvállalkozások a kereskedelmi és ügyviteli rendszerekhez csatlakoznak. Ezt korábban csak a nagyobb, tőkeerős cégek engedhettek meg maguknak a kezdő beruházási költségek és az üzemeltetési díjak miatt.

Véleményvezér

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők 

Eddig se feszítették szét a munka istrángját a fideszes EP-képviselők.
Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk

Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk 

Meddig megyünk lefelé a gödörbe?
Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz

Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz 

Lassú, de legalább rázós a magyar HÉV élmény.
Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon 

Magyar Péter és a kormánytagok most Európa színe-java előtt vívnak egymással.
Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo