Hiába költséghatékony, reagál gyorsan az erőforrás-igények változására és még sorolhatnánk a felhő előnyeit, ha a felhasználói élmény, a UX csak egy szükséges rossz, egy létező, de figyelmen kívül hagyott tényező az összképben. Nem kell kolosszális erőfeszítéseket tenni ahhoz, hogy az alkalmazottak ne nyűgként éljék meg a felhő bevezetését. Csupán oda kell figyelni néhány tényezőre, amik megkeseríthetik használatát – írta együttműködő partnerünk a Bitport.hu.
Mit kíván a felhasználó?
Az egyik fontos jellemző a webes kapcsolat minősége. Tekintve, hogy a felhőben kínált szolgáltatások és alkalmazások elérhetősége jelentős mértékben az adatátvitel minőségétől függ, ha abban akár csak egy kisebb megingás is bekövetkezik, egy nagyobb cégnél akár több százan is egy csapásra képtelenné válnának feladataik elvégzésére, vagy legalábbis drámaian visszaesik hatékonyságuk.
A másik ilyen neuralgikus pontot a felhőben való munkavégzésre használt IT-eszközök jelentik. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen teljesítményű PC-ről vagy laptopról éri el a felhőt az alkalmazott. Noha erőmű nem kell irodai munkavégzéshez, ha már az operációs rendszer maga is megterheli az alulméterezett memóriával, processzorral szerelt gépeket, akkor garantált a cloudszolgáltatással kapcsolatos negatív élmény. A mobil eszközök – okostelefonok, tabletek – esetében pedig a nem mobil eszközökre optimalizált, jellemzően desktop rendszereket kiszolgáló kezelőfelület keserítheti meg a munkavállalók életét.
Az elégedett alkalmazott aranyat ér
Mikor sikeres tehát egy cloudszolgáltatás bevezetése? Akkor, ha az egyéb, szintén fontos paraméterek – költségcsökkentés, jobb IT-alkalmazkodóképesség stb. – mellett az alkalmazottak szívesen használják, nem nyűgként tekintenek rá. Ebben segít, ha a felhő gyakorlatilag láthatatlan a munkavállaló számára: ha nem érzi, hogy a cloudban dolgozik, akkor nem is zavarja.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!