A cég közleménye szerint az utóbbi időben megnövekedett az un. előszobaoldalak száma, amely rontja a találati lista minőségét, és céljuk ezen oldalak kiszűrése, azaz büntetése – írja az ite.hu SEO portál.
Előszobaoldalak alatt a Google olyan oldalakat ért, amelynek célja, hogy a keresőkből érkező látogatókat egy bizonyos oldalra vigyenek át. Például olyan listát mutatnak, ahol a lista minden pontja ugyan arra az oldalra visz.
Szintén az előszobaoldalak közé tartoznak az olyan weboldalak, amelyek webáruházakba irányítják át a látogatókat, ahol a vásárlásért a kiinduló oldal tulajdonosa jutalékot kap. (A Panda algoritmus súlyosan érinti a webshopokat, hogy elkerülje a vevővesztést, olvassa el korábbi cikkünket!)
A Google már több mint tíz éve küzd az ilyen oldalak ellen, több-kevesebb sikerrel. A mostani módosítással vélhetően további előszobaoldalakat tudnak majd kiszűrni.
Hazai oldalakat is érinthet
A Google szigorítása a hazai kkv szektort is érintheti, ugyanis a Google algoritmusai olykor ártatlan oldalakat is büntetnek. A Google több kérdést is megfogalmazott, amelynek segítségével a weboldaltulajdonosok eldönthetik, hogy oldalaik, vajon előszobaoldalnak minősülnek-e a kereső szemében:
- az oldal a keresőmotorokra van optimalizálva és az a célja, hogy a látogatókat az oldal relevánsabb, vagy használhatóbb részére irányítsa?
- az oldal, amúgy hasznos listákat (termék, helyek) duplikál, amelyek már megtalálhatóak az oldalon, abból a célból, hogy több keresőforgalmat szerezzen?
Sajnos a Google meghatározása nem egyértelmű. Így például, ha egy vízszerelő több városban is nyújt szolgáltatást és külön aloldalakat hoz létre az egyes településekre, ahonnan a kapcsolat oldalra irányít át, az akár büntetésre is számíthat. A bejelentés bár pontos dátumot nem közöl, de, azt írja, hogy „hamarosan” várható az algoritmus módosítás, amely az érintett oldalak széles körét érintheti majd.