Elbuknak a hazai márkák a Google tesztjén

Április 21-én érkezik a Google új mobil algoritmusa, ami megintcsak felülírja a keresőoptimalizálást. Hogy milyen felkészületlenek a magyar vállalatok, az jól látszik abból, hogy egy kutatás szerint a hazai nagy márkaoldalak többsége elbukik a Google új tesztjén.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A márkacégek weboldalainak 57%-a , a leglátogatottabb portálok 27%-a, és az állami weboldalak döntő többsége elbukott azon a teszten, amely azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a Google mobilbarát minősítésének. (Nemcsak az oldal felépítésében, hanem a tartalomban is gyakran vétünk bakikat.)

Márkaweboldalak veszélyben

Az ite.hu SEO magazin kutatásában 200 TOP weboldalt vizsgált meg, annak apropóján, hogy április 21-én érkezik a Google új rangsorolása, amely háttérbe szorítja a mobil keresések során azokat a weboldalakat, amelyek nem mennek át a Google tesztjén.

A felmérésben a Google hivatalos tesztelő eszközét használták, és megdöbbentő eredményeket kapott. A leglátogatottabb hazai portálok 27 százaléka nem volt mobilbarát, köztük olyan nagy portálok, mint a stop.hu, a femina.hu, vagy éppen a hirado.hu, legalábbis a Google teszteszköze szerint.

Az arány még rosszabb a vezető hazai vállalatok, és márkák esetén. Itt a weboldalak többsége, 54 százaléka bukott el a vizsgán, köztük olyan nagy cégek weboldalai, mint az audi.hu, a cba.hu, vagy a tesco.hu. De számos más hazai cég weboldala is elbukott a vizsgán, holott ezek Magyarország legnagyobb árbevételű cégei közé tartoznak. A hazai kis és középvállalkozások esetében ez az arány még lényegesen rosszabb lehet.

Az állami intézmények teljesítettek a legrosszabbul

A kutatás érintőlegesen vizsgálta a legismertebb állami intézmények, valamint a hazai pártok weboldalait is. A számok itt voltak a leginkább lesújtóak. A tíz talán legjelentősebb állami intézmény weboldala közül, egyedül a Parlament oldal, ment át a teszten. A Magyar Nemzeti Bank, az Alkotmánybíróság, de még a kormany.hu, se felelt meg a mobilbarát feltételeknek a tesztelő eszközön. A pártok weboldalai közül az MSZP, az LMP és a PM bizonyult mobilbarátnak, míg a többi párt honlapja nem teljesítette a tesztet.

Az eredményeknek nem csak elvi jelentőségük van. Április 21-től kezdve, azok a weboldalak, amelyek nem mentek át a teszten lényegesen rosszabb helyen lesznek csak megtalálhatóak a Google találati listáján, amennyiben a keresést mobil eszközökről indítják. Idehaza a mobil keresések arány évente megduplázódik, ma már a keresések 10-25%-a mobileszközökről történik.

Jó honlapot szeretne? Ezt gondolja át!
Miről beszélgessünk a fejlesztővel, amikor honlapot tervezünk? Mit jelent egy site kitalálásakor a tudatos tervezés? Hogyan alakítsunk ki egy oldalt úgy, hogy később csak a fejlesztésre szánt összeget fordítsuk rá, ne kelljen újratervezni az egészet?

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo