Elbuknak a hazai márkák a Google tesztjén

Április 21-én érkezik a Google új mobil algoritmusa, ami megintcsak felülírja a keresőoptimalizálást. Hogy milyen felkészületlenek a magyar vállalatok, az jól látszik abból, hogy egy kutatás szerint a hazai nagy márkaoldalak többsége elbukik a Google új tesztjén.

Kép: SXC

A márkacégek weboldalainak 57%-a , a leglátogatottabb portálok 27%-a, és az állami weboldalak döntő többsége elbukott azon a teszten, amely azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a Google mobilbarát minősítésének. (Nemcsak az oldal felépítésében, hanem a tartalomban is gyakran vétünk bakikat.)

Márkaweboldalak veszélyben

Az ite.hu SEO magazin kutatásában 200 TOP weboldalt vizsgált meg, annak apropóján, hogy április 21-én érkezik a Google új rangsorolása, amely háttérbe szorítja a mobil keresések során azokat a weboldalakat, amelyek nem mennek át a Google tesztjén.

A felmérésben a Google hivatalos tesztelő eszközét használták, és megdöbbentő eredményeket kapott. A leglátogatottabb hazai portálok 27 százaléka nem volt mobilbarát, köztük olyan nagy portálok, mint a stop.hu, a femina.hu, vagy éppen a hirado.hu, legalábbis a Google teszteszköze szerint.

Az arány még rosszabb a vezető hazai vállalatok, és márkák esetén. Itt a weboldalak többsége, 54 százaléka bukott el a vizsgán, köztük olyan nagy cégek weboldalai, mint az audi.hu, a cba.hu, vagy a tesco.hu. De számos más hazai cég weboldala is elbukott a vizsgán, holott ezek Magyarország legnagyobb árbevételű cégei közé tartoznak. A hazai kis és középvállalkozások esetében ez az arány még lényegesen rosszabb lehet.

Az állami intézmények teljesítettek a legrosszabbul

A kutatás érintőlegesen vizsgálta a legismertebb állami intézmények, valamint a hazai pártok weboldalait is. A számok itt voltak a leginkább lesújtóak. A tíz talán legjelentősebb állami intézmény weboldala közül, egyedül a Parlament oldal, ment át a teszten. A Magyar Nemzeti Bank, az Alkotmánybíróság, de még a kormany.hu, se felelt meg a mobilbarát feltételeknek a tesztelő eszközön. A pártok weboldalai közül az MSZP, az LMP és a PM bizonyult mobilbarátnak, míg a többi párt honlapja nem teljesítette a tesztet.

Az eredményeknek nem csak elvi jelentőségük van. Április 21-től kezdve, azok a weboldalak, amelyek nem mentek át a teszten lényegesen rosszabb helyen lesznek csak megtalálhatóak a Google találati listáján, amennyiben a keresést mobil eszközökről indítják. Idehaza a mobil keresések arány évente megduplázódik, ma már a keresések 10-25%-a mobileszközökről történik.

Jó honlapot szeretne? Ezt gondolja át!
Miről beszélgessünk a fejlesztővel, amikor honlapot tervezünk? Mit jelent egy site kitalálásakor a tudatos tervezés? Hogyan alakítsunk ki egy oldalt úgy, hogy később csak a fejlesztésre szánt összeget fordítsuk rá, ne kelljen újratervezni az egészet?

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo