Miért nem használ felhőt a magyar cég?

Az EU statisztikái szerint a cloud computingot használó hazai cégek aránya messze elmarad az átlagtól, az éllovas nemzetektől pedig már-már fényévekre vagyunk. A felmérés szerint főleg a kkv-k ódzkodnak a felhő alapú technológiától.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

Az Európai Unió 2014-es adatokkal dolgozó felmérés a legalább tíz főt alkalmazó európai cégeknél vetette össze a számítási felhő használatának jelenlegi állapotát az EU-ban. Cloud szolgáltatás igénybevételének az elsődleges feltétele, hogy a vállalat rendelkezzen interneteléréssel. Ez mára gyakorlatilag megszűnt korlátnak lenni, hiszen a kontinens, legalább tíz főt foglalkoztató vállalatai közül szinte mindegyik (97%) csatlakozik a netre.

Ehhez képest a cloud szolgáltatások igénybevételénél már óriási különbségek mutatkoznak. Magyarország hátulról a hatodik helyet foglalja el: a 19 százalékos átlaghoz képest mindössze a hazai cégek 8 százaléka nyilatkozott úgy, hogy munkafolyamataikban szerepet kap egy vagy több, számítási felhőn alapuló megoldás. Ehhez képest a listavezető, jellemzően skandináv országokban 40-50 százalékot ér el ugyanez a mutató – elemezte a felmérés adatait együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Félnek és nem értik

A felmérés igyekezett arra is rávilágítani, milyen faktorok akadályozzák a cloud elterjedését. A negatív tényezők közül kimagaslik a potenciális biztonsági problémák köre: a nagyvállalatok 57, a kis- és közepes vállalkozások 38 százalékánál tartanak például attól, hogy a vállalat falain kívül tárolt adatok esetleg illetéktelen kezekbe kerülnek. Apropó tárolás, a céges adatok fizikai hollétének kérdés szintén kardinális visszatartó erő, hiszen a nagyok 46, a kisebbek 29 százalékánál ez is szerepelt az elbizonytalanító dolgok listáján. Nem véletlen, hogy a szolgáltatók egyre-másra igyekeznek lokális központokat nyitni.

Érdekes, hogy bár a cloud computing esetében általában az előnyök között szokták említeni annak árképzését, a válaszadók körülbelül harmada pontosan a szolgáltatások magas árszintjét említette negatívumként. Az viszont már kevésbé meglepő, hogy elsősorban a kkv-k esetében jelent visszatartó erőt az információ, az alapos tudás hiánya. Mivel a kisebb cégek harmada nyilatkozott úgy, hogy alapvetően azért nem használja a cloud szolgáltatásokat, mert nem érti világosan annak működését, lehetőséget, így általános ismeretterjesztéssel, a célcsoport tudatos edukálásával az elkövetkezőkben sokat lehetne javítani a fenti arányokon.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

A kőkorszakban ragadt a magyar üzleti világ
A digitális technológiák integrálódása az üzleti életben szinte minden területen siralmas állapotokat mutat, legyen szó a felhőalapú technológiákról, elektronikus dokumentumkezelésről, információmegosztásról.

Véleményvezér

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.
Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány

Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány 

A főpolgármester jogosan kérdezi, hogy mi lesz a mini-Dubajra szánt 320 milliárd forintos állami támogatással.
Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen

Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen 

Az Orbán-kormány „leigázta” a szlovákiai magyar politikai vezetőket.
Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo