1. Bitrix24.com
A 12 alkalmazottig ingyenesen használható Bitrix24.com a leggyorsabban bővülő közösségi intranet, amely egyszerűbbé teszi a munkatársak közötti együttműködést. A bármilyen eszközön – asztali számítógépen, mobilon, tableten, laptopon – futó, egyetlen alkalmazás többet is kivált az irodában: van benne többek között CRM-rendszer, projektmenedzsment-megoldás, határidőnapló, dokumentummegosztó, online HR-megoldás. A bárhonnan, bármikor elérhető felhő alapú alkalmazás használata egyszerű, elég egy gyors tréning, és mindenki képbe kerül. Az alapszoftver ingyenes, a korlátlan felhasználókat tartalmazó csomag havi 99 dollártól indul.
A magyarul is beszélő RememberTheMilk.com online feladatkezelő, amely segít a feladat- és időmenedzsmentben, hogy soha ne feledkezzünk meg a tejről. Úgy működik, mint egy mindent az egyben feladatkezelő, e-naptár és tennivalólista. Ezenkívül megoszthatjuk és eloszthatjuk így a feladatokat másokkal akár Gmailen keresztül. Az alkalmazás elérhető az Evernote, a Google Calendar vagy a Twitter platformján is. A regisztráció ingyenes, a pro csomag egy évre 25 dollárba kerül. Utóbbihoz exkluzív mobilalkalmazás-felület is társul, valamint a Microsoft Outlook integrációjának lehetősége.
3. Kolab.org
A nyílt forráskódú csoportmunka-alkalmazás, a Kolab.org akár a saját szerverünkön futtatható, vagy – ha ezt nem szeretnénk – a felkínál hosztolt megoldás is igénybe vehető. A megbízható és biztonságos alkalmazással könnyedén megoszthatunk feljegyzéseket, e-mail elérhetőségeket, naptárbejegyzéseket, címlistát, telefonszámokat. A mobil és professzionális szoftver sokat segít, hogy a munkaszervezés hatékonyabb legyen, igaz, kell egy kis idő, mire megtanuljuk, hogyan kell használni. Ha már rájöttünk a lényegre, megtérül a ráfordított idő.
4. Szamlazoapp.hu
A számlázóprogram az androidos tableten, okostelefonon és iPaden egyaránt fut. Az Appra Magyar! hazai fejlesztésű mobilalkalmazások versenyén több mint ötezer szavazatot elnyert, egyszerű és hatékony megoldás figyelmeztet a számlák fizetési határidejére, a NAV hatályos szabályai szerint elektronikusan kézbesít, és igény szerint testre szabható. A számlázóapp segítségével kézben tarthatjuk a vállalkozásunk pénzügyi helyzetét a bevételektől a kiadásokig – bejövő számlák, bérköltségek, kifizetett adók stb. Ráadásul az alkalmazás véd a téves adatbeviteltől a beépített adószám- és bankszámla-ellenőrző algoritmusok révén. Grafikus megjelenítése segít átlátni a cég pénzügyi helyzetét.
A magyar fejlesztésű értékesítési támogatási megoldást a vevők nyomon követésére fejlesztették ki kkv-k számára. Segít meghatározni a folyamatokat, növelni az értékesítést, illetve irányítani az értékesítő csapat munkáját. A Magyar Telekom Üzleti appok versenyét, majd a Deutsche Telekom regionális versenyét is megnyerő, web alapú rendszer fókuszában az értékesítési folyamat áll: a cég összes ügyfelének adatait és a feladatokat egy rendszerben, naprakészen tárolja. Az akár okostelefonról vagy táblagépről is elérhető alkalmazás segítségével nyomon követhető, hogy az ügyfelek épp hol helyezkednek el az értékesítési folyamatban, és az automatizált utánkövetés használatával továbblépésük is elősegíthető.
6. Justdoo.hu
A web alapú feladat- és projektkezelő alkalmazás segít, hogy tudatosan szervezzük meg a napi teendőinket, hatékonyan támogatja a csapatmunkát és a feladatok delegálását. Az időgazdálkodási elvekre épülő, speciálisan a kis és közepes cégek vezetői és vállalkozók számára optimalizált alkalmazással egy helyen kezelhetjük a feladatainkat, követhetjük az ügyfeleinkkel és a munkatársainkkal való kommunikációnkat a feladat kiadásától a megvalósulásig. A bárhonnan – akár Windows, Linux vagy Mac operációs rendszert használ a cég, valamint Android és iOS (iPhone, iPad) okostelefonról, tabletről – elérhető megoldás ingyenes egy felhasználó, 10 projekt, 50 feladat és korlátlan partner esetén. Havi 900 forintért viszont már a projektek és a feladatok számában sincs korlátozás, kettő vagy több felhasználó esetén pedig felhasználónként 1000 forintot kell fizetni, ezért viszont 5 gigabájt tárhely is jár.
7. Join.me
A meetingeket és a webkonferenciákat egyszerűsíti le a könnyen használható és megbízható telekonferencia-alkalmazás, a Join.me. A LogMeIn fejlesztésének alapváltozata – egy VoIP technológián alapuló,10 felhasználós azonnali képernyőmegosztó – ingyenes, de felhasználónként havi kevesebb mint 20 dollárért akár 250 fős távoli prémiummeetingeket is szervezhetünk prezentációval anélkül, hogy fizikailag egy teremben lennének a résztvevők. A mai munkamódszerekre fejlesztett mobiltelefonos alkalmazás segítségével akár spontán „összejöveteleket” is toborozhatunk. Elég egyetlen klikk, és máris a résztvevők között vagyunk.
8. IFTTT.com
A már iOS és androidos verzióban is elérhető IFTTT – az If This, Then That rövidítéséből származik az alkalmazás neve – bizonyos webes szolgáltatásokat kapcsol össze. Lényege, hogy bizonyos logika szerint társít dolgokat úgynevezett vények segítségével: például, ha valaki megjelöl egy fotót a Facebookon, a kép azonnal töltődjön le a Dropboxba. Kétféle vény van, a forrás (trigger) és a reakció (action). Forrás lehet például a Facebook, az e-mail fiókunk, az Evernote, a LinkedIn, a Twitter – közel 100 lehetőség a telefonhívástól az aktuális pozícióig. A reakció is ezeken a csatornákon történik, például a telefon lenémítása, e-mail küldése, fotó feltöltése stb. Az ingyenes program könnyen használható, a vényei sűrűn frissülnek.