Info & tech cikkek
Folyamatos fejlesztés nélkül ne várjunk sokat az IT-től
A legtöbb céges informatikai beruházás mellett egy konkrét probléma miatt döntenek a cégek. Ha ez megoldódik, nem is foglalkoznak többet az üggyel. Szakértőnk szerint viszont muszáj állandóan fejlődő folyamatként tekinteni a céges informatikai, különösen az ERP rendszerekre, hogy kihozhassuk belőlük azt, amire tényleg képesek a cég érdekében.
8+1 tipp a rejtett költségek csökkentésére
Az irodai működésnek tulajdonképpen mindegy egyes elemén lehet takarékoskodni, ha jobban megnézzük. A folyamatos, apró változtatásokkal pedig végül jelentős megtakarítást is elérhetünk. Ehhez pedig elsősorban az agyunkra van csak szükség - hogy átgondoltan tegyük amit teszünk.
Agyunk és az online világ zaja
Sokáig az információtúltengéstől féltünk, mondván, az megterheli elménket. Ma viszont már az információfüggőség tűnik veszélyesebbnek. Online junkie-k lettünk. Itt a válasz: az unplugged-mozgalom.
Nem akarunk ingyen telefonálni, de nem is engedik
Magyarországon használják ki legkevésbé az interneten keresztüli telefonálás lehetőségét. Pedig ez a megoldás a vállalkozások költségeit is csökkentené, igaz, hogy a hazai szolgáltatók sem feltétlenül támogatják az olcsóbb telefonálás elterjedését.
Biztonságos adattemetés - ez is a cégek dolga
A legtöbb kis- és középvállalkozás különböző hosztingcégeknél bérel weboldalának tárhelyet. Arra azonban kevesen gondolnak, vajon mi történik az adatokkal olyankor, amikor fel szeretnék bontani a szerződést.
Négy tipp, hogy ne maradjon le cége a digitális versenyben
A gombamód szaporodó digitális megoldásokhoz kapcsolódó szakzsargon olyan összetett és bonyolult lett, hogy egy átlagos halandó számára idegen nyelvnek hangzik. Adunk néhány tippet, hogyan növelheti cége digitális kompetenciáit a teljes hierarchiában.
Az üzleti célú online kereskedelemben még van hova fejlődnünk
Egyelőre gyerekcipőben jár a vállalatok közötti online kereskedelem, pedig a lehetőség adott. Annak ellenére, hogy a hazai bejegyzésű cégek 61 százaléka rendelkezik weboldallal, csupán 11 százalékuk kap megrendelést weboldalukon keresztül, ami az európai aránynak csupán a kétharmada, derül ki az Eurostat legutóbbi információiból.
Kinek kell mobilalkalmazás?
A napjainkban széles körben elterjedt okostelefonoknak köszönhetően egyre több magyar nyelvű mobil alkalmazást találunk a különböző online szoftveráruházakban. Annak ellenére, hogy egy mobil alkalmazás rendkívül hasznos lehet cégünk számára, érdemes megfontolni, hogy szükségünk van-e rá. Szakértőnk segít!
5 tipp szakértőnktől a sikeres online kereskedéshez
Az online kereskedelem vitathatatlanul nagy lehetőség sok kis cég számára. Azonban a siker itt sem tuti. Hogy jobb esélyekkel induljunk, érdemes követni a legújabb trendeket - szakértőnk megmutatja mi az az 5, ami 2014-ben kihagyhatatlan.
Aki a fejlődésben lemarad, az a rostán is kiesik
„A virágzó világpiacon akár öt komputerre is lehet kereslet” – mondta Thomas Watson, az IBM egyik vezetője 1943-ban, és még Bill Gates is úgy vélte, „640 kilobájt mindenki számára elég lesz”. Tévedtek, de a tévedéseik rámutatnak a technológiai fejlődés kiszámíthatatlanságára. És minél gyorsabb az evolúció, annál veszélyesebb, ha valaki nem tartja lépést.
Kilenc sci-fi technológia, amit már mindennap használunk
A nemrég még futurisztikusnak tartott megoldások jó része ma már elérhető, nem csak a nagy-, hanem a kisvállalatok részére is. Ezekből mutatunk be kilencet.
Merre fordul a tech-trend?
Míg a múltban az üzleti élet határozta meg, hogy milyen irányba tartson a technológia, ma már egyre inkább megfordulni látszik ez a trend.
Mit nekünk Microsoft! XP tűzön-vízen át!
A Microsoft által megszüntetett XP támogatás miatt vállalatok, szervezetek és magánszemélyek is óriási veszélynek lettek kitéve, mivel a frissítések elmaradása miatt biztonsági rések nyílnak az operációs rendszerben. Csakhogy az átállás óriási feladat, sok, a közszféra és a vállalatok által használt alkalmazás csak XP alatt működik.
Nagy lehetőség az online piac: Ön ne maradjon le!
Minél gyorsabb a technikai fejlődés, annál veszélyesebb, ha valaki nem tart lépést azzal. Saját webáruház nélkül például ma már nem lehet versenyben maradni. A Piac & Profit konferenciáján Ön is megismerheti a legfrissebb trendeket, a legfontosabb szabályokat és a legjobb vevőszerző trükköket!
5 dolog, amire az emailnél van jobb is
Egy átlagos üzleti felhasználó a munkaidejének csaknem negyven százalékát, heti 16 órát tölt a levelek olvasásával, rendszerezésével vagy keresgélésükkel. Pedig a modern ERP rendszerek már lényegesen egyszerűbb felületeket kínálnak.
Így ússza meg az összeomlást
Akármilyen jól felépített IT-rendszerrel is büszkélkedhet egy cég, hamar bajban találhatja magát, ha egy váratlan hiba nyomán megbénul minden. Adunk néhány tanácsot, hogyan csökkentse minimálisra a fennakadás és az anyagi veszteség esélyét.
6 ok, amiért minden kisvállalkozásnak kell egy blog
A legtöbb magyar kisvállalkozás csak minimálisan van jelen az online világban, pedig az számos olcsó megjelenési lehetőséget kínál. Az online marketing eszközök közül is az egyik leghatékonyabb - és legolcsóbb - a céges blog, hat okot is adunk, hogy miért kötelező minden kisvállalkozásnak vezetni egyet.
Sikeres startupok, jelentkezzetek!
A EuroCloud Magyarország Egyesület szerint az erős szakmai háttérrel rendelkező befektetési alapok hiánya miatt még viszonylag kevés a hazai sikersztori az innovatív startupok körében. A pozitív példák bemutatására az egyesület pályázatot hirdetett, a Hungarian Cloud Award 2014 díjakra április 15-ig lehet jelentkezni.
Öt év múlva rá sem ismerünk a vállalatunkra
Gyökeresen átalakul a vállalati informatikai az elkövetkező években – jósolja az IDC. Az új generációs mobilalkalmazások és a felhő alapú technológia alkotja majd a cég it-gerincét, amihez szorosan integrálják a közösségi oldalakat is.
A mobil lesz a jövő marketing-csodafegyvere
Még mindig tartanak a big datától a marketingesek, de már legalább látják mire jó. A legtöbben egyébként a mobilt tekintik a jövő marketing csodafegyverének, a közösségi médiumokat viszont egyre kevésbé tekintik bevételnövelő eszköznek.
Így védekezhetnek a kisvállalkozások a támadások ellen
A legtöbb kezdő infrastruktúrával rendelkező vállalkozás, egyre népszerűbbé válik a kiberbűnözők körében A bűnözők ráadásul a szívesen céloznak kisebb kommunikációs és marketing ügynökségeket, akik nap, mint nap értékes ügyféladatokhoz férnek hozzá, de nem rendelkeznek ehhez megfelelő informatikai biztonsági védelemmel.
Az illegális szoftverrel aknamezőn járnak a cégek
Egy friss tanulmány szerint egyértelmű a kapcsolat az illegális szoftverek és a kibertámadások között: azok az eszközök, amelyek nem jogtiszta szoftvert tartalmaztak, több mint hatvan százalékban fertőzöttek.
Nagy a lehetőség a felhőben, de nagy a kockázat is
A vállalatoknak ma már a korlátozott, lokális támadások mellett szervezett bűnözői csoportokkal és komplex, infrastruktúra-szintű támadásokkal is számolniuk kell, hiszen az intelligens mobil eszközök, az átjárható rendszerek és a felhőalapú megoldások - minden előnyük mellett – az eddiginél nagyobb kockázatot jelentenek.
Üzlethelyiséggel igazi buli a webáruház
Hat szektor osztozik az online kiskereskedelmi forgalom kétharmadán, a forgalom döntő részét pedig a hagyományos üzlettel is rendelkező webáruházak viszik el. Egy magyar vásárló átlagosan nyolcezer forintot hagy egy online üzletben.
Versenyhátrányban a hazai vállalatok a beszerzésnél
A magyar vállalkozások nagy része azért esik el komoly megrendelésektől, mert nem elérhetők termékeinek adatai. Míg Nyugat-Európában a szükséges információk az esetek 60 százalékában megtalálhatók a cégek honlapján, addig Magyarországon ez az arány csupán 12–15 százalék körül mozog.
Látjuk, hogy megérné, mégsem használjuk
Annak ellenére, hogy mennyi kritikát kapnak, a felhőalapú szolgáltatások népszerűsége az elmúlt években töretlen, és úgy tűnik, hogy a közeljövőben is egyre elterjedtebbé válik. Bár a veszélyei egyértelműek, a technológia egyre elfogadottabb.
Amit a biztonságiak sem látnak
Az IT biztonság számára egyre nagyobb kihívást jelent a szakmai köznyelvben „Shadow IT”-ként aposztrofált jelenség, ami azt jelenti, hogy a vállalatoknál olyan informatikai megoldások kapnak kiemelt szerepet a napi feladatok elvégzésekor, amelyek használatához gyakran egyáltalán nincs hivatalos engedély az adott szervezetnél és nincs róluk tudomása az informatikai részlegnek sem.
5 makacs SEO tévhit
Bár sok minden szól a keresőoptimalizálás mellett, él a köztudatban néhány makacs tévhit, ami sokba kerülhet a cégeknek. Főleg az online marketinggel ismerkedő cégek esnek ezeknek áldozatul és fizetik meg „tanulópénzt” felesleges kiadások, elvesztegetett idő és elmaradt haszon formájában.
Tetszik, nem tetszik, ez versenyelőny
Hiába egyértelmű versenyhátrány az elavult, helyhez kötött informatikai rendszer, nem fejlesztenek a hazai kkv-k egy friss kutatás szerint. Nem csak a pénz a gond, a többség nem is látja, mekkora versenyelőnyt jelentene a modern, mobil munkavégzés.
Hogyan spóroljunk adatot?
Az internet szakadatlan fejlődése máris elért arra a pontra, hogy lemodellezze az emberiség fejlődését, legalábbis abban az értelemben, hogy az erőforrások tekintetében hamarosan eléri a határait. Az adatmennyiség exponenciális növekedésével nem tudnak lépést tartani a gyártók, így néhány éven belül a felhő alapú tárolók árainak robbanásszerű növekedésére számíthatunk.
Rengeteg adat van a cégeknél – de nem használják
A vállalkozások adatainak átlagosan 80 százaléka strukturálatlannak tekinthető a Gartner piacelemző cég szerint. De mit jelent ez pontosan, és melyek azok az adatok, amelyeket nehéz rendszerezni?
Nyolc tanács, hogy ne vesszen el az e-mail áradatban!
Korunk átka és áldása is az e-mail, amely nélkül ma már elképzelhetetlen egy modern vállalati struktúra, ám a szüntelenül áradó levélözönben sokszor létfontosságú információk tűnhetnek el, vagy megrendelések úsznak, amiért nem olvasta el időben üzeneteit. Segítünk, hogy ezen változtathasson!
Így fertőződnek meg a céges weboldalak!
A vírusokat készítő bűnözői csoportok sokszor a legegyszerűbb módszereket használják fel a magyarországi weboldalak megfertőzésére és a kártevők terjesztésére, például ellopják az adminisztrátor jelszavát.
Így akadályozzák a cégek a saját vásárlóikat
Körülményes honlapnavigáció, döcögős tranzakciók, láthatatlan webes csapdák és szakemberhiány – ezek a legjellemzőbb akadályok az online és mobil vásárlások fejlesztésének útjában. Sokszor egy-egy baki miatt a vásárlók ezrei hagyják el az oldalakat.
Ezért nem érdemes bűnözőkkel üzletelni!
Nagy erővel terjesztik a kiberbűnözők a CryptoLocker néven elterjedt zsaroló programot, amely a tavalyi év egyik legalattomosabb és legártalmasabb programjának számított. Működését tekintve a felhasználók értékes állományainak használhatatlanná tételét követően intenzív zsarolásba kezd a program, de ha az ügyfél meg is fizeti a váltságdíjat, akkor sem történik semmi.
A mezőgazdaságban is terjed az e-biznisz
Egyre nagyobb az érdeklődés az internetes kereskedelem iránt a mezőgazdaságban, hiszen - a más termékek esetében már jól megszokott - előnyökkel jár az ágazat szereplői számára is.
Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!
E-számla: bátran lehetnek finnyásak a cégek
Megoldódott az e-számla dilemma: valóban nem elvárás az e-számlát használóktól az elektronikus aláírás, de nincs jobb, ha az archiválási törvénynek is meg akar felelni a vállalkozás. Ha a szállító nem így küldi a számlát, jobb ha papíron is elkérik a cégek.
Felhős a jövő
A felhő alapú számítástechnika ugyan csak nemrég robbant be a köztudatba, sokak számára azonban máris nélkülözhetetlen eszköz a mindennapokban. De hiába az újdonság ereje, a 21. században minden elképesztő sebességgel fejlődik. Érdemes máris feltenni a kérdést, milyen is lesz majd a nem túl távoli jövő felhője?
Félnek a cégek, de még nem eléggé
Egyre több vállalat állítja, hogy a személyes mobil eszközök munkahelyi használata (BYOD) veszélyt jelent a vállalatokra nézve, mégis kevesen tervezik, hogy korlátozásokat vezetnek be a személyes eszközök használatára.
Big data a számvitelben: lehetőség vagy kockázat?
Vajon milyen hatással lesz a „big data” az üzleti világra? A pénzügyi szakma egyik legaktuálisabb kérdéséről egyelőre megoszlanak a vélemények, a lehetőségek mellett ugyanis az esetleges jogi és etikai buktatókkal is érdemes számolni, de a magyar szakemberek különösen magabiztosak.
Magyar cégek a bűnözők célkeresztjében
Egyre gyakrabban kerülnek a kiberbűnözők célkeresztjébe a magyar cégek. A visszaélések világszerte problémát jelentenek, a hazai cégeket, főként a megfelelő tudással felvértezett szakemberállomány miatt sokkal nagyobb veszély fenyegeti.
Minden üzlet digitális üzlet
A hazai és a nemzetközi trendek nyomán, úgy tűnik, 2014-ben számos új megközelítéssel kell megismerkednünk az informatikában. Egy átfogó felmérés szerint az informatikai piac a munkaadói, a munkavállalói és a felhasználói oldalon is új kihívásokat hoz 2014-ben.
Öt trend, amit idén követnie kell a sikeres online jelenléthez
Néhány szakember már csak legyint a keresőoptimalizálásra (SEO) pedig az elmúlt évtized céges online csodaszere még nem múlt ki, bár tagadhatatlanul átalakult. Ami eddig megfelelt, az most már nem elég a keresők fejlődésének és a közösségi oldalak előretörésének köszönhetően.
Ezeket a tech-varázsszavakat kell megtanulnunk idén
Tömegesen felhőkbe költöző vállalatok, virtuális tárolórendszerek és egyre hangsúlyosabb adatgyűjtés lesz a jellemző a 2014-es év IT-piacára Jay Kidd, a NetAPP elnökhelyettesének előtejezései szerint.
Nálunk nem menő a saját laptop
A magyarországi cégek csak nagyon kis százalékánál használhattak a munkavállalók 2013-ban saját számítógépet vagy táblagépet munkavégzési célra. A helyzet szinte egész Európában hasonló, szemben például az Egyesült Államokkal, ahol a cégek fele lehetővé teszi ezt.
Soha nincs túl késő az e-bizniszhez!
A kis- és közepes vállalkozások túlnyomó része még az internet térnyerése előtt alakult. Többségük máig nincs jelen az online térben, nem használ online marketing eszközöket, azonban az erősödő konkurensek hatására egyre többen kerülnek lépéskényszerbe. Vajon felvehetik a versenyt a hagyományosnak tekinthető vállalkozások az interneten?
Az ERP-be is belelát a NAV, ez még jó is lehet!
Egy új jogszabály szerint az ERP-rendszereket is vizsgálhatja ellenőrzés során a NAV. Szakértők viszont úgy látják, ez nem veszély, inkább biztonság a cégeknek, hiszen ERP-vel kevesebb a hiba.