Kihagyhatatlan webtrendek 2016-ra

A technikai fejlődés miatt szinte már úgy követhetjük a trendeket a webes megjelenésben is, mint ahogy a ruhadivatban. Mutatjuk, mi az, amire 2016-ban érdemes figyelni a céges weboldal alakításánál az éves előrejelzések és persze a szakmai guruk szerint!

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újdonságból nincs hiány technológiai újítások és eszközök terén, és a trendek a webes megjelenésben is olyan tempóban változnak manapság, ahogy a ruhatárunkat sem cseréljük. Érdemes itt is hosszabb távon gondolkodni, és a pillanatnyi divatok helyett a nagyobb íveket figyelni, ha a céges oldal átalakításán gondolkodunk.

Fontos viszont, hogy ne akarjunk minden újdonságot azonnal használni! A kevesebb több elvét vallva válasszunk néhány, a cégünk szempontjából hasznos újítást, és ezeket építsük be a webes felületeinkre.

Kép: Pixabay

Az új székfoglaló a görgetés, ami a kattintást üti ki a nyeregből.
Görgetés

Az új székfoglaló a görgetés, ami a kattintást üti ki a nyeregből. A mobilos netezés rohamszerű térhódítása hozta magával az új technikát is, gyorsan reagálva az új igényekre. A mobilon nem szeretünk linkeket nyomogatni, bonyolult menürendszert tapogatni, így kialakultak a hosszú, görgethető tartalommal elkészített weboldalak. Lazán, könnyedén végigpörgetjük a tartalmat, és kiszúrjuk a számunkra hasznos információt. Ám ez nem azt jelenti, hogy végeláthatatlan szövegtengert nyomhatunk be a weboldalra. Azt továbbra se szívesen olvassa a felhasználó. A szakértők szerint a jól tagolt szöveg, a látványos elemek, tehát a remekül megkomponált vizuális élmény a népszerű görgethető oldal titka.

Elrendezés

Felejtsük el a klasszikusokat: fejléc, lábléc, jobb hasáb, bal hasáb, center terület. Az új trend lesöpörte az évtizedes, poros elrendezést, és helyette a fejlécet felnagyította, és a weboldalak fókuszterületére helyezte. Széles tartalmi felületet használunk manapság, ami a görgetős szempontjából is optimálisabb. Emellett a "csempés" elrendezés is kezd elterjedni, kisebb nagyobb négyzetekbe tagolva a kezdő tartalmat.

Képcsere

Az elmúlt évek stockfotó őrülete kezd lecsengeni. Bár a fotó, mint látványelem megmaradhat, de erőteljesen változik a méret és a stílus. Hódít a faltól falig fotó, aminek tökéletesen tűéles a felbontása, harmonikus a színvilága. A széteső, pixeles fotó tilos, hiszen alapvetően azt a benyomást keltheti, hogy hanyagok, slendriánok vagyunk. Ez nem jó üzenet rögtön az első oldalon a cégről. De a képnek nem csak szépnek kell lennie, ne felejtsük el, hogy üzenethordozó is! Nem elég, hogy gyönyörű a fotó, a márkaépítés szempontjából beszéljen a cégről, legyen mögöttes tartalma, mondanivalója is. Az első benyomás, ugye, nem kell hangsúlyoznunk mennyire döntő lehet.

8 kötelező honlap elem, hogy ne büntessék meg
A legtöbb online szolgáltató még most sincs tisztában azzal, hogy milyen információkat köteles feltüntetni magáról a honlapján vagy webáruházában. Leggyakrabban csak egy e-mail címet, telefonszámot közöl az elérhetőségi adatai között, amely azonban nem felel meg a jogszabályi előírásoknak. Szakjogász segít, mit kell tennünk!
Nehéz kérdés, hogy honnan szerezzünk képeket az oldalhoz. Mert nem, nem lehet a netről letölteni! Itt olvashat arról, hogy lesz jogszerű a dolog.

Grafikus feltámadás

Végre egyre nagyobb teret kapnak a grafikai elemek, a tipográfia. Nem kell egy hosszú szövegnek halálosan unalmas képet mutatnia. Használjuk kreatívan a tipográfiát! Emeljük ki, ami fontos, tagoljunk bekezdésekkel, címekkel, ezek legyenek nyugodtan extra hangsúlyosak. Bátran vegyük elő a szövegek tagolásához a színskálát is. Az egyszerű, letisztult ikonok továbbra is látványos elemei lesznek a weboldalaknak.

Szerepet kap a Z tengely

2016-ban feléled a Z tengely a szakértők szerint, egyre nagyobb teret kap, hogy stílusosan fejezzük ki magunkat. A hagyományos függőleges és vízszintes elrendezés mellett kihasználjuk az oldalak mélységét is. Például egymásra helyezhetünk fotókat, melyek előreugranak vagy hátrébb csúsznak használat közben. Fontos, hogy az arányos elrendezéssel tartsuk kézben a látvány, a láthatóság szempontjait.

Ilyen legyen a hírlevél 2016-ban
Van kiút a spam mappából! De csak egy: ne spameljünk. A cégek nagy része arra használja a hírlevelet, hogy kéretlenül küld leveleket embereknek, olyan tartalommal, ami nem érdekli őket. Pedig lehetne egészen másképp is. Szakértő segít, milyen legyen a mostani trendek szerint a hírlevél.
HD a weben

A videók népszerűsége elgáncsolhatatlan, egyelőre marad is ez a trend 2016-ban. Az egyre nagyobb képfelbontású eszközök azonban megkívánják, hogy a vizuális témájú weboldalak, ezek a tartalmak már itt is HD minőségben villanjanak fel előttünk. Hangsúlyosan kiemelve természetesen azokat a weboldalakat, ahol a tartalom megkívánja, hogy kifogástalan képminőséget kapjunk. Még nem vágtunk bele, hogy használjuk ezt a mára szinte alapvető eszközt? Szakértőnk itt segít stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat.

Reszponzivitás

Akinek a céges weboldala nem jól olvasható a mobileszközökről, annak bizony nem sok esélye van érvényesülni az online világban, hiszen az internethasználók jelentős része már nem asztali gépekről – és még csak nem is laptopokról – éri el a világhálót, hanem a legkülönfélébb méretű okoseszközökről. A reszponzív, tehát az adott képernyőmérethez (laptop, tablet, okostelefon) automatikusan igazodó megjelenés mára szinte kötelező elem egy új weboldal létrehozásánál. Ez a fajta webdizájn lehetővé teszi, hogy az adott oldal mindig a használt eszköz képfelbontásához igazodva, optimális verzióban jelenjen meg anélkül, hogy ehhez külön mobiloldalt kéne fejlesztetnünk. Így zökkenőmentesebb lesz a böngészés a látogatónak, ez pedig alapvető ahhoz, hogy az oldalunkon tartsuk.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo