Info & tech cikkek

Miért nem szeretik a dolgozók a felhőt?
Egy lánc mindig annyira erős, mint a leggyengébb láncszeme és az IT területén ez a leggyengébb láncszem maga a felhasználó. Cloud szolgáltatás bevezetésekor gyakran elsikkad annak felmérése, hogy milyen hatással lesz az a vállalat alkalmazottaira, pedig rajtuk áll vagy bukik a siker.

Jó honlapot szeretne? Ezt gondolja át!
Miről beszélgessünk a fejlesztővel, amikor honlapot tervezünk? Mit jelent egy site kitalálásakor a tudatos tervezés? Hogyan alakítsunk ki egy oldalt úgy, hogy később csak a fejlesztésre szánt összeget fordítsuk rá, ne kelljen újratervezni az egészet?

Milliókat is spórolhatunk egy gombnyomással
A magyar vállalatok több mint egyharmadánál éjjel-nappal be vannak kapcsolva a számítógépek, amelyek pazarolják az energiát. Évente akár 40.000 forintot bukhatunk gépenként.

Létezik kiút az email-káoszból?
Egyre több időt töltünk azzal, hogy a hasznos információt kutatjuk és rendszerezzük az elektronikus postafiókunkban, törölgetjük az ezernyi spamet és közben esetleg fontos leveleket nem veszünk észre. Tényleg ez a jövő, vagy létezik kiút a káoszból a hasznosabb tevékenységek felé?

Mobilon hatékonyabb az üzletmenet
Az okostelefonok fékezhetetlen fejlődése az cégek életére is komoly hatással van, arra pedig különösen, amelyik nem tartja a tempót. Az információ áramlása, a munkavégzés hatékonysága nagyságrendekkel javítható, ha a cégek tudatosan használják a mobilnet és az új készülékek képességeit, és nem tiltják, hanem éppen támogatják az alkalmazottak készülék használatát.

Reklámtúltengést okozó program a legelterjedtebb károkozó
Az ESET minden hónapban összeállítja a világszerte terjedő számítógépes vírusok toplistáját, amelyből megtudhatjuk, hogy aktuálisan milyen kártevők veszélyeztetik leginkább a felhasználók számítógépeit.

Tényleg robbanás előtt az e-kereskedelem
Még mindig a magyar fogyasztók több mint fele egyáltalán nem vásárol online, ezért jelentős növekedési potenciál van az e-kereskedelem előtt, méghozzá az élelmiszer-értékesítésben jöhet nagy fellendülés.

Gombnyomással vásárolhatnak a Facebook-felhasználók
Az Amerikai Egyesült Államokban a Facebook-felhasználók nemsokára pénzt is küldhetnek egymásnak. Ezért az applikáció egy új, dollár-szimbólumos gombot fog kapni. Az újítás várhatóan felpörgeti a közösségi oldalon folytatott online kereskedelmet.

Céges honlap: hogyan kezdjünk neki?
Weboldalra ma már minden cégnek szüksége van, ez egyre kevésbé kérdés. Hogy milyenre, az már nehezebb. Mit gondoljunk át mielőtt nekilátunk a fejlesztésnek? Hogyan tervezzük meg a cégünket leginkább szolgáló honlapot? Adunk egy sorvezetőt a gondolkodáshoz.

Jobb lehet a helyezésünk - újra változtat a Google
A Google hivatalos oldalán jelentette be, hogy hamarosan módosítja keresőalgoritmusát, amelynek célja, hogy a félrevezető előszobaoldalakat kiszűrjék a találatok közül. A magyar kkv-knak is érdemes odafigyelniük a változásokra.
A felhő előnyei – és hátrányai
A felhő technológia még ma is ismeretlen terület a magyar kkv-k jelentős részének. Ezért összegyűjtöttük, milyen előnyökkel jár a technológia bevezetése és mik a veszélyei annak, ha a vállalatunk bekerül a globális felhőbe.
Miért jó tabletről irányítani a kombájnt?
Egy magyar mezőgazdasági dolgozó termelékenysége messze elmarad a nyugat-európai társakétól, de a szakadék akár tovább is nőhet, ha a magyar gazdáknak csak egy kis része változtat a szemléletén.
Ne várjunk a számlázó programok fejlesztésével
Érdemes már most elkezdeni a fejlesztést: nyolc hónap van még a számlázó programok adóhatósági ellenőrzési funkcióval való bővítésére, ha időben lépünk elkerülhetjük a fejetlenséget.
Ezért érdemes befektetni az okostelefonos vásárlókba
A mobil kereskedelem a teljes e-kereskedelem növekedési ütemének háromszorosával bővül. Az okostelefonról történő vásárlások növekedésének hátterében elsősorban a fiatal felnőttek állnak.
Hogyan lehet biztonságos a hibrid felhő?
A felhőszolgáltatások használata egyre szélesebb körben terjed, azonban kevés szervezet áll át száz százalékban felhőalapú modellre. A legtöbben "hibrid informatikával" dolgoznak, azaz az erőforrásaik egy része házon belül, egy része pedig a felhőben fut.
Egyre jobban bízunk a mobilfizetésben
Az elmúlt egy évben jelentősen nőtt az érdeklődés a mobilfizetések iránt. Egy friss kutatásból kiderült, hogy a fogyasztóknak a mobilfizetésről már nem a biztonsági kérdések jutnak eszükbe, hanem az új, továbbfejlesztett digitális lehetőségek.
Milliókat érnek: élesedik a harc a jó domainekért
Amint azt már sejteni lehetett, egyre nagyobb érdeklődés és egyre élesedő harc övezi a Top Level Domainek regisztrálását. A legnagyobb játékos ezen a piacon a Google, az Amazon, az Apple, illetve néhány más domain-regisztrátor óriás.
Miért nem használ felhőt a magyar cég?
Az EU statisztikái szerint a cloud computingot használó hazai cégek aránya messze elmarad az átlagtól, az éllovas nemzetektől pedig már-már fényévekre vagyunk. A felmérés szerint főleg a kkv-k ódzkodnak a felhő alapú technológiától.
Előnybe kerülnek a mobilbarát weboldalak
Igen fontos bejelentést tett a Google miszerint április 21-től megváltozik rangsorolási algoritmusa, és a mobileszközökön előnyt élveznek majd a mobilbarát weboldalak, emiatt alapvetően megváltozik a találati sorrend is.
Tovább terjed a felhő
A Barracuda IT-szolgáltató cég előrejelzésévben a felhőalapú adattárolás további elterjedését jósolja 2015-re, enélkül ugyanis egyre nehezebb lesz a munkaerő megtartása, de versenyben maradnak még a legősibbnek számító szalagos tárolók is.
A sikeres értékesítés nem ér véget az eladással!
Ha egy vevő a rendelés gombra kattintott a webáruházunkban, még nem ért véget az értékesítés feladata! Amíg eljuthatunk végre a számlázásig, számos folyamatnak kell lezajlania. Mutatjuk, lépésről lépésre, hol kell elkerülni a potenciális hibalehetőségeket.
5 tipp a PC-k energiatakarékos felhasználására
Az asztali gépek alapvetően nagy "áramzabálók", érdemes újabb típusra, vagy laptopra váltani. De javíthatunk valamit a helyzeten azzal is, ha odafigyelünk néhány dologra.
Ez kell egy sikeres webáruház kialakításához
Egy sikeres webshop elindításához szükség van a megfelelő technikai feltételekre, kellő hozzáértésre, elegendő pénzre és időre. Ahhoz, hogy sikeres legyen elengedhetetlen a jó üzleti modell, a márkánk ismertsége és hogy visszatérő vásárlóink legyenek. De hogyan érhetjük mindezt el? Milyen eszközök, módszerek segítségével készíthetünk profitábilis webáruházat?
Már a jelszó is a múlté?
A jelszavas azonosítás egyre inkább elavultnak számít, mivel ezeket az adatokat egyre könnyebben törik fel vagy lopják el rosszindulatú személyek – amint azt az elmúlt idők incidensei is bizonyítják. A vállalatoknak tehát új azonosítási megoldások után kell nézniük az ügyfeleik és alkalmazottaik esetében egyaránt.
Utat tör magának a digitális üzleti modell
Két kiemelkedő fontosságú folyamat formálhatja az informatika szerepét és megközelítését a szervezetek életében: az informatika kétpólusú üzemmódjának körvonalazódása és a hangsúlyosan digitális üzleti modellek térhódítása – véli a Stratis vezetési tanácsadó cég.
Csak nyerhet a cég a bankkártyás fizetéssel
Ma már elképzelhetetlen, hogy egy üzletben ne lehessen bankkártyával fizetni. Mivel az ügyfelek már megkedvelték az érintésnélküli technológiát, a kártyás fizetés mindinkább elvárás. Az áruk és szolgáltatások készpénz nélküli kifizetése a vállalkozók számára is számos előnnyel jár.
Mitől leszünk biztonságban?
A Biztonságosabb Internet Napján elsősorban a fiatalok figyelmét kívánják felhívni a veszélyekre – pedig úgy tűnik, a kkv-knál sem árt tudatosítani: a megelőzés mindig hatékonyabb, mint a kármentés.
Öt jó tanács, hogy ne lopják el az ügyféladatokat
Számítógépes kalózok törtek be a napokban az egyik legnagyobb amerikai társadalombiztosító informatikai rendszerébe, és jelentős mennyiségű ügyféladathoz fértek hozzá. Ez is és a tavalyi legnagyobb ügyféladat-lopási esetek is azt mutatják, hogy a cégek képtelenek megvédeni személyes adatokat. Pedig a támadások módszerei ismertek, és a védekezés sem reménytelen.
Kit nem kap el a zsaroló vírus?
Januárban a zsaroló kártevők új változata söpört végig Magyarországon, és titkosította több ezer magánfelhasználó, valamint több száz vállalkozás fájljait. Az esemény többek között arra is felhívja a figyelmet, hogy rendkívül fontos a vírusirtó szoftvereket naprakészen tartani.
Gyorsabban, olcsóbban, zöldebben
Vajon mi lehet az oka annak, hogy Magyarországon még nem tudott elterjedni az elektronikus dokumentumkezelés? Miért van az, hogy a vállalatok nagy része továbbra is minden hivatalos iratot kinyomtat és csupán elenyésző százalékuk jött rá; mennyi időt, energiát és főleg pénzt takaríthatna meg, ha áttérne az elektronikus dokumentációra?
Három tanács az egyszerűbb felügyeletért
A legtöbb informatikai szakemberre egyre több feladat hárul napjainkban, ezért érdemes felkutatni és bevezetni azokat az eszközöket, amelyek egyszerűbbé teszik ezeket a műveleteket. Az erőforrások, az adatok, az informatikai szolgáltatások és a felhasználók felügyelete különösen időigényes feladatnak számítanak.
Elmosódik a határ az offline és online fizetés között
A 2014-es évben mind az online fizetési tranzakciók, mind a hagyományos POS hitel- és készpénzkártyás fizetési tranzakciók terén növekedést tapasztaltak a szakértők, és ez a trend csak gyorsulni fog az idén.
Mi vár ránk az idén az online világban - a legfontosabb trendek
Folytatódik az okostelefonok diadalmenete, főleg fizetni fogunk velük sokat, de még nem váltják fel a hagyományos pénztárcákat. A fejlesztők mindinkább a vállalatok igényeit igyekeznek majd kielégíteni, a fókusz így nem a fogyasztókra koncentrál majd.
Így csökkenthetjük Adwords-kampányunk költségeit
Többszázezer forintot is elkölthetünk Adwords-kampányra, ha nem értünk hozzá. A cél, hogy minél kisebb ráfordítással, a lehető leghatékonyabb kampányt készíteni, vagyis a legtöbb releváns kattintást elérni. Íme 5 spórolós tipp.
A szállítási díjakat drágállják az online vásárlók
A rendszeresen netezők vásárlásra is előszeretettel használják a világhálót: 81 százalékuk legalább egyszer vásárolt online az elmúlt évben. A netes vásárlók többsége már nem utasítja el a bankkártyás fizetést, és hogy a legtöbbször a magas szállítási díjak miatt állnak el vételi szándékuktól.
Magunkat védjük az adatvédelemmel
Január 28. az adatvédelem világnapja. Méltánytalanul hanyagolt témakör ez, pedig az adatvédelem magánemberként saját biztonságunk érdekében, cégként pedig milliós bírságok elkerülése és az etikus működés fenntartása miatt is fontos.
Egyre több robotot akarnak a cégek
A Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) adatai szerint világszerte növekvő trendet mutat az ipari robotok iránti igény. 2014-ben a jelentések szerint több mint 200 ezer ipari robotot telepítettek a világon. Ez 15 százalékkal több a 2013-asnál.
Ezek a trendek nagyot durranhatnak az idén
Bődületes sebességgel fejlődik a startup-világ, sorra jönnek az újabb és újabb tech-mikrocégek. De melyek azok a trendek, amelyek az idén nagyot durranhatnak? Bemutatunk hat nagy jövő előtt álló területet, amelyekbe érdemes befektetni.
Félnek is, de kíváncsiak is a felhőre a cégek
A magyarországi cégek 8 százaléka használ jelenleg felhő alapú technológiát, amellyel jelentős mértékben elmarad az Európai Unió 19 százalékos átlagától. Az alacsony penetráció oka legfőképpen a technológiával és a jogi környezettel kapcsolatos ismeretek hiányával, illetve a biztonsági kérdésekkel összefüggő tévhitekkel magyarázható.
Zsaroló vírus fenyegeti a magyar kkv-kat
A 2015-ös év első heteiben több magyar vállalat esett áldozatául olyan vírusos támadásnak, amely a fertőzött számítógépen, illetve azzal hálózati kapcsolatban álló más gépeken, akár szervereken található fájlokat titkosítja.
Még mindig nem tudunk bánni a jelszavakkal
A felhasználók többsége már kezdi átlátni a jelszavak jelentőségét, de nagyon sokan még mindig nem értik, miért nem szabad a nevüket, születési dátumukat, vagy egy egyszerű számsort jelszónak megadniuk.
Webáruházak veszélyben: így büntet a Panda
Tavaly nyáron és ősszel hazai webáruházak sokasága kapott komoly büntetést, a Google egyik, a keresőoptimalizálók által jól ismert algoritmusától a Panda algoritmustól.
A kiválasztásnak is lépést kell tartania a világgal
Ma már a megfelelő munkaerő kiválasztásához elengedhetetlen az interneten való jelenlét, hogy bárhol a világon utol lehessen érni a cégünket. A legfontosabb a weboldal, ahol sokszor először találkoznak a cégünkkel, de a közösségi oldalakon való részvétel is egyre népszerűbb.
Ma már IT nélkül nem megy a marketing sem
Létezik jó IT-háttér nélkül hatékony marketing? Egy friss kutatás szerint egyre kevésbé. A marketing ugyanis továbbra is a IT-beruházások és a technológiai innováció fontos területe, amelyet gyorsan bővülő alkalmazáskínálat jellemez. Ez azonban csak úgy aknázható ki, ha a vállalatokon belül javítják az IT és a marketing integrációját.
Hét IT trend, amelyre érdemes odafigyelni 2015-ben
Mire érdemes ügyelni az idén az informatikai trendek területén? Várhatóan még nagyobb lesz a big data, előretör a dolgok internete és elterjedőben lesz a biometrikus azonosítás.
Veszélyesek a használt mobilok?
Amennyiben nem megfelelően végzik el a forgalomba visszakerülő készülékek törlését, veszélybe kerülhet mindaz a személyes és üzleti adat is, melyet az eszközökön tároltak eredeti tulajdonosaik.
Biztonságban, de nem bezárva - ez a cél
Minden cégnél alapvető igény az információbiztonság megteremtése. Nem zárhatunk azonban mindent hét lakat alá, mert a biztonság mellett a rendelkezésre állás és a szükség szerinti hozzáférhetőség is kiemelten fontos a céges informatikában.
Ez kell a jogszerű weboldal üzemeltetéshez
A weboldalak üzemeltetői sok esetben regisztrációs felületet hoznak létre honlapjaikon azért, hogy látogatóik az általuk kínált valamennyi szolgáltatást igénybe vehessék, vásárolhassanak, szállást vagy egyéb szolgáltatásokat foglalhassanak. A felhasználók gyakran élnek a hírlevélre való feliratkozás lehetőségével is, a honlap tulajdonosok ezen a kommunikációs csatornán keresztül népszerűsíthetik az általuk nyújtott szolgáltatásokat, illetve árukat. A Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda által létrehozott és üzemeltetett www.reklámjog.hu jogi szakértői összegyűjtötték, hogy miként lehet a regisztrációhoz kapcsolódó adatkezelést, valamint a hírlevél kiküldést jogszerűen végezni.