Büntet a felugró ablakokért a Google

A Google hivatalos blogoldalán jelentette be, hogy 2017. január 10-én új algoritmikus büntetést vezet be azon mobil weboldalak esetén, amelyek túlzott mértékben használnak felugró ablakokat.

A Google a mobil találati listán megszünteti a mobil-barát címkét. Az indoklás szerint a Google mobil találati listáján már a találatok 85 százaléka mobilbarát. Annak érdekében, hogy a találati listát tisztán tartsák, eltüntetik ezt a címkét a mobil találati listáról. Ez, azonban, nem jelenti a mobil algoritmus eltűnését, éppen ellenkezőleg a mobilbarát jelleg továbbra is rangsorolási tényező marad, de a címke eltűnik a találati listáról. Ez elsősorban azoknak a weboldalaknak jelenthet némi előnyt, amelyek nem mobilbarátok, mert így a címke miatt romló átkattintási arányuk javulhat.

A másik, talán nagyobb bejelentés, hogy újabb algoritmus alapú büntetés érkezik, amely a mobil oldalakt érinti. A Google indoklása szerint, bár a legtöbb weboldal tartalma ma már zoomolás nélkül is jól olvasható, azonban elterjedtek a különböző olyan elemek, amelyek elfedik a weboldal tartalmát. A Google szerint ez a tartalom továbbra is ott van a weboldalon és a program számára olvasható, ám ezek az elemek megakadályozzák a felhasználók számára a tartalom elolvasását.

Kép: Google

A keresőóriás szerint ezek az elemek pedig frusztrálják a felhasználót, hiszen nem érik el azt a tartalmat könnyedén amelyre számítanak, amikor a találati lista egyik elemére kattintanak. A blog szerint azok a tartalmak, ahol ilyen elemek találhatóak rosszabb felhasználói élményt nyújtanak, mint azok, amelyeknél a tartalom azonnal látható. Ez különösen a mobilkészülékek esetén problémás, hiszen ott a képernyő mérete kisebb. Éppen ezért a Google 2017. január 10-én új algoritmus vezet be, amely hátrébb sorolja azokat a mobil oldalakat, ahol a tartalom nem látható azonnal - hívta fel a figyelmet együttműködő partnerünk, a Ite.hu.

A Google több konkrét példát is hoz arra, hogy mely elemek okozhatnak hátrasorolást:

  • nagy felugró ablakok, amelyek a tartalom fő részét kitakarják, függetlenül attól, hogy azonnal jelennek meg, vagy az oldal nézése közben.
  • olyan appok letöltésére ösztönző ablak, amelyet a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen
  • olyan megjelenítési mód, ahol az érdemi tartalom a hajtás alatti részre szorul le, mert a felugró jellegű tartalom a gördítés feletti részen jelenik meg.
  • Szerencsére a Google képekkel is segít azonosítani, hogy konkrétan mely megoldások nem elfogadhatóak a jövő évtől.
Szigorít a hirdetési szabályokon a Google
Változik a Google érdeklődési körön és helyen alapuló hirdetéseire vonatkozó irányelve, amely hatással lehet minden céges AdWords-fiókra, ha valaki megsérti az új irányelvet, hirdetését visszadobja a keresőóriás és a fiókja is törlésre kerül.
Illetve felsorol néhány olyan technikát ami megengedett:
  • olyan felugró ablakok, amelyek valamilyen törvény kötelezettség miatt jelennek meg, például korhatár, vagy cookie szabályozás
  • belépési ablak, olyan oldalakon, amelyeken a tartalom nyilvánosan nem elérhető (pl.: előfizetéses tartalmak)
  • olyan bannerek, amelyek könnyen figyelmen kívül hagyhatóak, ilyen például a chrome, vagy a Safari app letöltésére ösztönző bannerje.
Végül a Google felhívja a figyelmet, hogy ez csak egy lesz a több száz rangsorolási tényező közül és a felhasználói szándék továbbra is meghatározó jelentőségű lesz, így egy-egy weboldal továbbra is érhet el jó helyezést, ha a felhasználói szándék egyértelműen az adott oldalt célozza meg.

Vége a felugró ablakoknak?

Komoly kérdés, hogy mi lesz a hazánkban népszerű felugró ablakokkal? A Google most egyértelműen nevesítette a felugró ablakokat, és utalt arra is, hogy nem csak az azonnal megjelenő felugró ablakok, hanem az oldalon való görgetés során megjelenő felugró ablakok is büntetést eredményezhetnek.

Kérdés, hogy mi a helyzet a kilépési szándéknál megjelenő felugró ablakokkal? Vajon ezt is büntetni fogja a Google? Egyelőre nem lehetünk semmiben biztosak. A mostani leírás alapján ez nem biztos hogy kockázatot rejt, de kizárni sem lehet. Talán az elkövetkező hónapokban pontosabb információt is kapunk. Az viszont szinte biztos, hogy az iratkozzon fel hírlevelünkre típusú nagy felugró ablakoknak végük, legalábbis a mobil oldalaknál. Ez pedig komoly nehézséget jelent majd a feliratkozó gyűjtésnél. Fontos hangsúlyozni, hogy a büntetés csak a mobil oldalaknál jelentkezik majd. Ez pedig a reszponzív designt alkalmazó oldalaknál jelenthet majd kihívást.

Kicsi a #, de erős
A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo