Info & tech cikkek

Használni kell, nem megvenni
Az informatikát használni kell, nem tulajdonolni, és ez nemcsak a hardverekre, de a szoftverekre is egyre fokozottabban igaz lesz a közeljövőben. Ennek oka részben a költségek csökkentése, részben pedig a rugalmasabb alkalmazkodás igénye. Magyarországon viszont szemléletváltásra lenne szükség a cégek esetén, hogy ezzel tisztába jöjjenek.

Így törik föl a jelszavait a hackerek
Hogyan működik egy magánember digitális életének, jelszavainak, eszközeinek meghekkelése? Kevin Roose a Las Vegas-i hacker-konferencián felkért 4 hackert, hogy törjenek be hozzá. Meglepően könnyen ment.

Láthatatlanság a csalás jutalma
Sok szó esik arról, hogyan javíthatunk az oldalunk helyezésén a keresési listákban, hogyan kerüljünk minél előbbre például a Google-ban. De fontos, hogy ne csábítson el a „sötét oldal”. Egyszerűen nem éri meg.

Megéri, ha játszhatnak a kollégák
Az, hogy nem „csak” kiváló terméket kell nyújtani a vásárlóknak, hanem élményt is, szerencsére egyre több vállalat számára egyértelmű. Lassanként pedig azt is felismerik, hogy az ügyfelek mellett az alkalmazottak irányába is ezen kell dolgozniuk. Akkor is, amikor a munkafeltételeket alakítják ki.

Az a nyerő, akinél az ember az első
Az „ember az első” megközelítést kialakító vállalatok fogják uralni a jelen digitális gazdaságát. Ahogy a technológiai fejlesztések hihetetlen mértékben felgyorsulnak – drámaian érintve a munkaerőt –, csak az alkalmazottaikat, partnereiket és ügyfeleiket új szakértelemmel ellátó vállalatok tudják teljes mértékben kihasználni az újításokat. Ehhez elengedhetetlen, hogy friss ötletekkel jelentkezzenek, élvonalbeli termékeket és szolgáltatásokat fejlesszenek, és felborítsák a status quót.

Nem elég sikeresnek lenni, annak is kell látszani
Egészen új eszközt ad a befektetők és az elemzők kezébe a technológiai fejlődés: egy szoftver segítségével ugyanis lehetségessé válik megjósolni egy vállalat eredményeit pusztán a vezetők arckifejezése alapján.

Egy csokiért kiadja a céget a dolgozó
Nem a technikát, hanem a felhasználót veszi célba az információtechnológiai rendszereket ért támadások 52 százaléka. A leghatékonyabbak a social engineering alapú támadások – vagyis a felhasználót célozzák.

Miért romlik el minden kütyü?
Miért nem működnek a ma gyártott eszközök a végtelenségig, mint a nagymama Rakéta porszívója? Szakértőnk segítségével cáfoljuk a népszerű összeesküvés-elméleteket a gyártók manipulációiról, és a valós okok nyomába eredünk.

Egyre nehezebben tartanak titkot az ügyvédek
Megfelelő adattörlés után kellene leselejteznie régi számítógépeiket és használt okostelefonjaikat a magyar ügyvédi irodáknak, csakhogy megfelelő eljárás nélkül ez nehezen kivitelezhető. A kamara most kiadott ajánlása erre és több más fontos információbiztonsági kérdésre is felhívja a figyelmet.

Megállíthatatlanok a kiberbűnözők
Az ESET szakértői az utóbbi 7 hónap alatt 343 rosszindulatú alkalmazást fedeztek fel a Google Play áruházban. A kiberbűnözők megállíthatatlanok és továbbra is különböző variánsokat töltenek fel az androidos mobileszközök hivatalos áruházába.
A bombabiztos védelem: tudás, token, testrész
A jelszavas azonosítást mára egyre kevésbé tartják biztonságosnak a szakemberek. A legjobb az lenne, ha kellene valami, amit birtoklunk, valami, amit tudunk és egy dolog, ami csak a miénk. Bonyolultnak hangzik? A NetIQ szakértői elmondják, miért nem feltétlenül az.
PC-t és okostévét vesznek a kkv-k
A hazai kkv-k többsége nem tervezi lecserélni informatikai eszközeit idén. Akik azonban fejlesztésben gondolkodnak, elsősorban asztali számítógépet, laptopot és monitort, valamint a cég hatékony működését segítő szoftvereket terveznek vásárolni és minden tizedik cég okostévét is vesz – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.
Kicsiknek is kell a védekezés
A magyar kisvállalatok többsége nincs felkészülve az online világ veszélyeire, pedig csaknem felüket már érte valamilyen fenyegetés, vagy támadás az interneten. Ennek ellenére túlnyomó többségük úgy gondolja, hogy túl kicsi a hatékony védelemhez. Nekik mutatunk az Invitel szakértőinek segítségével három tanácsot, amelyet bárki megtehet a cége védelmében.
A jó webshop olyan, mint egy sakkozó
A webes értékesítés hihetetlen tempóban nő. De merre fejlődik majd tovább? Hogyan lesz majd a bolt egyszerre minimál és élményszerű? A várható webáruházi trendekről beszélt a Piac & Profit KKV-Akadémiáján Kulcsár István Róbert, a Webshop Experts szakértője.
A dolgozó manipulálása a legjobb fegyver
A legnagyobb biztonsági kockázattal akkor szembesülünk, ha a támadóknak sikerül belső hozzáférést szerezniük egy informatikai rendszerhez, amely segítségével egy valódi munkatársnak kiadva magukat akár hónapokig teljesen észrevétlenül dolgozhatnak.
A jövő vállalatának három alapköve
Óriási ütemben nő a vállalatok igénye az adattárolási-feldolgozási kapacitások iránt, de a céges költségvetések egyszerűen képtelenek lépést tartani ezzel. Szakértők segítségével mutatunk három olyan megoldást, amelyekre biztonságosan és költséghatékonyan alapozhatunk.
Milliárdos bírsággal játszanak a cégek
Annak ellenére, hogy az elmúlt évben az Európai Unió új adatvédelmi rendeletével érintett vállalatok csaknem fele kapott az ügyfeleitől adattörlési kérelmeket, 41 százalékuk azonban még nem alakította ki a megfelelő törlési és dokumentációs eljárásokat és nekik a mulasztás akár 20 millió euróba is kerülhet a moratórium lejárta után.
Multifunkciósra állnak át a vállalatok
Az európai vállalatok egyharmada tervezi a jövőben, hogy papíralapú folyamatait felváltva digitális megoldásokat vezet be. Az átállásban a sokoldalú multifunkciós készülékek töltik be a legfontosabb szerepet, mivel lehetővé teszik az irodai dokumentumkezelés optimalizálását, jelentős erőforrásokat takarítva meg ez által a vállalati szektor szereplőinek.
Az autópiac is a netre költözik
Európa meghatározó piacán, Németországban az autók közel 10 százalékát már online felületen értékesítik és az előrejelzések szerint ez a szám még növekedni fog. Az eredeti autógyáraknak és a kereskedőknek is alkalmazkodniuk kell a gyors változáshoz – mondja a Roland Berger tanulmánya.
A hülyeség ellen nincs védelem
Egy magányos hekker az amerikai Nemzetbiztonsági Minisztérium kilencezer alkalmazottjának adatait szerezte meg, miután meghekkelt egy e-mail fiókot, aztán új felhasználóként kért és kapott hozzáférést a rendszerhez. Ebből is látszik, hogy a világ legjobb eszközei sem védenek meg, ha az alkalmazottak dilettánsak.
Brutális bírságot kockáztatnak az óvatlan cégek
Az európai-amerikai adatcsere feltételeinek változásai és az új, általános európai adatvédelmi rendelet komoly kihívások elé állítja a nemzetközi vállalatokat. A rendelet változásaira két év alatt kell felkészülni. Az adatvédelmi hatóság szerint 2018-tól a vétkes vállalatok akár a globális árbevételük négy százalékának megfelelő adatvédelmi bírsággal is számolhatnak.
A digitális önvédelem alapszabályai
A hacker-támadások száma folyamatosan növekszik, ráadásul a módszerek egyre kifinomultabbak. Kellő tudatossággal és éberséggel azonban ezeket a szituációkat jó eséllyel el tudjuk kerülni, ehhez adunk most tíz tanácsot.
A süti a legjobb marketingeszköz
A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.
Drága mulatság lehet bedőlni az álcának
Itt a farsang, amikor – ha mi magunk esetleg nem is öltünk maskarát – rengeteg ötletes jelmezről látunk-hallunk a környezetünkben. Ilyenkor elfogadott, ha valaki álarc mögé bújik, de a digitális világban ebben az időszakban is résen kell lenni, hogy kiszúrhassuk, ha valaki álruhában tevékenykedik a hálózaton belül.
Ideális célpontok: építőipar, ingatlan és szállítmányozás
Már az árnyoldalait is látják a digitalizálódó világnak az Európai Unió nagyvállalatai. A cégek többsége leginkább értékes üzleti adatait félti, egyre többen állítanak fel saját belső szabályokat, hogy védekezzenek.
Kihagyhatatlan webtrendek 2016-ra
A technikai fejlődés miatt szinte már úgy követhetjük a trendeket a webes megjelenésben is, mint ahogy a ruhadivatban. Mutatjuk, mi az, amire 2016-ban érdemes figyelni a céges weboldal alakításánál az éves előrejelzések és persze a szakmai guruk szerint!
Tabletről megy már a traktor is
A magyar gazdálkodók közül egyre többen hajlanak a precíziós technológiák alkalmazására. A környezetvédelmi szempontok mellett rövidesen uniós elvárás lesz a változtatható öntözés, a precíziós sorközművelés és talaj-előkészítés, vele a vetőmag, a növényvédő szerek, valamint a trágya elosztása vagy akár az automata kormányzás átültetése a hazai gyakorlatba.
Így lesz biztonságos a távmunka
Sokaknak üdítő alternatívát jelentene a lehetőség, hogy otthonról dolgozhassanak, de a cégeknek ez bizony komoly rizikót is jelent. Ennek a problémának a megoldásához mutatunk most öt jótanácsot, amelyet betartva biztonságos lesz a távmunka.
Amikor felvesszük, már azt is tudjuk, mikor rúgjuk ki
Egy vállalat HR-szakembere számára mára fontosabbak meghatározott személyiségjegyek, mint az eddigi munkahelyi tapasztalatok és a megszerzett készségek. Ehhez nyújt megfelelő mérési eszközt a big data elemzés, amely a jelölt kiválasztási folyamatában előrejelezheti akár azt is, hogy mekkora eséllyel és mikor hagyja majd el a céget. A digitális adatbányászat így a HR legfontosabb folyamatait írhatja át 2016-ban.
Ezt ki kell írni minden webáruházra
Az európai, így a magyar online webáruházaknak és online piactereknek is kötelezően meg kell jeleníteniük a honlapjukon az uniós online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket, valamint e-mail címüket. Az európai online vitarendezési platform 2016. február 15-től lesz elérhető a panasszal élni kívánó fogyasztók, illetve a termékeiket, szolgáltatásaikat interneten keresztül értékesítő webáruházak számára.
Mitől lesz olcsóbb a fuvar?
Hatalmas hatása van az árversenyben, hogy milyen – idő, munkaerő és költség – ráfordítást igényel egy-egy fuvar létrejötte. A hatékonyság növeléséhez pedig ki kell használni az újabb és újabb IT megoldásokat. A nemzetközi tendenciák is azt mutatják, hogy a közúti közlekedés minden szegmense az ilyen technológiai megoldások felé fordul. Becslések szerint csak az autóiparban 2015-re már több, mint 128 millió M2M (machine-to-machine, gépek közti kommunikáció; a telematikai rendszerek alapja) modult értékesítettek, 2016-ra pedig ez a szám 180 millió darabra emelkedhet.
Shopping határok nélkül: az egész világ a versenytárs
A mobileszközök és alkalmazások fejlődése, az egyre könnyebben elérhető és egyre biztonságosabb digitális fizetési megoldások, illetve a fejlődő és költséghatékonyabb logisztika mindinkább a mobilról indított vásárlások felé tereli az online kereskedelmet – méghozzá határok nélkül, így az egész világ a kereskedők versenytársává válik.
A Star Wars filmnek jó, de jelszónak nem az igazi
Még mindig nem tudunk jelszavakat adni: a SplashData legfrissebb összesítése szerint most is ugyanazokat a könnyen megfejthető jelszavakat használja a legtöbb felhasználó. Újdonság viszont, hogy a gyakran használt szavak közé feljött a Star Wars – ami filmek jó, de jelszónak pocsék.
Jön az e-per: az ügyvédek sem ússzák meg a 21. századot
2016. július 1-től a polgári ügyekben eljáró ügyvédeknek és ügyfeleknek a beadványokat és azok mellékleteit legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátva kell megküldeni a bíróságok részére. Azok az ügyvédek, akik már rendelkeznek elektronikus aláírásra módot adó tanúsítvánnyal, mostantól még több eljárásban térhetnek át a digitális kapcsolattartásra, a többieknek fél évük van a szükséges tanúsítvány megszerzésére.
Meghódítja a találati listákat a https
Egyre növekszik a biztonsági protokollokat használó oldalak találati aránya a keresőoldalak első találatai között és a jövőben ez válhat a keresőoptimalizálás egyik alapszabályává, de a márkaépítésben már most is óriási szerepe van.
Aki profitál az internetből, – és aki nem
A közgazdászok, mérnökök és a társadalomkutatók forradalmi változásokat várnak az internet terjedésétől: tudásalapú gazdaságot, információkon alapuló társadalmat, automatizált ipari termelést, egymással kommunikáló háztartási gépeket. Csakhogy a Világbank legfrissebb jelentése szerint a világháló nem oldja meg varázsütésre a problémákat, hanem éppen ellenkezőleg, új egyenlőtlenségeket is teremt.
Így szervezheti ki magát a főnök a cégből
Az új év kezdetén általában számításba vesszük, milyen kudarcok, sikerek értek bennünket, és idén mit szeretnénk máshogy csinálni, több időt fordítani a pihenésre, mégis jobb eredményeket elérni. Az újévi fogadalom sikerülhet, ha betartjuk CRM-szakértőnk jó tanácsait!
Rettegnek a cégek a digitális átállástól
Minden harmadik vállalat tart attól, hogy üzleti modelljüket fenyegeti a digitális átalakulás – mutat rá egy friss, nemzetközi felmérés. A legújabb technológiai eszközök előnyeinek kihasználásával, ennek szükségszerűségével azonban szinte minden megkérdezett cég (80%) egyetért.
Nagyon pörög az online kereskedelem
Egyre többen élnek az internetes vásárlás lehetőségével Magyarországon, így nem véletlen, hogy 2013-ról 2014-re több mint 20 százalékkal nőtt az internetes kereskedelemmel foglalkozók forgalma, és a 2015-ös év is hasonló bővülést hozhat, ugyanakkor sok nagy szereplő veszteséget könyvelt el.
Egyre nagyobb veszélyben a cégek
Nőtt az idén a vállalatok ellen intézett kibertámadások száma, ezen belül is megduplázódott a kényes vállalati adatokat "túszul ejtő" zsaroló támadásoké - derül ki a Kaspersky Lab orosz kiberbiztonsági vállalat elmúlt 12 hónap tapasztalatait összefoglaló elemzéséből.
Nem mindegy, ki mit lát a céges gépen
A személyazonosságok és hozzáférések körültekintő kezelése minden szervezet számára alapvető a biztonságos működéshez, de van, ahol a törvény is előírja a szükségességét. A NetIQ szakértői segítenek áttekinteni a hozzáférés-kezelés alapjait.
Végre az EU is belép a 21. századba
A digitális kornak megfelelő adatvédelmi rendelet léphet hatályba 2018-tól, miután az Európai Parlamentnek és az Európai Tanácsnak sikerült megegyeznie az Európai Unió új adatvédelmi reformjának egyes elemeiről.
Tizenhárom IT-trend amire figyelni kell jövőre
Aktívabb bűnözők, terjeszkedő okosvárosok, hálózatba kapcsolat ipari termelés, viselhető okoseszközök – a Symantec és a Norton szakembereinek segítségével összegyűjtöttük mire kell figyelnünk és mire kell vigyáznunk az infokommunikáció területén a jövő évben.
Nem kell Amerikába utaztatni az ügyfelek adatait
Az európai felhőszolgáltatók és szerverparkok felvirágzásához vezethet az Európai Unió Bíróságának nagy jelentőségű adatvédelmi határozata, amely kimondta, hogy az amerikai jog nem nyújt megfelelő védelmet a személyes adatok számára – véli a KLART Szabó Legal ügyvédi társulás. A döntés miatt az európai – és így a magyar – cégeknek ugyanis érdemes lesz mérlegelniük, hogy az adatkezelésüket teljes egészében az EU területére helyezzék át.
Baj lesz az elektronikus iratokkal, nem is kicsi
Utólag akár milliónyi, érzékeny adatot tartalmazó elektronikus dokumentumot is módosíthatnak büntetlenül, mivel a szakértők szerint akár már 6 hónapon belül feltörhetik a világ egyik legelterjedtebb kriptográfiában alkalmazott algoritmusát, az SHA-1-et. Magyarországon is számtalan szervezet és vállalat állt át a költségtakarékossági, kereshetőségi és dokumentumtárolási szempontból a papíralapú nyilvántartásoknál jobb megoldást kínáló elektronikus archiválásra: az algoritmus elterjedése miatt, becslések szerint, jelenleg hazánkban százmilliós nagyságrendű a veszélyeztetett dokumentumok száma. Amennyiben a szervezetek nem gondoskodnak időben a dokumentumok védelméről, akár több millió forintos károkat is kockáztatnak.
Öt dolog, amit elrontanak az online áruházak
Bár sokat javultak fogyasztóvédelmi szempontból az online áruházak, azért még mindig van jó néhány hiányosság, amelyeket notóriusan figyelmen kívül hagynak - derült ki a Direkt marketing Szövetség felméréséből. Megmutatjuk az öt leggyakoribb hibát, amit vétenek.
Milyen jó a webáruház? Most megmutatják
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság „Mintawebáruház” néven honlapot hozott létre azzal a céllal, hogy segítse a fogyasztókat és a vállalkozásokat az online kereskedelem jogszerű működésében, illetve a biztonságos online vásárlásban.
Tízből négy vállalattól kiszivárognak az adatok
A magyar vállalatok 40 százalékától szivárogtak ki érzékeny adatok az elmúlt egy évben, a kis és középvállalkozások a nyilvánvaló veszély ellenére sem tesznek semmit – derül ki a Compliance Data Systems Kft. felméréséből.