Hasznos tippek kezdő honlapkészítőknek

Sok kisvállalkozó vág honlapkészítésbe saját kezűleg, akár anyagi okokból, akár pusztán kíváncsiságból vagy önfejlesztés céljából. Összeszedtünk pár olyan oldalt, amik kezdő honlapépítőknek nyújthatnak segítséget.

Számtalan oldal kínál látványos honlapsémákat, amiket egy megadott összegért cserébe testre szabhatunk magunknak egy felhasználóbarát felületen. Ez nyilván egyszerű megoldás azoknak, akiket nem érdekel a hogyan, csak a végeredmény. Viszont már egészen alaptudással átírhatunk ingyenesen letölthető honlapvázakat, és az ehhez szükséges tudás mind fellelhető az interneten!

Ne ijedjünk meg egy kis kódtól

Mielőtt letöltenénk egy sémát, amit aztán egy ingyenesen letölthető Notepad++-ban vagy Visual Code-ban elkezdenénk átírni, érdemes alapszinten megismerkedni a HTML és CSS nyelvekkel. Előbbi a weboldal tartalmáért, szerkezetéért felel, utóbbi a megjelenítési tulajdonságokért. Ezek megismeréséhez kiváló segítség a Codecademy nevű oldal, ahol rövid regisztráció után, ingyenesen, lépésről lépésre sajátíthatjuk el honlapkészítéshez szükséges kódnyelvek alapjait. Ha az alapokat már értjük, könnyen átláthatjuk, hogy a letöltött vázban melyik kódsor az oldal mely részéért felel. Honlapvázakat találhatunk a népszerű Bootstrap oldalon, de számos oldal kínál ingyenesen használható honlapvázakat. A licence-t viszont mindig olvassuk el figyelmesen, a legtöbb váz esetében elvárják, hogy a használatért cserébe az oldal alján nevezzük meg vagy linkeljük be annak elkészítőjének nevét/oldalát.

Kép:Pexels

Hírlevél feliratkozás és űrlapok

Amíg vállalkozásunk nem kezd el többezres forgalmat generálni, addig erre is van előre elkészített, ingyenes megoldás. A Jotform kezdő csomagjában öt aktív űrlapot használhatunk havi 1000 látogatóig. Mondani sem kell, hogy az űrlapos megoldások nagyban megkönnyítik a látogatók számára az ajánlatkérést vagy a hírlevélfeliratkozást, amivel mi pedig az adatbázisunkat növelhetjük. A Jotform egyszerű felületén könnyedén húzgálhatjuk össze és nevezhetjük át a számunkra lényeges mezőket, amiket aztán a szolgáltatás által generált kódsor formájában könnyedén beilleszthetünk honlapunkba.

A sikeres honlap titka – egy Év honlapja díjas tervező tippjei
Mitől is jó egy honlap? Nagy Barna, a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezető igazgatója, sokszoros év honlapja díjas tervező foglalta össze a legfontosabb, friss irányokat a Piac & Profit KKV-Akadémiáján. Véleménye szerint a legfontosabb a harmónia megléte.
Analytics nélkül vakok vagyunk

Ha már van egy honlapunk, nyilván tudni szeretnénk, látogatják-e, és ha igen, mikor és mennyien. Ezt könnyedén megtehetjük egy Google Analytics fiókkal, amihez mindössze egy Google fiókot kell létrehozni, de Gmail használóként még erre sincs szükség, csak be kell jelentkezni az analytics.google.com oldalon. Itt az adminisztráció menüpont alatt könnyedén hozzáadhatjuk figyelendő honlapunkat, majd kapunk egy követőkódot, amit a megadott helyre be kell illesztenünk az oldalunkba. Ezután bármikor kaphatunk információt arról, hogy kik és honnan jöttek az oldalunkra, illetve mennyi időt töltöttek el rajta a látogatóink.

Süti warning!

2015. október 1-től az EU-s jogszabályokhoz igazodva a hazai weboldalakon is kötelező a látogató beleegyezését kérni, ha weboldalunk cookie-kat helyez el a látogató gépén. Mivel az előző pontban már elhelyeztük az analytics kódot az oldalunkban, nekünk is fel kell hívnunk a látogató figyelmét a cookie, vagy magyarul a sütihasználatra. Ezt az oldal egy látható pontján felugró kisablakban (pop-up) szokták jelezni, az olvasó pedig elhagyhatja az oldalt, ha nem egyezik bele a névtelen adatgyűjtésbe. A Cookie figyelmeztetést tartalmazó kis ablakot sem kell nekünk megcsinálni: a Silktide oldalán 5 egyszerű lépéssel generálhatjuk le a személyre szabott ablakunk kódját, melyet aztán ingyenesen átmásolhatunk honlapunk forráskódjába.

Mentés

Véleményvezér

Szépen nőtt a magyar fizikai munkások kereseti lehetősége Ausztriában

Szépen nőtt a magyar fizikai munkások kereseti lehetősége Ausztriában 

Ausztriában jószerivel nem található olyan vendéglátóhely, ahol ne hallhatnánk magyar szót. A kormányzati sikerjelentések ellenére ismét nő a külföldön dolgozó magyarok száma.
Ilyet még nem láttunk, amikor mindenki előre néz, csak a magyarok hátra

Ilyet még nem láttunk, amikor mindenki előre néz, csak a magyarok hátra 

A világjárvány idején az emberek visszafogták autóvásárlásaikat Európában. Az elmaradást mindenütt pótolják, kivétel nálunk.
Pert nyert Hadházy Ákos az állam ellen

Pert nyert Hadházy Ákos az állam ellen 

A független képviselő különös módon, de úgy tűnik egyedül több borsot tör Orbán Viktor orra alá, mint az egész ellenzék együttvéve.
Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát

Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát 

Úgy tűnik az idén egyedül a repcetermelők számíthatnak nyereségre.
A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek

A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek 

A megszorítások, extraadók ellenére továbbra is sok helyen lyukas a költségvetés. A tervezett áfa bevételek és a valóság között szakadék tátong.
Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben

Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben 

Már nominálisan is kevesebbet tud költeni egy magyar polgár a boltokban, mint egy román. Ráadásul a magyar a pénzéért még kevesebbet is kap a hipermagas itthoni áfa miatt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo