Csökkent a felhőszolgáltatásukkal elégedett vevők aránya 2016-ban – derül ki a Baker & McKenzie nemzetközi jogi, technológiai marketingszakértők és vezetők megkérdezésén alapuló felméréséből. A válaszadók 60 százaléka nyilatkozott elismerően az általuk igénybe vett megoldásokról, 10 százalékkal kevesebben, mint 2015-ben. A legtöbb problémát az adatbiztonság, a szolgáltatás bonyolultsága és a minőségi elvárások teljesítése okozta a válaszadóknak. A felhőszolgáltatások kiválasztásakor a költséghatékonyság, a rugalmasság és a sebesség a legfontosabb szempontok, míg a legnagyobb kockázatot a biztonság, az adatvédelem és a szabályozási környezet jelentik.
Az adatvédelem itt is a középpontban
A megkérdezettek szolgáltatók és vevők alig több mint fele rendelkezik adatvédelmi felelősségbiztosítással. „A jövőben növekedésre lehet számítani ezen a területen is. Az adatvédelmi felelősségbiztosítások piaca egyre bővülő tendenciát mutat, mivel a szigorúbb adatvédelmi intézkedések bevezetése mellett több vállalat is ilyen biztosítás igénybevételével is ellensúlyozza az adatvédelmi szabályozási környezet 2018-tól esedékes szigorodásából eredő kockázatokat” – mondta el dr. Liber Ádám ügyvéd, a Hegymegi-Barakonyi és Társa Baker & McKenzie Ügyvédi Iroda adatvédelmi és IT-ügyekre szakosodott szakértője.
A kutatás alapján a vevők közel fele közvetlenül a szolgáltatóval köt szerződést. A válaszadók a szerződéskötés során legalább egy olyan kikötést meghatároznak, amely a vevő adatainak tárolására vonatkozik. A vevők és szolgáltatók 80 százaléka egyetért abban, hogy a megállapodás megkötéséhez a szolgáltatóknak nemzetközileg elfogadott biztonsági szabványokat kell teljesíteniük. A szolgáltatók arról számoltak be, hogy sok esetben a vevő adataihoz hozzáférési jogot kapnak azért, hogy folyamatosan javítani tudják a szolgáltatás minőségét, valamint hogy az adatokat statisztikai és elemzési célokra használják fel.
A felmérésben részt vevők többsége szerint a jövőben továbbra is a biztonság és az adatvédelem foglalkoztatja majd leginkább a vevőket, emellett a felhőszolgáltatások ára és kezelése, valamint a képzett IT-szakemberek megtartása is meghatározó szerepet fog játszani.