Egy támadás akár négyszázmillióba is kerülhet

A Kaspersky Lab és a B2B International piackutató cég tanulmánya szerint egy cégnek egyetlenegy DDoS támadás akár 430 millió forintba is kerülhet, habár ez az összeg nagyrészt attól függ, milyen gyorsan fedezik fel a támadást.

 

 

Kép: EU-OSHA

A kutatásban olyan különböző méretű cégek vettek részt – beleértve magyar cégeket is –, melyeket DDoS, azaz elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadás ért az elmúlt egy évben. A cégeket arról kérdezték, hogy mennyi járulékos költséget halmoztak fel a támadás eredményeképpen. Mivel sok DDoS támadás azonnal köztudottá válik, a cégek hitel- és biztosításbesorolásai megváltozhatnak, és ez okozza a legnagyobb kiadásokat a közép- és nagyméretű cégekben. A kisméretű vállalatokban a legnagyobb költség az alkalmazottak DDoS következtében keletkező túlóráinak kifizetése volt. A DDoS támadások után a cégeknek új alkalmazottakat kell felvenni. A kérdezett szervezetek 37 százaléka tervezi jelentősen növelni IT szakemberei számát – derült ki a Corporate IT Security Risks 2016. című tanulmányból.

(A felmérések szerint a vállalatok háromnegyedét érte támadás az elmúlt évben – nem lebecsülendő tehát a veszély!)

A további nagyobb kiadások között szerepel még az ügyfelek kompenzálása, az IT infrastruktúra és szoftverek biztonságának javítása, az alkalmazottak továbbképzése és a cég jó hírét rehabilitáló PR-költségek. Ezek együttvéve körülbelül 106 000 dolláros (29 millió forintos) kiadást eredményezhetnek a kisméretű cégek esetében, illetve több mint 1,6 millió dollárt, azaz közel 430 millió forintot a nagyobb vállalatoknál. A kutatásban azt találták, hogy ha egy támadást az első 24 órában fedeznek fel, az fele annyi költséget jelent a cégnek egy olyan támadáshoz képest, amit csak egy nappal később detektálnak.

„Kutatásunk bizonyítja, hogy egy DDoS támadás egyike a legdrágább kiberveszélyeknek a vállalatok számára. Drágábbak, mint egy zsarolóvírus-fertőzés. Egyetlenegy DDoS támadás hosszú időre teljesen lebéníthatja egy adott cég online szolgáltatásait, károsíthatja a vállalat jó hírét és jelenlegi vagy jövőbeli ügyfelektől foszthatja meg a szervezetet. Voltak olyan esetek, amelyekben egy hosszadalmas DDoS támadás sikeres online cégek bezárásához vezetett. Proaktív védelmi megoldások segítségével azonban gyorsan felfedezhető egy folyamatban lévő DDoS támadás” – mondta Alexey Kiselev, a Kaspersky DDoS Protection projekt vezetője.

Sufnituninggal szaladnak neki a világpiacnak a magyar cégek
A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) többsége árbevételének kevesebb, mint 1 százalékát fordítja infokommunikációra, miközben minden második vállalkozás szerint az informatika képes támogatni a céget az üzleti kihívásokban. Ha van is fejlesztés, azt egy családtag tuningolja össze – derül ki a Telekom felméréséből.

Véleményvezér

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok 

Vannak még gondok a gyermekvédelem területén.
Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa

Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa 

Egy álom lett kézzelfogható igazság.
Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek

Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek 

Nem bízunk a pozitív pénzügyi jövőnkben.
Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút 

Köszörüljük ki a csorbát üzeni Magyar Péter azoknak, akik eddig azért bírálták, mert baloldali médiumoknál beszélt.
Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben

Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben 

90 forint felett egy zloty ára.
Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo